Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuukauden vanha vauva yökylään mummolaan.

Vierailija
11.03.2011 |

Mitä mieltä?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näit hössöttäjä av-mammoja. Teidät pitäis tunkee jonnekkin niin syvälle missä pippuritkaan ei enää kasva -.- Kaikki on nykyään haitallista lapselle. Äly hoi älä jätä. Jos lapsi on yhden yön pois äitinsä luota, saa kuitenkin mummon/mamman luona rakkautta ja läheisyyttä niin ei se lapsi tunne minkäänlaista hylkäämisen refleksiä tai muutakaan.

Meillä on varmaan naperot saanu sitte hirmuiset traumat kun oli kuukauden ikäisenä mummolassaan yhden yön kun miehen kanssa halusimme hetken kahden keskeistä aikaa. Juu kuulitte oikein, olemme oikein paskiaisia kun laitomme pienen vauvamme rakastavan mummomme hoitoon että saisimme hetken aikaa levähtää. Hyi meitä, tulkaa nyt ihmeessä haukkumaa huonoksi vanhemmiksi. Mielenne kuitenkin tekee. Ja voin sanoa, lapsi ei kärsinyt siitä mitenkään. Oli pirteä itsensä koko yössäkyläilyn ajan ja pirteä itsensä kun tuli kotiin.

Eli ihan rauhassa vie lapsesi sinne. Mummosikin tykkää varmasti kun saa luottamuksen sinulta että hän pitää vauvasta hyvää huolta YHDEN YÖN ja tuskinpa myöskään pettää luottamustasi.

Vierailija
42/51 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hylkäämisen refleksi?

ei se lapsi tunne minkäänlaista hylkäämisen refleksiä tai muutakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vauva itkee äitiä ja tuntee olevansa osa äitiä... no kuitenkin monessa perheessä ne isätki hoitaa vauvoja ja esim. osan yö-syötöistä. Eikös tästä nyt tule trauma kun ei äiti olekkaan hoitamassa vaan iskä? Että minun mielestä jos vauva on yhden yön mummolla hoidossa ja hänen tarpeisiinsa vastataan siellä hetimiten, ruokitaan, kuivitetaan, sylitellään, niin ei siitä kyllä mitään vahinkoa tule. Pienelle vauvalle on tärkeintä että saa lämpöä ja läheisyyttä ja mahansa täyteen, ei sillä niin väliä keltä sen saa. Yhden yön erossa olo (mistä tässä kyse oli) ei vaikuta millään tavalla äiti-lapsi suhteen kehittymiseen.

-viiden äiti

Minun tytärtäni on silloin tällöin mummo hoitanut ihan pienestä vauvasta asti. Nyt tyttö on fiksu ja hyvinvoiva koululainen, jolle mummo on yhtä rakas kuin vanhemmatkin. Minusta on hyvä, että lapsella on monta rakasta hoitajaa, enkä osaa olla mustasukkainen. Jonkun mielestä en ilmeisesti rakasta lapsiani oikealla tavalla... Kyllä vauva-ajankin asioita jollakin tasolla "muistaa", mutta miksi mummon hoidosta jäisi negatiivisia muistoja? Mietin sitäkin, että osaavatko nämä "symbioosimammat" tukea lapsen yksilöllisyyttä ja itsenäistymistä, jos kokevat lapsen osana itseään. Mitään tieteellisiä todisteita siitä ei ole, ettei vauvakin voisi kiintyä useampaan ihmiseen. Afrikassa äidit jopa imettävät toistensa vauvoja.

Vierailija
44/51 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muitakin normaaleja äitejä täällä! Itsekin laitoin vauvan nelisen viikkoisena ekaa yötä mummilaan. Tuolloin olin itse ihan pihalla ja rättiväsynyt vauvanhoidosta, ja mummi on oikeasti supermummi, jonka hoitoon luotan edelleen enemmän kuin omiin taitoihin. Itse esim. saatan hermostua nyt jo miltei parivuotiaaseen koltiaiseen, kun mummin hermot ovat terästä.

Jos en tuolloin olisi saanut vietyä hoitoon, ja säännöllisesti sen jälkeenkin, olisin vajonnut varmasti syvään masennukseen. Olivat henkireikiä minulle ja parisuhteelleni.

Jos siis vauva ottaa pullosta maitoa ja mummi on luotettava hoitaja, niin todellakin voi jättää hoitoon. Äidin kanssa ehtii olla muuten koko ajan, ja on kiva juttu, että lapsella on monta rakasta ja erittäin läheistä hoitajaa. Ihme kiihkoilijoita täällä...

Vierailija
45/51 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyseessä joku tärkee meno, vauva syö pullosta niin mikäs siinä. Itse en vielä tuossa vaiheessa olisi voinut olla vauvasta erossa, vauvaan yhdellä yöllä tuskin on merkitystä.

Vierailija
46/51 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyytää pienen vauvan muuten vaan yökylään :O haluuko kenties leikkiä vähän aikaa taas äitiä ja palata omille vauva vuosilleen. Ei ton ikänen vauva mitään siitä saa jos on yökylässä. musta iha naurettavaa laittaa pientä yökylään. ja yks kun kirjotti et vauva oli kk ja laittoivat vauvan yökylään ku halusivat viettää aikaa keskenään. :O Onko joillekki vauva oikeasti rasite? miten joku voi pienestä vauvasta saada kuukaudessa jo tarpeeks et se pitää antaa muualle hoitoon :O

Vierailija
47/51 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kuukautta jaksa hoitaa?

Vierailija
48/51 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näit hössöttäjä av-mammoja. Teidät pitäis tunkee jonnekkin niin syvälle missä pippuritkaan ei enää kasva -.- Kaikki on nykyään haitallista lapselle. Äly hoi älä jätä. Jos lapsi on yhden yön pois äitinsä luota, saa kuitenkin mummon/mamman luona rakkautta ja läheisyyttä niin ei se lapsi tunne minkäänlaista hylkäämisen refleksiä tai muutakaan. Meillä on varmaan naperot saanu sitte hirmuiset traumat kun oli kuukauden ikäisenä mummolassaan yhden yön kun miehen kanssa halusimme hetken kahden keskeistä aikaa. Juu kuulitte oikein, olemme oikein paskiaisia kun laitomme pienen vauvamme rakastavan mummomme hoitoon että saisimme hetken aikaa levähtää. Hyi meitä, tulkaa nyt ihmeessä haukkumaa huonoksi vanhemmiksi. Mielenne kuitenkin tekee. Ja voin sanoa, lapsi ei kärsinyt siitä mitenkään. Oli pirteä itsensä koko yössäkyläilyn ajan ja pirteä itsensä kun tuli kotiin. Eli ihan rauhassa vie lapsesi sinne. Mummosikin tykkää varmasti kun saa luottamuksen sinulta että hän pitää vauvasta hyvää huolta YHDEN YÖN ja tuskinpa myöskään pettää luottamustasi.

omaa aikaa...ja vuielä kerran ME ja MINÄ!!!!

Vierailija
49/51 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on vieläkin mummolassa. Ikävä on, mutta ei ole huolta. AP

Vierailija
50/51 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kuukauden ikäisenä isovanhemmillaan yökylässä. Jos toinen lapsi joskus siunaantuu niin en varmaan niin aikaisin yökylään antaisi.

Vierailija
51/51 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli vauva tasan kuukauden ikäisenä ekan kerran yökylässä mummolassa; minulla oli juuri todettu keskivaikea masennus ja olin aivan rikki. En pystynyt nukkumaan, olin hermostunut, kko ajan itkuinen. Joten vauva meni äidilleni, jotta voisin yhden yön nukkua heräämättä ja muutenkin levättyä.

Sitten taas mieheni veljen vauva oli kuukauden ikäisenä yökylässä hoidossa, koska he olivat nimenomaan juhlissa. En nähnyt siinä silloin mitään tuomittavaa, enkä näe nytkään.