Kallis auto, kalliit ylläpitokustannukset.
Ostettiin perheeseen pitkän harkinnan jälkeen 70 000 euron auto n. 3 vuotta sitten. Eipä tultu ostovaiheessa miettineeksi käyttökuluja jotka ovat tuossa autossa taivaissa.
Käyttövoimavero 800€
Huolto 700€
Talvi tai kesärenkaat 1000€
Vakuutukset 1500€ (bonuksia on!)
ja lisäksi kulutus on isoa kun on kolmen litran moottori.
Haluaisin myydä pois moisen tuhlarin, mutta mies ei halua.
Kommentit (10)
eri asia jos pitää olla viim esintä huutoa olevat aluvanteet vuosittain. Pakko kysyä minkä merkin huolto on noin kallis?
tai siis minusta ainakin. Tottakai isoa auto on kallis vakuuttaa, iso moottori syö polttoainetta jne.
Mun mielestä ihan itsestäänselvä asia.
Harmi ettei miehesi halua olla taloudellinen vaikka sinä jo viisastuit.
eri asia jos pitää olla viim esintä huutoa olevat aluvanteet vuosittain. Pakko kysyä minkä merkin huolto on noin kallis?
Pelkkä öljynvaihto maksaa kaikkineen merkkihuollossa lähes 200€.
Ja ne leveämmät renkaat jotka sopii meidän auton vanteisiin maksaa tosiaan tonnin, halvemmalla ei saa. Mitään vanteita ei tietenkään osteta uusia, ne maksaisivatkin jo useamman tonnin.
Audin (aivan kuten muidenkin premium-hintaisten automerkkien) huollot on vedetty kyllä taivaisiin hinnoittelun puolesta. Vähän tietysti riippuu missä käyttää ja mikä kaupunki on kyseessä, mutta pk-seudulla tuo 200 Euroa ei taida edes riittää öljynvaihtoon. Huollot nyt ovat sitten taas ihan oma lukunsa, saa varautua kaivamaan kuvettaan erityisen reilusti.
Itse olen Audiimme ollut tyytyväinen. Toki huoltokulut ovat isohkot eikä oikein mitään pysty huollollisesti edes itse tekemään, mutta eipä sitä kannata autoa ostaa jos ei ole varaa maksaa käytöstä tai ylläpidosta.
perheauto. Et taida tietää oikeasti kalliista autoista yhtään mitään.
Taisit unohtaa vielä ottaa laskelmissa huomioon, että tuollaisen auton arvo tippuu noin 650 e kuussa.
Keskiverrosti auton arvo tippuu noin 11% vuodessa, joten noin kalliista autosta maksatte tosiaan melkoisen summan. Ei taida 1000 e kuussa riittää kustannuksiksi?
Pelkkä öljynvaihto maksaa kaikkineen merkkihuollossa lähes 200€.
Ja ne leveämmät renkaat jotka sopii meidän auton vanteisiin maksaa tosiaan tonnin, halvemmalla ei saa. Mitään vanteita ei tietenkään osteta uusia, ne maksaisivatkin jo useamman tonnin.
Meillä ei maksa huollot mitään ekan kolmen vuoden aikana.
perheauto. Et taida tietää oikeasti kalliista autoista yhtään mitään.
:D
Audin (aivan kuten muidenkin premium-hintaisten automerkkien) huollot on vedetty kyllä taivaisiin hinnoittelun puolesta. Vähän tietysti riippuu missä käyttää ja mikä kaupunki on kyseessä, mutta pk-seudulla tuo 200 Euroa ei taida edes riittää öljynvaihtoon. Huollot nyt ovat sitten taas ihan oma lukunsa, saa varautua kaivamaan kuvettaan erityisen reilusti.
Itse olen Audiimme ollut tyytyväinen. Toki huoltokulut ovat isohkot eikä oikein mitään pysty huollollisesti edes itse tekemään, mutta eipä sitä kannata autoa ostaa jos ei ole varaa maksaa käytöstä tai ylläpidosta.
-ap-
mutta miten ihmeessä teillä oli varaa niin kalliisen autoon jos teillä ei ole varaa pitää sitä?