Onneksi en ottanut lemmiksi kissaa vaan kanin!
Ei ole kanista paljon vaivaa. Lähes pelkkää iloa vaan.
Noita kissaketjuja kun lukee, niin sääliksi käy.
Kommentit (37)
Noita kissaketjuja kun lukee, niin sääliksi käy.Kania en ottaisi koskaan, tulee liikaa roskaa minun makuuni. Kissat ovat niin ihanan siistejäkin.
ja raapivat kaikki seinät ja huonekalutkin. Kani sen sijaan ei oksentele, eikä paljon edes huonekaluja jyrsi jos sille hommaa omia puunoksia.
Molemmat kyllä osaavat käydä vessalaatikossa .. yleensä.
sosiaalisempia, tulevat kehräämään viereen ym.
Ulos tekee tarpeensa. Kanit paskoo jatkuvalla syötöllä. Pakko pitää häkissä, ettei huku papanoihin. Kanit haisevat
Kissa on tuollainen ihana vanhus ja tulevat toimeen kanin kanssa vallan mainiosti. Kanilla on iso rakennettu koppi-aitaus tsydeemi, minne saa mennä vapaasti ja on sen omaa reviiriä, mutta pääasiassa vapaana vaeltavat molemmat päivät pitkät täällä kotona. Jos lähdemme pidemmäksi aikaa niin sitten kani menee omaan koppiinsa ja kissa taasen keittiöön uuninpankolle nukkumaan. Molemmat vallan valloittavia persoonia ja ihan yhtä helppoja. Molempien hiekkalaatikko siivottava pari kertaa viikossa ja annettava ruokaa ja juomaa + rutkasti rapsutuksia. siinä se. Niin ja molemmat pyörii jaloissa keittiössä ruokaa tehdessä ja kerjäävät herkkuja.
Noita kissaketjuja kun lukee, niin sääliksi käy.Kania en ottaisi koskaan, tulee liikaa roskaa minun makuuni. Kissat ovat niin ihanan siistejäkin.
ja raapivat kaikki seinät ja huonekalutkin. Kani sen sijaan ei oksentele, eikä paljon edes huonekaluja jyrsi jos sille hommaa omia puunoksia.
Molemmat kyllä osaavat käydä vessalaatikossa .. yleensä.
ja käy tarpeillaan hiekkalaatikolla.
Siitä ei ole kertakaikkiaan mitään riesaa.
Minä tykkään kaneista, mutta ärsyttää se heinä jota on sitten joka paikassa, sekä se että se jyrsii kaiken. Kissan voi antaa liikkua vapaasti kodissa, mutta kanille on tehtävä stoppeja, ettei jyrsi esim. sähköjohtoja.
Kyseessä on kuiva pötkylä, jonka voi paperilla nostaa roskiin. Ei paljon sottaa eikä todellakaan voi puhua "oksentelusta pitkin kämppää". Lisäksi kissa ei koskaan ole raapinut seiniä tai huonekaluja. Meillä ei tosin ole raapimispuutakaan ja kyseessä on sisäkissa. Kynnen kärkiä lyhennetään säännöllisesti. Minä en todellakaan ottaisi kania. Se haju on hirveä, verrattavissa koiran hajuun. Ja tosiaan ne heinät joka paikassa... Tuo perustelu "eikä edes paljon huonekaluja jyrsi jos hommaa puunoksia... :) Hmmm, kuka haluaa puunoksia pyörimään kotinsa sisätiloihin? En minä ainakaan. Ja edelleen, se kissa ei jyrsi niitä huonekaluja lainkaan...
Ei ole kanista paljon vaivaa. Lähes pelkkää iloa vaan. Noita kissaketjuja kun lukee, niin sääliksi käy.
Kania en ottaisi koskaan, tulee liikaa roskaa minun makuuni. Kissat ovat niin ihanan siistejäkin.
ja raapivat kaikki seinät ja huonekalutkin. Kani sen sijaan ei oksentele, eikä paljon edes huonekaluja jyrsi jos sille hommaa omia puunoksia. Molemmat kyllä osaavat käydä vessalaatikossa .. yleensä.
eli heinät on kopissa heinätelineessä josta ne ei kyllä pyöri lattioilla tms. Samoin pajunoksat pysyy kanin kopissa. Ja hajuhaittoja ei ole, tosin näissä on kuulema kanieroja.
Jokatapauksessa meillä on siis molemmat ja en osaa ajatella juuri kani-kissa vastakkainasettelua. Minusta ovat yllättävän lähellä toisiaan vrt. koira.
Ehkä koen asian siksi näin kun meillä nämä kaksi ovat parhaat kaverit eivätkä itse rotujaottele toisiaan vaan juoksevat sohvienyli yhdessä ja vaanivat sohvan alta varpaita : )
Se haju, jos joillakin sellaista on, johtuu kanin pissasta siellä vessalaatikossa. Jos kerää pissit usein pois, ei mitään hajua ole. Papanat on kuivia ja hajuttomia ainakin ihmisen nenään.
Meillä ei ole koskaan olut ainuttakaan kissa, joka ei olisi raapinut huonekaluja ja seiniä. Vaikka raapimispuukin on ollut tarjolla. Ja se oksennus on kyllä ihan jotakin vatsahappoa tai nestettä ja siinä karvakasa, kaikkea muuta kuin kuivaa.
Onhan kissoillakin kissanleluja miten puun okassa olisi vastenmielisempi?
Kun on kokemusta kissoista, koirista ja nyt kaneistakin on helppo tehdä vertailuja.
mutta hieman kummastuttaa, otetaan eläin, mutta siitä ei saa olla vaivaa.
eli heinät on kopissa heinätelineessä josta ne ei kyllä pyöri lattioilla tms. Samoin pajunoksat pysyy kanin kopissa. Ja hajuhaittoja ei ole, tosin näissä on kuulema kanieroja.
Jokatapauksessa meillä on siis molemmat ja en osaa ajatella juuri kani-kissa vastakkainasettelua. Minusta ovat yllättävän lähellä toisiaan vrt. koira.
Ehkä koen asian siksi näin kun meillä nämä kaksi ovat parhaat kaverit eivätkä itse rotujaottele toisiaan vaan juoksevat sohvienyli yhdessä ja vaanivat sohvan alta varpaita : )
Aivan taatusti jotain löytyy muualtakin kuin vain telineestä.
Itse otin kissan ja valmistauduin paljon suurempaan vaivaan kuin mitä siitä loppujen lopuksi on ollut.
Kania minulla ei ole koskaan ollut, mutta lähisukulaisella on ja minusta ne vaikuttavat työläämmiltä kuin kissa. Mutta ehkä tämäkin on eläinkohtaista.
Itse otin kissan ja valmistauduin paljon suurempaan vaivaan kuin mitä siitä loppujen lopuksi on ollut.
Kania minulla ei ole koskaan ollut, mutta lähisukulaisella on ja minusta ne vaikuttavat työläämmiltä kuin kissa. Mutta ehkä tämäkin on eläinkohtaista.
Ehkä koen asian siksi näin kun meillä nämä kaksi ovat parhaat kaverit eivätkä itse rotujaottele toisiaan vaan juoksevat sohvienyli yhdessä ja vaanivat sohvan alta varpaita : )Aivan taatusti jotain löytyy muualtakin kuin vain telineestä.
Kani ei niitä mihinkään kuljettele vaan syö heinänsä häkissään. Ainoa, joka meillä heinää voi kuljetella olen minä itse jos vaeltelen pitkin kämppää heinäpussi kädessä ja sieltä niitä rapisee lattiallekin. ;-)
Ehkä koen asian siksi näin kun meillä nämä kaksi ovat parhaat kaverit eivätkä itse rotujaottele toisiaan vaan juoksevat sohvienyli yhdessä ja vaanivat sohvan alta varpaita : )Aivan taatusti jotain löytyy muualtakin kuin vain telineestä.
Kani ei niitä mihinkään kuljettele vaan syö heinänsä häkissään. Ainoa, joka meillä heinää voi kuljetella olen minä itse jos vaeltelen pitkin kämppää heinäpussi kädessä ja sieltä niitä rapisee lattiallekin. ;-)
Ihan sama kuka sitä heinää kuljettaa, mutta sitä löytyy muualtakin kuin telineestä jos huushollissa kani on. Voi vitsi mikä järjenjättiläinen....
Mutta anyway, tykkään kaneista, mutta itselleni en sellaista ota.
Kani ei niitä mihinkään kuljettele vaan syö heinänsä häkissään. Ainoa, joka meillä heinää voi kuljetella olen minä itse jos vaeltelen pitkin kämppää heinäpussi kädessä ja sieltä niitä rapisee lattiallekin. ;-)Ihan sama kuka sitä heinää kuljettaa, mutta sitä löytyy muualtakin kuin telineestä jos huushollissa kani on. Voi vitsi mikä järjenjättiläinen....
Mutta anyway, tykkään kaneista, mutta itselleni en sellaista ota.
Poitti taisi olla se, että eläin itse kuljettelee, mitä ei ainkaan meidän kani tee.
Olen enemmän koira- kuin kissaihminen. Allergian vuoksi en kuitenkaan voi koiraa ottaa. Kanista ei ole tullut allergiaa, joten otin kanin. Muuten ihan kiva kaveri, mutta kun sen viestintä on niin olematonta ja eläin on niin arka, niin ilo eläimestä jää melko vähäiseksi esim. koiraan verrattuna. Jotenkin kani minusta muistuttaa enemmän kissaa kuin koiraa. Omapäinen, koskaan ei varmasti tiedä pitääkö jostain vai ei, vähän oman tien kulkija. Lapset tietty rakastavat tuota hillittömästi, joten eiköhän tuo meille jää lopuksi elämäänsä. Voi kun voisi sen koiran ottaa...
Ja sitä heinää tippuu väkisinkin jonkun verran muualle kuin siihen kanin alueelle, oli sen kuljettajana sitten kuka tahansa.
Sen takia en minä ota kania, koska en halua siivoilla heinää lattioilta. Ei ehkä iso vaiva, mutta minä en halua nähdä sitä vaivaa. Kaneja vastaan minulle ei ole mitään.
Meinikö pointti nyt perille?
Ja sitä heinää tippuu väkisinkin jonkun verran muualle kuin siihen kanin alueelle, oli sen kuljettajana sitten kuka tahansa.
Sen takia en minä ota kania, koska en halua siivoilla heinää lattioilta. Ei ehkä iso vaiva, mutta minä en halua nähdä sitä vaivaa. Kaneja vastaan minulle ei ole mitään.
että kani varta vasten kuljettaisi heinää joka paikkaan.
Kania en ottaisi koskaan, tulee liikaa roskaa minun makuuni. Kissat ovat niin ihanan siistejäkin.