Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko oikein mieheltä pyytää työkaveriltani

Vierailija
07.03.2011 |

bensarahaa?

Eli meillä on sama työmatka (mies naapurifirmassa). Emme joudu kiertämään laisinkaan. Nolostuin kun mieheni otti puheeksi, ihan ystävällisesti toki, että jos työkaverini tahtoisi osallistua bensakuluihin. Satunnaisesti muutaman kerran viikossa kulkee kyydissämme yhteen suuntaan.

Hän selvästi kiusaantui itse tästä ja minua nolotti kun en ollut ajatellut pyytää rahaa... Toivottavasti tulisi jatkossakin meidän kyydissäeikä vaivaantuisi tästä. Mitä mieltä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkaverihan säästää tuossa monta euroa, joten olisi tavallisten käytöstapojen mukaista ihan itse sanoa, että haluaa maksaa.

Nyt te joudutte ottamaan hänet huomioon miettiessänne kotiinlähtöaikaa tms. eli kyllä hänestä vaivaakin on. Toisaalta mies voisi ajaa töihin yksin ja laittaa myös sinut matkaamaan julkisilla, jos pidät sitä parempana vaihtoehtona.

Vierailija
2/17 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

bensoista puolet on tossa tap sopivin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtäisin jos teillä olisi todella tiukkaa rahasta (esim.molemmat opiskelijoita tms)

Vierailija
4/17 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Kyllä muakin nolottaisi, jos mieheni alkaisi pyytelemään silloin tällöin kyydissä tulevasta bensarahaa, jos matkakin on sama eikä tarvitsisi kierrellä jossain. Jotenkin ajattelisin, että sinun työkaverisi sitten omalla tavallaan siellä töissä jeesailee sinua joskus korvaukseksi niistä kyydeistä. Eri asia, jos vaikka joka viikko kolme kertaa antaisitte kyydin, jolloin tilanne olisi eri.

Vähän pöljä tuossa asiassa se sun mies, vaikka varmaan muuten ihan kiva :-) Kyllä palveluksia voi tehdä ilman, että kaikesta tarvitsee aina pyytää/odottaa rahaa.

Vierailija
5/17 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyyti maksaa :)

Vierailija
6/17 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai se sieltä muutenkin kotiinsa pääsee, kävelkööt vaikka.

Vierailija
7/17 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaveri, joka kulkee teidän autossanne. (Siis jos hän ei ole jo itse tarjoutunut maksamaan matkoistaan.)

Olen samaa mieltä niiden edellä kirjoittaneiden kanssa, jotka sanovat, että kyydissä matkustavan kuuluu maksaa matkustamisestaan. Eli ei ole ollenkaan noloa vihjaista maksusta. Nolo on se, joka tököttää kyydissä, eikä älyä tarjota korvausta matkoista.

Vierailija
8/17 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin tällöin haluanko kyydin kotiin,en todellakaan uskoisi että se maksaa jos matka on se minkä he jok.tap ajaisivat.

Ja sama toisinpäin.Jos tietäisin jollain (kivalla;)) työkaverilla olevan sama matka niin kyllä varmasti kyytiä tarjoilisin. Ilmaiseksi

Vierailija
9/17 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllinen kuljetus ja siitä korvaus.

Niin ja auto kuluu istuimet kuluvat bensaa kuluu enemmän, seisaukset ja lähdöt. Niin ja joskus kuluu ne omat hermotkin...

Eipä tulisi mieleeni kulkea ilmaiseksi kenenkään kyydillä säännöllisesti.

Miehesi teki oikein. Jos tollukka ei osaa kysyä itse, on tollukalta kysyttävä.

Vierailija
10/17 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noloa.

Vierailija
11/17 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja noloa kaverilta olla tarjoamatta. Osa kaverin nolostumisesta johtui varmaan siitä, että hän tajusi, että hänen olisi pitänyt tarjota. Mutta silti oli kyllä noloa pyytääkin.

Vierailija
12/17 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kyydit ovat kyllä suht säännöllisiä, mutta ei siitä ole vaivaa. Itse tietysti maksan meidän bensojamme, jaamme kuluja yhteisessä taloudessa kun asutaan, että en itse sinänsä koe siipeileväni. Yhtä hyvin voisin itse ajaa ja mies olla minun kyydissäni :)

Itselleni vain tuli tosi nolo olo kun olen kysyttäessä sanonut että tottakai voi tulla, eli en ole itsekään vihjannut maksuista ja nyt se tuli mieheltä ihan puskista (mieskin oikein mielellään auttaa, eikä tarkoittanut mitään pahaa kysyessään bensarahoista,aidosti vain pohti bensan hinnan nousua). Pelkään että tämä vaikuttaa hyvin sujuneisiin työmakoihimme tai että työkaveri pitää miestäni törkeänä..

Itse vastaavassa tilanteessa nolostuisin ja maksaisin tietysti mutta kokisin olevani vaivaksi enkä ehkä kehtaisi enää kulkea kyydissä? Toivottavasti muut ei ajattele näin.

ap

Vierailija
13/17 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysikö työkaverisi kyytiä vai tarjositteko itse alunperin sitä??

Vierailija
14/17 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jatkuvasti kyydissä kulkee, niin osan kustannuksista sit maksaakin. Sehän on kimppakyydin idea. Jos kaveri ei oo tajunnu itse tarjoutua maksamaan, niin sit on ihan aiheellista sitä bensarahaa pyytää. Ihan aiheesta saakin sit kiusaantua, kun ei ole itse tajunnut rahaa tarjota.

Vierailija
15/17 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse jossain tilanteessa sanoin että menemme samalle suunnalle joten voimme viedä. Sittemmin kysyi useammin että sopiiko tulla kyydissä ja minä kerroin että toki niinä päivinä kuin menemme suoraan kotiin. Kun mies otti rahan puheeksi, minä vielä menin sanomaan,että ei kai nyt sentäs kun on sama matka, joten annoimme varmaan täysin idioottimaisen kuvan ollessammevielä eri mieltä koko hommasta. :D

Mies on sitä mieltä ettei ole mitään noloa, vaan jos ei itse ymmärrä useiden viikkojen jälkeen tarjota korvausta voi sitä ihan hyvin itsepyytää.

Itseäni vain jäi häiritsemään..Ajatellaanko me naiset vain niin eri tavalla ja henkilökohtaisesti..

ap

Vierailija
16/17 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysikö työkaverisi kyytiä vai tarjositteko itse alunperin sitä??

eli jos itse on kysynyt kyytiä täytyy ehdottomasti maksaa bensarahaa. Jos taas te olette tarjonneet, eikä kyytiläinen itse tajua tarjota bensarahaa, niin minä ajattelisin, että omapahan on tyhmyytensä. MUTTA en kehtaisi pyytää.

Jos taas "kyytiläinen" itse pyytänyt kyytiä, nostan miehellesi hattua, kun kehtasi bensarahaa pyytää ihan oikein. Varmasti kyydittävä nolostuu, mutta saakin. Itse vastaavassa tilanteessa häpeäisin omaa ajattelemattomuuttani, kun en olisi tajunnut tarjota rahaa vaan sitä olisi pitänyt pyytää. En suuttuisi / olisi loukkaantunut rahan pyytäjälle.

Vierailija
17/17 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työmatkoistasi ja ilmaiseksi kuljettamaan työkaveria siinä samalla. Sinä olet todella jalo ihminen, minä kysyisin kyllä, että laitetaanko kulut puoliksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi