Sairaanhoitajat. Onko vaikea työllistyä ns. virka-aikana työtätekeväksi?
Vapaita paikkoja on ammattilaisille pilvin pimein, mutta jos käytännön syistä vuorotyö mahdotonta niin onko järki kouluttautua?
terv. Ns. akateeminen alanvaihtaja
Kommentit (10)
Valtaosa sairaanhoitajan työstä on vuorotyötä. Virka-ajan duunia on lähinnä poliklinikoilla, terveyskeskuksessa. Olen ymmärtänyt, että poleille on tunkua, juurikin päivätyön vuoksi. Osastotyöhön on myös helpompi päästä aloitteleva hoitaja sijaiseksi, poleilla usein työssä kokeneemmat hoitajat. Itse miettisin jotain muuta alaa, jos en olisi halukas tekemään vuorotyötä.
kotisairaanhoidossa ja työskennellyt virka-aikaan viimeiset kymmenen vuotta.
jää turhauttavan pieneksi. Lähde vaikka opiskelemaan opettajaksi, jos haluat tehdä mielekkäämpää työtä. En suosittele hoitajan ammattia palkkauksen ja työn vaativuuden epäsuhdan vuoksi.
Ovat poleilla, päivätoiminnassa, kotisairaanhoidossa tai vastaavina hoitajina.
Palkka on kyllä huono, joten pyhälisät ovat ainakin minulle tarpeen. Teen 2-vuorotyötä.
oma peruspalkka 2200e, ei sillä juhlita varsinkaan pk-seudulla. Ja teen 2-vuorotyötä, lisät 0-300e/ kk
sh
tehnyt päivätyötä, käteen jäi n.1800e ja
2-vuorotyötä, käteen jäi n. 2200-2400e
mutta ei sitä tosiaan rahan toivossa kannata tehdä. On palkka kuitenkin parempi kuin kaupan kassalla. Työ on monille mielekästä, se on mahdollisimman ihmisläheistä riippuen tietysti vähän paikasta.
pääset helpommalla nyt, sen voin luvata. En tarkoita työn fyysisyyttä, vaan ihan muunlaisia haasteita.