Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahasta

Vierailija
07.03.2011 |

Onko 20 euroa sinulle merkityksellinen summa? Esimerkiksi, jos joku tarjoaa sinulle 20 euroa löytöpalkkiota, otatko rahan? Tai jos käytä ystäväsi/sisaresi kanssa syömässä ja ruuat maksavat yhteensä 40 euroa, maksatko mielelläsi koko summan?

Entä 50 euroa? Teetkö 50 euron heräteostoksia tai voisitko antaa 50 euroa hyväntekeväisyyteen?

Jos saisit 100 euroa ylimääräistä palkkaa käteen, olisiko se sinulle iso juttu, hauska ylläri tai huomaisitko edes asiaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ei tosiaan olla mitään rikkaita. 50 euron heräteostoksia ei voi edes harkita ja jos yhtäkkiä saisin satasen, olisin varmaan seitsemännessä taivaassa ja hemmottellisin sillä summalla koko perhettä.

Vierailija
2/7 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

, 50 e jo vähän enemmän. Satanen palkassa on kiva ylläri. Tarjoan usein ystäville ruuat. Samoin minulle tarjotaan. 20 löytöpalkkiota en ottaisi, se on pikkuraha. Vasta 50 euroa tuntuu "rahalta".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevan mikään summa enää. 50 on jo raha, sellainen saattaa joskus mennä heräteostokseen, vaikkain harvoin. 100 egee lisää, olis jees, mutta ei muuttaisi elämää juuri suuntaan jos toiseenkaan.

Vierailija
4/7 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no 20 e ei tunnu missään omassa budjetissa, mutta minusta se on iso raha sekä saatuna että annettuna (esim. lasten lahjoina yms).

En huomaisi, jos asisin 100 e enemmän tai vähemmän palkkaa, kun se menee tilille eikä tili tyhjene missään vaiheessa muutenkaan.

Syömisiä maksan mielelläni, kunhan se on vastavuoroista pitkälla aikavälillä. "köyhemmille", siis esim. opiskelevalle veljelleni tarjoan mielelläni silloin kun nähdään niin ravintolassa kuin sponssaan junalipun tms. (muutama krt/vuosi), enkä odota vastapalvelusta.

Vierailija
5/7 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 on rahaa. jos joku tarjoaa sitä minulle löytöpalkkiona, otan sen. Toisaalta mun tuntipalkka on 62euroa, mutta kun tiedän että sukulaistytön vanhemmilla ei olisi varaa maksaa kuin 20e tytölle antamistani yksityistunneista, en ota koko rahaa. Noin halvalla en itseäni myy, anna mieluummin ilmaiseksi.

Myös 40 euroa on rahaa. Voin hyvillä mielin tarjota jollekulle parinkympin aterian, jos olen hänet kutsunut, mutta toisaalta olen muuten sitä mieltä, että jos vaan ollaan yhdessä syömässä ilman eerityisiä kutsuja niin jokainen peiraatteessa maksaa itsensä.

50euroa on rahaa. Teen kuitenkin sen hintaisia heräteostoksia -tosin vain järkeviä - ja voin antaa sen verran hyväntekeväisyyteen.

100euroa on rahaa, mutta rehellisesti sanottuna, palkassa se ei tuntuisi tilissä juuri missään. Toisaalta 100 euroa palkan ulkopuolelta tuntuisi kyllä.

Tästä voisi ehkä päätellä, että raha on aina rahaa, mutta sen merkitys ei riipu niinkään rahasummasta vaan tilanteesta.

Vierailija
6/7 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullut palkkaa 100 euroa kun tulee kilsakorvauksia, mutta totta puhuakseni, en usein edes huomaa.

Vierailija
7/7 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kirpaisisi jos pitäisi vaikka hyväntekeväisyyteen se antaa.Olen siis saita ja itsekäs ilmeisesti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä