Tiedotusopin opiskelusta!
Millaista opiskelu on, onko vaikea päästä? Mihin valmistuttuaan voi päästä töihin? Millainen palkkakehitys alusta vaikka 10v päähän? Millaista opiskelu on, millaista porukkaa hakeutuu tuonne? Millainen tyyppi pitäisi olla jotta opiskelu ja työnteko myöhemmin olisi nautittavaa ts. tykkäisi työstään? Kiitokset vastauksista, googletan samalla mutta mukava kysellä näinkin. :)
Kommentit (8)
opiskelijat ehkä muihin aineisiin verrattuna sellaisia tiedostavia, itsevarmoja tyyppejä. Ajatusmaailma puna-vihreä. Alkoholi maistuu. Laitoksella on opiskellut moni tuttu mediapersoona. Onpa muuten Oras Tynkkynenkin tiedotusopin kasvatteja.
Mutta oikis, tiedotusoppi vai sosiaalityö, valitkaa te mun puolesta mihin pyritään! :D
mut vähän erilaisia hommia:) itse ottaisin oikiksen ja suuntaisin yritysmaailmaan.
yhden lakimiehen ääni oikikselle, eli olen täysin puolueellinen :-)
Mutta jos objektiivisesti ajatellaan, työttömyyttä ei juuri ole (noin 300 työtöntä koko ajan eli noin juuri valmistuneiden määrä -> hetki menee työn löytymisessä). On helppo vaihtaa toisiin tehtäviin tai jopa kaupalliselle tai johtopuolelle, jossa ei niin ole enää tekemissä juridiikan kanssa, vaan se on vain työn pieni "viitekehys" siellä taustalla. Mielenkiintoisempaa kuin olin koskaan kuvitellut. Nykyään ihana työ, mukavat työkaverit ja palkkakin ihan kohdillaan.
yhden lakimiehen ääni oikikselle, eli olen täysin puolueellinen :-)
Mutta jos objektiivisesti ajatellaan, työttömyyttä ei juuri ole (noin 300 työtöntä koko ajan eli noin juuri valmistuneiden määrä -> hetki menee työn löytymisessä). On helppo vaihtaa toisiin tehtäviin tai jopa kaupalliselle tai johtopuolelle, jossa ei niin ole enää tekemissä juridiikan kanssa, vaan se on vain työn pieni "viitekehys" siellä taustalla. Mielenkiintoisempaa kuin olin koskaan kuvitellut. Nykyään ihana työ, mukavat työkaverit ja palkkakin ihan kohdillaan.
Alan kallistumaan siihen, että luen nyt tämän vajaan kk tuota sosiaalityön pääsykoekirjaa ja sitten aloitan oikiksen kirjojen pänttäämisen tosissani. Työpaikka on eli pakkoa päästä mihinkään tänä keväänä ei ole, toki mielellään sen paikan nyt jo nappaisi. Onhan sinne oikikseen legendojen mukaan päässyt jokunen eka yrittämällä ja ilman valmennuskurssejakin..
Miettimäni opiskelualat voi kuulostaa hakuammunnalle, mutta tavallaan kaikki vastaa kiinnostuksenkohteita..
Oikikseen voi päästä ensimmäisellä yrittämällä, jos on vain älynnyt, että ne kirjat todella täytyy osata, eikä soveltaa ja sepustaa MITÄÄN kirjojen ulkopuolelta (vaikka olisi ihan faktaakin).
Ekalla kerralla minäkin pääsin. Suorastaan ihmettelin, miten niin kävi, kun kaikki (siis jotka ei varmaan olleet koskaan pyrkineet) olivat toitottaneet sisäänpääsyn vaikeudesta.
Onnea matkaan ja tsemppiä lukuihin!
T. 6
Jos olet tiedotusopista kiinnostunut ja aiot hakea, kannattaa ilmoittautua ainejärjestön omaan valmennuspäivään. Itse kävin ja pääsin opiskelemaan, ja niin pääsivät monet muutkin valmennuspäivillä olleet. Päivä on myöskin halpa, kannattaa tsekata lisätietoja osoitteesta www.vostok.fi.
Tossa aiemmin oli aika osuva kuvaus tiedotusopin opiskelijoista. Jos kuulostaa omalta niin ei kun rohkeasti yrittämään!
oli oikein mukavaa ja kiinnostavaa. Sisäänpääsy ei ole ihan helppoa, sillä hakijoita on paljon.
Suosittelen googlaamaan Journalismin tutkimusyksikön tekemän tutkimuksen viestintäalan liikakoulutuksesta. Eli alan töitä ei riitä kaikille, se on fakta. Mut kivaa ja kiinnostavaahan tää työ on. Katso myös Journalistiliiton sivuilta esim lehdistön taulukkopalkat. Alan palkkataso aika huono verrattuna siihen, et nykyään ainakin nuorimmilla toimittajilla on yleensä joko maisteritutkinto tai ainakin medianomi. Journalistiliiton naisjäsenistä muuten noin 10% saa työttömyyskorvausta. Eli mieti tarkkaan!