Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 1500kcal päivässä ok laihduttajalle?

Vierailija
02.03.2011 |

Minkä verran laihdutukseen vaikuttaa se että mistä nämä kalorit tulevat?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta kai se vaikuttaa mistä ne tulee. Syökö esim suklaata koko kaloreilla vai kunnon safkaa jossa kuitua yms.

Vierailija
2/4 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin naiselle, joka ei tee kovinkaan rankkaa työtä/urheile todella paljon. Jos fyysinen työ tai paljon liikuntaa, niin sitten kannattanee syödä enemmänkin.

Laihdutukseen ruoan laatu vaikuttaa ainakin sikäli, että hyvälaatuisesta ruoasta tulee kylläiseksi => vähemmän herkkuhimoja => vähemmän repsahduksia ja itsensä kanssa taisteulua, joten laihdutus on helpompaa ja sitä kautta motivaatio säilyy pidempään. Tietysti pitää ottaa huomioon myös se, että elimistön pitää saada kaikki tarpeelliset vitamiinit sun muut ravintoaineet. Niitä ei saa sillä, että syö pussillisen sipsejä päivässä, vaikka siitäkin se n. 1500kcal tulisi.

Olen joskus myös miettinyt, että ruoan laadulla saattaisi sikäli olla vaikutusta, että jos keho ei saa oikeanlaista ravintoa/energiaa (esimerkiksi riittävästi proteiinia) niin se kokee vajausta tietyillä tarvealueillaan ja jos taas hiilihydraatteja (esimerkiksi) tulisi liikaa, niin mitäpä se keho niillä tekisi kun tarvitsee prodea ja sitten se varastoisi sen "vääränlaisen" energian. Mutta maallikon pohdintaa tämä ollut, ei ravintoalan koulutusta. Kunhan joskus pälkähti mieleen :D Viimeistä kappaletta siis ei saa ottaa liian vakavissan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun peruskulutus on n. 1600 kcal, koska en juurikaan liiku, ja olen lyhyt ja kiloja on vain vähän liikaa. Olen kokenut parhaaksi kalorimääräksi laihduttamiseen n. 1300 kcal, silloin tulee vähän vajetta, mutta tuohon määrään mahtuu jo ihan normaalimäärä ruokaa, ei tarvii kärsiä nälästä ja kituutella.

Riippuu siis kovasti, mikä sun peruskulutus on, että paljonko sun kannattaa päivässä syödä. Ja kyllä sillä on vaikutusta mitä syö. Aineenvaihdunta toimii eri tavalla, riippuen ravinnosta. Jos et saa esim. kuituja tarpeeksi, niin aineenvaihdunta hidastuu ja kulutus pienenee. Tai ainakin jotain sinne päin. Ruoan laatu vaikuttaa myös näläntunteeseen ja siihen, kuinka kauan jaksaa laihdutuskuuria jatkaa. Jos jatkuvasti on nälkä, niin ihan taatusti jossain vaiheessa repsahtaa.

Vierailija
4/4 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitoistahan se riippuu. Itse laihduttelen tällä hetkellä 1400 kcal/päivä, joka on siis sen tuhat vähemmän kuin peruskulutukseni ja hyvin karisevat kilot. :)