Milloin lääkäriin? (aikuinen)
Pari viikkoa sitten sairastuin järkyttävään flunssaan. Kuume oli ja meni ja yskäkin alkaa jo lääntua. Mitä nyt selällään ei voi vieläkään olla.
Mutta ainakin viikon verran on nyt olleet poskiontelot ja otsa aivan tukossa. Nenä ei ole tukossa ihme kyllä, mutta otsaa ja poskia särkee... joops. Useinhan poskiontelotulehdukset menee ihan omia aikojaan ohi. Mutta milloin?
Olen hönkinyt höyryä, tunkenut nokkaan nenäsuihketta sallitun ajanjakson verran ja ehkä vähän ylikin. Olen huuhdellut röörit nenäkannulla useamman kerran päivässä nyt parin viimeisen päivän ajan. Ja huuhtelin tänään sit korvatkin varmuden vuoksi (tuloksista päätellen ei mikään ihme, jos ei ilma päässä kulje...) Kumartelu on ihan tuskaa ja enimmäkseen pää vaan särkee...
Pitäisikö alkaa jo helpottaa?
Kommentit (3)
Lähemmäs kuusiviikkoa ennen kuin alkoi löysäämään. Joskus olen pari kuuria syönyt siinä vaiheessa kun ei ole kotikonstein ohi mennyt tai helpottanut ja on alkanut kuumetta pitämään. Muuten olen saanut avaavilla sumutteilla ja lämpimillä juomilla saanut taudin talttumaan.
noiden höyryen ja huuhteluiden ja suihkeiden lisäksi? ON ihan oleellista, auttaa varmemmin kuin antibiootti...
voi viedä viikkoja. Jos ei yhtän ensi viikon aikana ala helpottamaan, voisi lääkäriä kolkutella. Ja tietty toki jos olo alkaa vielä huonontua.