Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heh, 5v poika

Vierailija
01.03.2011 |

kysyi kysymyksen, jota jäin itsekin pähkäilemään. Kysyi, koska tohon pesukoneeseen pitää vaihtaa öljyt? (vaihtoi isänsä kanssa autoon öljyt toissapäivänä). Minä vastasin ettei siihen tarvi vaihtaa öljyjä. Poika kysyi miksi ei, onhan siinäkin moottori... Niin, miksikö pesukoneeseen ei tarvi vaihtaa ölyjä?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, kuvittele että siellä pesukoneen rumpurakenteissa olisi sitä öljyä. Millaista pyykkiä sieltä tulisi.

Puhdasta vai öljyistä.

Pesukone toimii toisella periaatteella kuin autot. Auto tarvitsee öljyä voiteluun, siellä on metalli metallia vasten, ne "leikkaisi kiinni" ellei öljy välissä voitelisi.

Pesukoneen moottori toimii sähköllä ja moottorin tehtävä on pyörittää rumpua, ottaa vettä jne ja pestä pyykki puhtaaksi.

Toinen hyvä vastaus pojalle on, että "en tiedä, olen nainen ja äiti enkä mies tai insinööri, eikä minun siki tarvitse tietää tekniikasta, autoista tai moottoreista. Se on miesten hommaa. Kysy isiltä"

ja kolmas hyvä vastaus on mennä nettiin ja selvittää, miten pesukone toimii ja miten auto toimii.

Terveisin kahden pojan äiti, joka on joutunut selittämään eron diesel- ja bensa-autojen välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla