Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisikohan kd ja perussuomalaiset ydessä saada aikaan aborttikiellon?

Vierailija
01.03.2011 |

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin neljännes eduskunnassa?

Vierailija
2/11 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aborttikielto kuuluu kehitysmaihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se estäisi abortoimasta ap:n kaltaiset......

joku säätely se typeryksien syntyvyydelläkin pitää olla.

Vierailija
4/11 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan sitä paitsi niin tekisi?!

Joo joo, mää tiedä abortti on murha jne.

Mutta kyllä sille löytyy hyvinkin perusteltuja syitä :(

(itse en ole aborttia tehnyt, enkä usko tekeväni)

Jos jotain niin mielestäni niihin perusteisiin voisi puuttua, siis siihen millä perustein abortin saa...

Vierailija
5/11 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palattaisiin takaisin siihen kymmenien vuosien takaiseen imuri- ja hengariaikaan, jolloin vuodessa satoja nuoria naisia kuolee tai vähintään joutuu pitkään sairaalahoitoon itse tehtyjen tai puoskaroitujen aborttien ja siihen liittyvien tulehdusten ja verenvuotojen takia. Ja toivottomassa tilanteessa jotkut päätyvät itsemurhaan tai vauvan tappamiseen tai hylkäämiseen. Lisäksi syntyy paljon ei-toivottuja lapsia huonoon tai epätoivoiseen elämäntilanteeseen, johon vauva tuo lisää haastetta jo lopulta kärsii itse eniten laiminlyönneistä, tunnekylmyydestä, pahoinpitelystä jne. Näinhän tilanne on näissä smaissa, joissa abortti on kielletty tai voimakkaasti säädelty, esim. vain äidin hengenvaaran takia sallittuna.

Kaikilla lapsilla on oikeus syntyä haluttuna ja toivottuna tähän maailmaan.

Vierailija
6/11 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palattaisiin takaisin siihen kymmenien vuosien takaiseen imuri- ja hengariaikaan, jolloin vuodessa satoja nuoria naisia kuolee tai vähintään joutuu pitkään sairaalahoitoon itse tehtyjen tai puoskaroitujen aborttien ja siihen liittyvien tulehdusten ja verenvuotojen takia. Ja toivottomassa tilanteessa jotkut päätyvät itsemurhaan tai vauvan tappamiseen tai hylkäämiseen. Lisäksi syntyy paljon ei-toivottuja lapsia huonoon tai epätoivoiseen elämäntilanteeseen, johon vauva tuo lisää haastetta jo lopulta kärsii itse eniten laiminlyönneistä, tunnekylmyydestä, pahoinpitelystä jne. Näinhän tilanne on näissä smaissa, joissa abortti on kielletty tai voimakkaasti säädelty, esim. vain äidin hengenvaaran takia sallittuna.

Kaikilla lapsilla on oikeus syntyä haluttuna ja toivottuna tähän maailmaan.

Tätäkö Kristilliset ja Persut haluaa? Enkelintekijän ammatin takaisin?

Mä en muuten edes usko, että kaikki noiden puolueiden jäsenet vastustaa aborttia.

Vierailija
7/11 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummankaan puolueen agendaan ei kuulu abortin vastustus. Jos Timo Soini ja Päivi Räsänen yksityishenkilöinä suhtautuvat nuivasti aborttiin, niin se ei todellakaan tarkoita, että heidän edustamansa puolueet suhtautuisivat.

Kummankaan puolueen vaali- tai puolueohjelmassa EI mainita sanallakaan sitä, että abortti pitäisi kieltää.

Vastaus varsinaiseen kysymykseen: Jos voisivatkin, ne eivät sitä tekisi, koska kumpikaan ei aja abortin kieltämistä.

Vierailija
8/11 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Soini katolisena alkaa varmaan ajaa myös ehkäisykieltoa.

En vaan ymmärrä miten yksikään ei-hihhuliuskovainen nainen voi äänestää persuja tai koodeeläisiä. Akat takaisin hellan ja nyrkin väliin vaan.

Vierailija
9/11 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..joopa joo, luuletteko ettei hänellä ole tärkeämpää mietittävää?

Vierailija
10/11 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni yksinkertainen enemmistö riittää tällaisen pätöksen tekemiseen. Eli jos kyseisissä puolueissa olisi niin paljon aborttia vastustavia kansanedustajia, että heillä olisi enemmistö kaikista kansanedustajista, näin voisi tapahtua.

Vierailija
11/11 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin uskon. Joitakin tiukennuksia voi joskus syntyä sopivalla kokoonpanolla, mutta eihän päätöksiä tehdä tuosta noin vaan, kahden puolueen tahtomana.