Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsillani on nolla reikää kummallakin hampaissa,kyllä voi ylpeillä!

Vierailija
28.02.2011 |

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

reikää hampaissa; minä 41 ja veljeni 37.

Vierailija
22/36 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta, kyllä reiättömät ihmiset taitaa olla harvemmassa. Itsellä ei ole ollu hampaiden kanssa koskaan ongelmia (28 v.), mutta aika monet kaverit on ravannu porailuissa ties miten monesti. Onnea!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 39v, lapset 16 ja 10 ja ei aihetta ylpeilyyn, perimä luultavasti ja itse uskon lisäksi kariesbakteerin puuttumiseen - se kai vähän kyseenalaista, että onko noin, mutta perusharjausta kummempaa ei ole harjoitettu.

Vierailija
24/36 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan minun äitini ylpeä hyvästä kasvatuksesta.

Tätä nykyä syön karkkia aika paljon ja muutenkin sokeria kuluu eikä reikiä ole ollut. Uskon siis aika vahvasti, että perinnöllisyys ja sitä kautta hampaiden "laatu" vaikuttaa aika paljon reikiintymistaipumukseen. Ja tässä suhteessa minulla on käynyt tsägä.

Vierailija
25/36 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä käsitä mitä kehumista tuossa on.

Mulla oli elämäni eka ja ainoa reikä 20-vuotiaana.

Vierailija
26/36 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minustakin voi ylpeillä tällä asialla. Hienoa että olet hoitanut hampaita. Kyllä se vaan niin on, että kunnollisella hampaiden hoidolla on merkitystä. Pelkkä "hyvä hammasluu" ei paljon auta jos suuhygienia on nollassa. Valitettavan paljon näkee huonokuntoisia hampaita kun ei perushoitoon ole viitsitty satsata.

T.hoitaja

Vierailija
27/36 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljä lasta. Olen ollut kotiäitinä lasten koko pikkulapsiajan. Kolmella ei ole yhtään reikää hampaissaan, yhdellä on reiän alkuja useita. Hammaslääkäri sanoi, että ei varmuudella tiedetä mistä johtuu, mutta toisilla näin on ja sille ei voi muuta kuin jatkaa samaan malliin, koska hampaita on hoidettu jo ohjeiden mukaan. Saattaa olla että äidin raskauden aikana sairastama infektio aiheuttaa tällaista, mutta ei olla ihan varmoja. Sen sijaan ystäväni voi kiilottaa kruunuaan, kuten ap:kin. Hän on elämäntapaintiaani -fiilisteliä joka ei turhia nipoile sen suhteen missä maassa asustellaan, mitä syödään, missä kuralätäkössä takkutukkaiset lapset piehtaroivat, mennäänkö maate ja pestäänkö hampaat aina silloin tällöin ja kellään heistä eiäidillä eikä lapsilla ole yhtään reikää hampaissaan.

Vierailija
28/36 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja plööh....

Vierailija
29/36 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen kahdesti päivässä hampaat ja välttelen napostelua. Silti hampaat reikiintyy tasaista tahtia. Mies taas syö jatkuvasti, hörppii limppaa ja peseekin yleensä vaan aamulla. Reikiä tulee ehkä yksi viiteen vuoteen, kun mulla tulee 2-3 vuodessa.

Kolmen lapsen kanssa on ihan tasa sama politiikka ollut ja keskimmäisellä oli maitohampaissa monta reiän alkua ja kahdella muulla ei mitään. Varmaan erittäin tarkalla hoidolla olisi noi jäänyt tulematta, mutta sama hoito se on kahdelle muullekin ollut. Tarkoitan siis, että olemalla tosi tarkka voi välttää reikiintymisen ja toisaalta ihan honkkelilla toiminnalla kyllä tekee kenestä tahansa reikähampaan. Siinä välimaastossa on myös paljon porukkaa, joiden hampaita hoidetaan ihan ok ja toisille tulee ja toisille ei.

Vierailija
30/36 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että löysit yhden asian jolla voit olla ylpeä lapsistasi. Minä nyt vaan satun arvostamaan enemmän muita juttuja kuin reiättömiä hampaita. *aaltoja*

arvosta vaan ihan rauhassa. *aaltoja*

Vierailija
31/36 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vain tässä mainita kun monella on mielikuva, että jos reikiä ei ole niin suu ja hampaat on automaattisesti kunnossa. Paljon pahempiakin juttuja voi hampaisiin tulla kuin reikiä...

Minä olen 35 ja ensimmäistäkään reikää ei ole eikä ole koskaan ollutkaan. Helpolla ja halvalla olen päässyt hampaiden kanssa.

Vierailija
32/36 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en osaa oikein ylpeillä asialla. Emme ole varjelleet lastemme hampaita kovinkaan taitavasti, mutta minulla ja miehelläni sattuu olemaan alhainen bakteerikanta suussamme. Olemme kuitenkin välttäneet visusti tartuttamasta kariesbakteeria lapsillemme, joten meillä kaikki ovat juoneet omista mukeistaan ja syöneet omilla lusikoillaan.

Vierailija
33/36 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään muutakaan vikaa.

Vierailija
34/36 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun hampaat n vanhemmat pesseet 8-vuotiaaksi asti. Siskojen vähemmän- niilä reikiä.

Myös miehet vanhemmilla ja sisaruksilla on reikiä.

Mun vanhempien suussa on miljoona reikää.

Tutit huuhtoivat anhempani suussaan

Vierailija
35/36 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja reikiä yhteensä meillä nolla.

Mä en ymmärrä tätä ylpeyden aihetta.

Vierailija
36/36 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta 14, eikä kellään ole ollut yhtään reikää hampaissaan. Uskon ja luulen, että kun tähän saakka ovat säästyneet, on tulevaisuuskin heidän hampaillaan melko valoisa;-D. Itse olen 70-luvun lapsia: meillä kaikilla paikattiin eka hampaat viimeistään ekaluokalla;-o. Tunsin _yhden_ ihmisen, mua 5 v vanhemman pojan, jolla ei vielä parikymppisenäkään ollut yhtäkään reikää;-o! Oli tosi Poikkeus. Nyt mun mielestä tilanteen kuuluisi olla noin: lapsilla vain ei ole reikiä, ja sillä hyvä! Ikävä kyllä tilanne kuulemma on huonontunut viime vuosina..taas on reikäisiä hampaita koululaisilla jnpp.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän