Saira 2v: ei tee muuta kuin nukkuu? Lääkäriin??
vesirokko ok ja la-su yönä oksennustauti. Tänään on ollut hereillä max.1h... nukkuuu vain. Ei ole kuumeinen. Juonut on vähän,pissaa ei ole tullut,eilen tuli vähän... söi ½dl puuroa...
Kommentit (16)
jos ei ole pissannut kuin viimeksi eilen! Lapsi kuulostaa tosi sairaalta!!
ja nopeesti! Kohta ei nimittäin enää herää...
ei varmasti moiti että käynti olisi turha! Toivottavasti ei kuitenkaan mitään vakavaa.
jos ei kuumetta ole enää, niin herättele. JOs ei virkoa, niin äkkiä lääkäriin!
ei ole pissannut, niin HETI lääkäriin! Kuivumisen merkki.
Kohta ei nimittäin enää herää...
Älä nyt sentään tämän vuoksi panikoi, ap.
pikkuisen vähemmän paniikinomaisia ohjeita.
Koita yt ap herätellä ja juottaa sitä lastas, useasti ja pieniä hörppäyksiä. Jollei mitään mene perille, lääkäriin.
ja joi n.20ml... pissaa ei näy vieläkään,mutta ei mun mielestä ole kuivumisen merkkejä... soitan lääkriin kohta..
ap
käyt hetken päästä juottamassa saman verran lisää.
ja joi n.20ml... pissaa ei näy vieläkään,mutta ei mun mielestä ole kuivumisen merkkejä... soitan lääkriin kohta.. ap
pissaa ei tule, on yksi kuivumisen merkki
Ja joikin vähän n.50ml. Tuskin kuoleman sairas siis.
Mutta saatan silti varmuuden vuoksi soittaa lääkäriin jos taas nukahtaa eikä juo...
ap
huolissani,vaikuttaa siltä että lapsi on kuiva,ja silloin tuollainen 20ml on täysin mitätön ja riittämätön määrä,eli lapsi lääkäriin HETI!!!
t:sairaanhoitaja
ensimmäiseksi tapahtuu?
Juu jo odotusaikana tuodaan lasillinen mehua, joka lapselle juotetaan sen voi tehdä jo kotonakin.
me ollaan oltu vuosi sitten nesteytyksessä. Silloin lääkäri sanoi,että jos on rajusti oksentanut niin pissaa ei välttämättä tule. Poika oksensi vielä eilen n.klo.10 aikoihin aamulla paljon...
Mulle annettiin silloin ohjeeksi tarkkailla suun sisäpintaa,onko kostea (pojalla on) ja tuleeko kyyneleitä (tuli äsken kun itkahti vähän).
ap
tottakai lapsi on uninen jos on sairas, mutta tosiaan pitää kyllä joka välissä saada se lapsi edes pikkasen hörppäämään juomista.
jos noin vähän hereillä eikä pissaakaan. Ehdottomasti ja heti.