Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi märinää

Vierailija
28.02.2011 |

Pakko avautua jonnekin.

Mulla on oikein mukava anoppi. Avulias ja hoitaa lapsiakin ihan mielellään.

Mutta, mutta... se matkii minua kaikessa. Kun loin laihduttaa, alkoi hänkin. Värjäsin hiukseni, niin hänkin. Ostin päiväpeitteen, hän osti samanlaisen. Ostin olohuoneen pöydän, nyt hänellä samanlainen. Aloin kerätä tiettyä sarjaa, hänkin alkoi. Mitä vaan ostan, heti hän kysyy " mistä ostit?" Mua kyllä korventaa, mikä vaan kiva idea vesittyy kun hän apinoi minua.

Toinen mäkätyksen aihe. Hän todella on kiltti ja avulias. Hoiti lapsiamme ollessamme lomareissulla. Siivosi kodin, mistä olin kiitollinen ja kiitinkin häntä. Järkytys oli sitten kun huomasin, että KAIKKI laatikot on siivottu. Minusta hänellä ei olisi ollut mitään asiaa laatikoihin vaikka siellä mitään valonarkaa ei ollutkaan. Mulla oli laatikoissa tietty järjestys, nyt ne on järjestetty hänen logiikalla.

En haluaisi riitaa, enkä loukata, mutta jotenkin nyt rupee ns mopo keulimaan.

Ideoita?

Ja juu olen varmasti kiittämätön miniä ja saan täyslaidallisen niskaani *odottaa* :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meidän anoppi oli n.3h lastenvahtina meillä kun me olimme jouluostoksilla. Sillä aikaa oli vaihtanut kotimme järjestystä. Siirtänyt olohuoneessa sohvat, kirjahyllyt, televisiot.

Vaihtanut makuuhuoneemme järjestystä ym.

Että sellaista... Ymmärrän sinua hyvin.

Vierailija
2/3 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko niiden anoppien on aina päästä pätemään. Täällä sama juttu. Aina jos anoppi on hoitamassa lapsiamme, on joku laatikko tai kaappi siivottu ja järjestetty uuteen uskoon. Käyttäisi senkin ajan touhuilemalla lasten kanssa, kun niin harvoin näkevät. Jotenkin tuntuu että anoppi haluaa osoittaa, että hoitaa lapset ja siivoaakin samalla paremmin kuin miniä.

Ja juu, olen kyllä kiitollinen avusta, mutta kyllä tuo kaappeihin kajoaminen tympii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jouduttiin ottamaan sama asia puheeksi. Anoppi säntäsi ovesta tullessaan ensimmäisenä hypistelemään pyykkejä onko ne vielä kosteita ja viikkaamaan niitä. Myös kaapit aikoi tulla siivoamaan kun ei olla kotona yms. Ja nämä asiat aina ilmoitti minulle sen sijaan, että olisi kohteliaasti tarjonnut apuaan. Ja varmasti oli kaappeja tonkinutkin, kun oli vahtimassa lapsia...

Puhuin ensin asian selväksi miehen kanssa. Mies oli samaa mieltä eli me hoidamme itse oman huushollimme eikä meidän kaapeille mennä. Tuntee äitinsä eikä halua häntä meille päsmäröimään. Yhdessä mietimme miten kerrotaan asiasta ja miten käytännössä pidetään linjauksestamme kiinni - anoppi kun on pitkäjjänteinen ja erinomainen väsytystekniikan taitaja (jankkaa asioista niin kauan, että saa tahtonsa läpi). Mies sitten kertoi meidän kodin säännöt hyvässä hengessä äidilleen minun läsnäollessani eli että me arvostamme hänen aikaansa lasten kanssa ja sitä häneltä toivomme. Itse hoidamme kyllä verhovalinnat, omat matot lattioihin, siivoamiset ja niistä ei tarvitse muiden kantaa murhetta eikä niihin puuttua. Pari kertaa on jouduttu anoppia muistuttamaan asiasta ja vähän kiukuttelikin rivien välistä kun ei saa olla meillä kuin kotonaan, mutta nyt alkaa jo sujua.

Ap minusta kuulostaa, että anoppisi ihailee sinua ja haluaa miellyttää sinua siivoamisavullaan yms järjestelyillään. Tuo matkiminen ainakin on merkki siitä, että haluaisi olla kuten sinä tai kokea olevansa samalla viivalla. Ota se imarteluna. Ja jos joku asia alkaa kiristämään enemmän pyydä miestäsi sanomaan. Hän kun voi puhua suoremmin omalle äidilleen. Tai sitten sinun on rohkaistava itse mielesi ja tartuttava härkää sarvista. Minusta on nyt helpompi myös sanoa asiasta anopille, kun mies vetää samaa linjaa ja tietää missä mennään. Eipä voi anoppi alkaa marttyyrinä soittelemaan miehelleni, kun ei miniälle apu kelpaa ja kielsi koskemasta mihinkään (osaa väsytystekniikan lisäksi erinomaisesti myös marttyyrin roolin)

Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi