G: monessako maassa olet käynyt?
Tämä niille, jotka eivät ihan joka matkan yksityiskohtia muista.. Itse laskin kerran 30 maata, voi olla että jotain puuttuu.
Kommentit (15)
en ole vuosiin käynyt missään enkä matkusta työn puolesta koskaan ulkomaille
jotka ei ollut silloin itsenäisiä tai maat, joita ei enää ole esim DDR? lasketaanko Tsekki ja Slovakia kahdeksi, jos on käynyt molemmilla puolilla kun se oli vielä Tsekkoslovakia? Entä Neuvostoliitto? Kypros (molemmat puolet?)
Ruotsi, Norja, Viro ja Saksa. Tuskin koko loppuelämäni aikana tulee noin paljon kuin yllä olevilla...
1.Suomi (Etelä-Suomi-Lapin erämaat 17 kertaa)
2.Ruotsi (ehkä 10 kertaa läpiajoja)
3.Norja (useamman kerran erämaissa ja valasvesillä)
4.Viro (moneen kertaan)
5.Venäjä (moneen kertaan)
6.Silloinen DDR
7.Silloinen BDR
8. Nykysaksa (Travemünde, Lyypekki, Berliini x 4)
9. Hollanti/Alankomaat
10. Tsekki
11.Slovakia
12.Itävalta
13.Unkari
14.Bulgaria
15.Puola
16.Latvia
17.Kreikka (Kos, Santorini)
18. Italia (Napoli, Ischia, Capri)
19. Turkki
20. Marokko (Agadir, Marrakech x 4 )
21. Algeria
Hyvitän hiilijalanjälkeäni muissa valinnoissani, ja maksan tietty vapaaehtoiset lentoverot sun muut. Hyvää matkaa kaikille :) Matkailu avartaa, enkä koe olevani vielä läheskään tarpeeksi avartunut.
Terveisiä ulkomailta - yksin matkaava nainenkin pärjää mualimalla oikein hyvin. Harmittaa, että pelot pitävät niin monia matkustushaluisia kotiympyröissä, vaikka haluja maailman kohtaamiseen, näkemiseen, kokemiseen, uusien ystävyyksien solmimiseen olisi :) <3
Ihanaa loppukesää ja elämää kaikille, myöskin heille, joiden elämässä pääosassa negatiivisen sisällön tuottaminen Vauva-foorumille kotisohvalta käsin, Cola-tölkkivuorien keskeltä. Elämänvalinta sekin :)
Suomi mukaan luettuna 23 maata, joissakin niistä moneen kertaan ja eri paikoissa.
Jos oon käynyt Kanarian saarilla 15 kertaa, niin vastaus on varmaan 15.
Nopeasti laskettuna sanoisin 28, parin viikon päästä yks lisää
20 tulee ens kuussa täyteen. Haluan käydä jokaisessa.
7 maata, osassa useampaan kertaan. Kaikki ovat omia matkoja. Olen myös asunut pari vuotta Tukholmassa aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos oon käynyt Kanarian saarilla 15 kertaa, niin vastaus on varmaan 15.
Millä logiikalla maa muuttuu eri maaksi kun siellä käydään useampaan kertaan?
kahdessakymmenessä eri maassa.