Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkaoppaat sarjan oppaista

Vierailija
25.02.2011 |

Ihan hirveä narisija ja valittaja se Pia. Mä en tajua miten tollaset keskenkasvuiset teinit saa huolehtia matkalaisista?! Ymmärrän erittäin hyvin, että Terhi ripittää oppaita millon mistäkin asiasta. Tuntuu, että siellä ei ole kuin Erja, Sini, Tamer, Janni ja Terhi itse, joihin voi oikeasti luottaa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi vähän katsomatta eilen kun piti hoitaa lapsia ym. sählinkiä, kuulin vaan paikotellen ohjelmaa kun telkku auki.

Vierailija
2/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään suurempaa, mutta asenne on sellanen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

englanninkielisiä historian sanoja?

En kyllä kuullut sen miehen puhuvan millään erikoisen vaikeilla sanoilla.. tai olihan ne vaikeita jos ei englantia osaa..

Vierailija
4/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

englanninkielisiä historian sanoja? En kyllä kuullut sen miehen puhuvan millään erikoisen vaikeilla sanoilla.. tai olihan ne vaikeita jos ei englantia osaa..

se mieshän puhu ihan suht selkeästi ja hitaasti (välillä noilla ulkomaalaisilla voi olla todella vaikeasti ymmärettävä aksentti).

Mutta jos ootte huomanneet, se Piia ei puhu englantia kovin hyvin, kielioppivirheitä ym.

Esim. jotainhan se selitti pätkässä ensi jaksosta: "who have took the money" tms. (kun pitäisi sanoa "who has taken the money")

Eipä sillä että niin vaarallista tuo olisi, mutta tietty turistina toivoisi, että oppaat osaisi vähän paremmin...

Vierailija
5/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulin että ovat kaksi nuorta ekaa kertaa ulkomailla...

Vierailija
6/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on AIVAN jotenkin liian nuoria ja lapsen oloisia oppaiksi.

Ihan hirvittää että nuo olisi jotenkin vastuussa isoista turistiryhmistä.

Eihän ne itse olleet näköjään matkustaneet paljon missään.

Sormi suussa eivät osanneet karttaa lukea, eikä liikkua metrolla, eikä lukea maailman yksinkertaisinta 2 pisteen välillä kulkevaa ratikan karttaa.

Varmaan heistä kasvaa ihan hyviä oppaita mutta nyt he on kyllä liian kokemattomia hoitamaan mitään hommaa yksin.

Vierailija
7/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no älä muuta sano!! Sehän tässä on järkkyä että ne todella ON oppaita! Jotka olivat sitten vk-loppuvapaalla ja lähtivät Istanbuliin.

(Ohjelmassa jo näytetty, miten kumpikin jotain mokaili. Piia oli väärillä hotelleilla päivystyksellä eikä yhtään ihmetellyt kun ei missään ollut ketään ihmisiä. Ja Erika ei toivottanut ihmisiä bussiin tervetulleeksi kunnolla / ei noussut heitä hyvästelemään.)

Vierailija
8/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliks nää Pia ja Erika oppaita?! Luulin et ne on jotain turisteja..

Vierailija
9/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten se Terhi puhuu niin huonoa englantia vaikka ollu ulkomailla niin kauan... Lähinnä se ääntäminen ja änkyttäminen

Vierailija
10/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no älä muuta sano!! Sehän tässä on järkkyä että ne todella ON oppaita! Jotka olivat sitten vk-loppuvapaalla ja lähtivät Istanbuliin. (Ohjelmassa jo näytetty, miten kumpikin jotain mokaili. Piia oli väärillä hotelleilla päivystyksellä eikä yhtään ihmetellyt kun ei missään ollut ketään ihmisiä. Ja Erika ei toivottanut ihmisiä bussiin tervetulleeksi kunnolla / ei noussut heitä hyvästelemään.)

aidosti luulin, että tytöt ovat lähteneet ekaa kertaa ulkomaille ja jopa ihailin heidän rohkeuttaan lähteä noin ummikkona istanbuliin.

Ei anna kovin hyvää kuvaa matkatoimistosta jos noin kokemattomat ovat oppaina. Jokainen on tietenkin uransa alussa kokematon, mutta jonkinlaista otetta silti tarvittaisiin.

Vierailija
11/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ks. nelosen nettisivuilta vaikka oppaiden esittelyt.

Uusia siis, mutta silti...

Jotenkin odottaisin oppaalta vähän enemmän kokemusta, koska oppaan puoleen kääntyisin lähinnä tosi ongelmatilanteessa, tai muuten jos jotain kovin kinkkistä.

Noihin tyttöihin verraten, itse osaan kyllä hoitaa asiat paljon paremmin.

Vierailija
12/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikutelma, että turisteja ovat. Onneksi siellä on sitten Erja, Tamer, Sini, Janni ja Terhi, jotka varmaan korjailevat muiden sotkuja :P

Vierailija
13/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä olenkin jo tälläinen mummi jo.

Kyllä ne tytöt äkkiä oppii, vaikka elämänkokemusta ei vielä olisikaan. Sitä kertyy tuolta jo yhden kauden ajalta jaettavaksi muillekin...

Vierailija
14/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten se Terhi puhuu niin huonoa englantia vaikka ollu ulkomailla niin kauan... Lähinnä se ääntäminen ja änkyttäminen

puhuu turkkia, joten eipä se paljoa haittaa jos "hassu aksentti" englannissa.

Vierailija
15/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen huomannut, että ulkomailla ei paikallisilla ole aina kovin hyvä englannin kielen taso, ja asiansa saakin paremmin ymmärretyksi, kun esittää sen vähän "tankeroenglannilla", selkeästi ja töpösti ääntäen ja mahd. yksinkertaisin ilmauksin, jopa hieman kielioppivirheitä tehden.

Pääasia, että lause mahd. yksinkertainen.

Oisko Terhilläkin kyse osin tästä? Että oppinut tietyn puhetyylin, jota turkkilaiset ymmärtää, ja se sitten jäänyt vaan päälle.

Vierailija
16/16 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun aikaa Ameriikoissa sun muualla asuneena voin sen verran kommentoida, että perusjenkki tms. äidinkielenään englantia puhuva tekee aina saman mokan: käyttää liian vaikeita sanoja puheessaan, vaikka itse asia olisi hyvinkin yksinkertainen ja/tai tietää, että vastapuoli ei kovin hyvin englantia osaa. Sen sijaan nämä Terhit ja Erjat puhuvast juuri siten, että homma menee paksuunkin päähän läpi. Eli olen edellisen kommentoijan kanssa ihan samaa mieltä.

Sitten ihan pakko vielä pari sanaa näistä Erikasta ja Piasta sanoa -> huh huh kun on nuoria ja kokemattomia! Näyttää telkassa siltä, että lapsia olisi laitettu kaitsemaan turistilaumaa. Järkkyä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan