Minkä palautteen TE olistte antaneet Huutismyyjälle tässä tilanteessa?
Ihmettelee joidenkin tyyppien ns. nipous ja hätäys Huutonetissä eli kaikki pitäisi tapahtua NYT ja HETI.
Möin kasan kohteita, jotka sulkeutuivat viime viikon la ja su. Yksi huutaja osti 4 kohdetta, jotka sulkeutuivat su ja maksoi ma aamuna. Rahat näkyivät tililläni viikko sitten ke.
To ilmoitin ostajalle, että yritän päästä postiin pe, koska itse olen kovassa kuumeessa, samoin taapero ja olen lasten kanssa yksin kotona, kun mies on kahden viikon työmatkalla Kiinassa ja Japanissa. En siis luvannut mennä postiin vaan selvästi ilmoitin, että yritän päästä postiin.
No en päässyt enkä jaksanut edes istua koneella vaan pe-su meni sohvalla maatessa, sen verta jaksoin raahautua ylös, että kävin laittamassa pojille leipää tms. ja kävin vessassa.
Ma aamuna laitoin ostajalle viestin, missä sanoin käyvänä sinä kaupassa ja viemässä kirjeet postiin.
Meidän kaupan tuulikaapissa on postilaatikko ja heitin kirjeet sinne, kun kotona olikin noita merkkejä, ne oli vaan varmassa tallessa.
Kirjeet olivat tänään ostajalla (lähetin ne kakkosluokassa ja ostaja tiesi sen tasan tarkkaan, kun itse halusi maksaa halvemmat pk:t).
Ma iltana oli laittanut viestin, että missä viipyy kirjeet???!!!!
Eilen oli laittanut uuden viestin: EI ole VIELÄKÄÄN näkynyt kirjeitä, vaikka rahat sait jo yli viikko sitten. Koska postitat jne. jne. jne. jne.
Tarkistin meilini illalla ja vastasin, että sulle on laitettu meiliä eilis aamuna ja kirjeet on viety postilootaan eilen..
Tänään oli sitten laittanut nega palautteet, missä haukkuu hitaaksi postittajaksi jne. jne.
Siis täh, juu-u, ostaja maksoi 9 päivää sitten, mutta rahat oli kyllä mun tilillä viikko sitten eli..
Katselin myäs ihan huvikseni tuon antamia palautteita muille myyjille ja kaikki ovat joko neutraalia tai negaa. Kaikista on löytynyt jotain valitettavaa; milloin myyjä on ollut liian hidas postittaja, milloin vaatteessa on ollut "millimetrin" kokoinen reikä sauamssa jne.
Huutaja on tehnyt yhteensä 12 kauppaa Huutiksessa.
Kommentit (15)
laittaisit positiivisen ja kommentiksi ei mitään tai että nopea maksu.
Kommentoisin hänen laittamaan negaan, postitus viikon sisällä, hätäinen ostaja.
vähän samanlainen tapaus juuri hetki sitten.
Myyjä laittoi viestin jossa kertoi postituksen kestävän vähän samanlaisen syyn takia ja kertoi vievänsä postiin heti kun pystyy.
Mielestäni syy oli hyvä ja koska tuotteellakaan ei mikään kiire ollut, odotin rauhassa postin tuloa (maksusta reilu viikko) ja annoin myyjälle positiivisen palutteen.
En jaksa selittäviä huutismyyjiä, minua ei kiinnosta onko miehesi matkalla missäkin päin maailmaa, oletko itse sairaana, vai onko sinulla pieniä lapsia postitusta haittaamassa. Selittelyt + se että joudun odottamaan tuotteita yli viikon riittäisi neutraaliin.
Sinähän ilmoittelit, että yrität päästä postiin. Viikko aikaa postittaa siitä, kun rahat näkyy tilillä. Eli odisin ostajanasi odotellut, että olisit voinut postittaa ne vasta tänään. Ja kun posti olisi kulkenut pari päivää, niin olisin saanut kirjeet joko perjantaina tai ensi maanantaina. Hyvä syy vielä pidentää aikaa.
Jos on vain negoja tai neutraaleja antanut, niin kertoo hänen antamansa palaute vain hänestä, ei myyjästä.
Jos sitä myöhemmin ilman pätevää syytä, niin neutraali.
No just tuollaisten ihmisten, kun sinä, ilmoitin selvästi ostajalle, että olen kuumeessa ja yksin kotona lasten kanssa, joista toinenkin on kipeänä.
Vaikka sinä lasket tuon niin, että sun maksusta laskettuna tuote pitää olla viikon sisällä sulla. Mutta oletkos ottanut huomioon sen, että rahat eivät näy heti toisen tilillä, jos hänellä on eri pankki. Samoin viikonloppuna ei posti kulje jne. Eli otetaanpas esimerkki. Maksat myyjän tilille X torstaina. Rahat näkyvät myyjän tilillä pe, mutta hän ehtii postiin vasta ma. Saat tuotteen vasta ke, kosk amyyjä käyttää sulle halvempaa postitustapaa eli kakkosluokaa. Tuohon menee melkein viikko.. Ja entäs myyjä, joka on kohteen sulkeutumisen aikaan matkalla tms. tai lähdössä kahden viikon lomamatkalle?
No, kaikenlaisia tuollakin pyörii, ei voi muuta sanoa. Onneksi myyn harvemmin lastenvaatteita ja -tarvikkeita. Eikä nuo negat nyt ole maailmanloppu tms. Ihmettelen vaan tuollaista tapaa ja varsinkin niitä aika uhkaavan kuuloisia viestejä. Niistä sai sen käsityksen, että huutaja väittää mun olevan huijari (siis rivien välistä). Juupa juu, huutojen yhteissumma postikulujen kanssa laskettuna oli 7 euroa :D
Laitoin huutajalle jo pos. palautteet torstaina enkä niitä viitsi mennä muuttelemaan tyhjiksi tms.
Itse olen muuten odottanut ihan kiltisti 15 päivää parinkin myyjän kirjeitä ja siitä huolimatta annoin pos. palautteen..
Ja nytkin odottelen kahden myyjän paketteja. Myyjät sulkivat kohteet ennen aikojaan, koska olivat lähdössä kahden viikon lomalle ja mulla oli eri pankki eli.. Ja kyllä nuokin saavat pos. palautteen.
Jos mulla on kiire saada joku tavara äkkiä, niin mä marssin kauppaan ja ostan sieltä.
ap
Ostajat eivät ole tottuneet vielä siihen, että kun on eri pankki ja käytetään kakkosluokkaa, että AIKAA MENEE. Meillä postitus 2x viikko ja mielestäni ostaja saa nyt totuttautua siihen, että jos maksaa vaikka ti, niin rahat voivat olla tilillä vasta to ja jos sen viikon postitukset ovat olleet ma ja ke, niin sitten menee vasta seuraavalle viikolle postitus, niin sitten kun vielä postikulut maksetaan 2. luokassa, niin ei millään ole perillä kovin äkkiä.
Nykyään minusta 2 viikkoa toimitusajaksi siis täysin ok. Jos sen yli menee, niin sit voi antaa neutraalin.
Itse olisin sinulle antanut positiivisen. Sinuna taas antaisin positiivisen tai neutraalin palautteen. Laittaisin perusteluiksi palautteeseen sen, että on kohtuutonta odottaa, että paketti on viikossa perillä, jos on eri pankki ja haluaa käyttää kakkosluokkaa postissa.
mutta jos tuo olisi ollut eka kerta ostajana, niin olisin itsekin varmaan kysellyt perään.
Suomessa millaan pankilla ei kestä 4 päivää tilisiirtoon. Toisaalta on vaikea ymmärtää että vaikka joku on kipeänä, niin pitää olla sairaalakunnossa ettei voisi laittaa pikaisen viestin sähköpostiin, jos tietää että ostaja odottaa pakettia.
Kysely ei olisi tullut ilkeydestä myyjää kohtaan vaan muuten vaan olisin kysellyt.
Ei kaikki voi tietää huutis-periaatteita ja kirjoittaamttomia sääntöjä. Mulle postitus viikon sisällä kuulostaa pitkältä ajalta.
En tarkoita pahalla oikeasti!
mutta jos tuo olisi ollut eka kerta ostajana, niin olisin itsekin varmaan kysellyt perään. Suomessa millaan pankilla ei kestä 4 päivää tilisiirtoon. Toisaalta on vaikea ymmärtää että vaikka joku on kipeänä, niin pitää olla sairaalakunnossa ettei voisi laittaa pikaisen viestin sähköpostiin, jos tietää että ostaja odottaa pakettia. Kysely ei olisi tullut ilkeydestä myyjää kohtaan vaan muuten vaan olisin kysellyt. Ei kaikki voi tietää huutis-periaatteita ja kirjoittaamttomia sääntöjä. Mulle postitus viikon sisällä kuulostaa pitkältä ajalta. En tarkoita pahalla oikeasti!
sekaisin eli saattoi johtua tuosta. Ja kyllä se joskus menee niin, että rahat näkyvät vasta kolmantena ARKIpäivänä. Itse olen huomannut, että Säästöpankki (mikä ostajallakin on) - Nordea on hidas eli jos maksaa esim. ti, niin rahat ovat vasta to mun tilillä. Eikä tuolla ole mitään väliä onko maksanut aamulla vaiko illalla. Muiden pankkien maksut näkyvät seuraavana arkipäivänä.
Ja usko pois, jos kuumetta on tollaset 39 astetta ja yskit keuhkosi pihalle, niin tuskinpa sä itse istuiset koneella. Kaikilla kun ei ole läppäreitä..
ap
kyllä mua ainakin ärsyttäis!
Vasta viime viikolla ostin huutonetistä kirjoja, ja myyjään en saanu aluks yhteyttä ollenkaa. Syytä kun kyselin ni "kun ei ole omaa konetta niin en pääse katselemaan sähköpostia". siis MITÄ! Huutonetissähän sanotaan ihan suoriltaan että kauppaa käydään sähköpostien välityksellä, niin luulis sitten olevan tavoitettavissa.
Ja pari viikkoa meni ennenku kirjat tuli, joten negaa kyllä lähti...
mutta jos tuo olisi ollut eka kerta ostajana, niin olisin itsekin varmaan kysellyt perään. Suomessa millaan pankilla ei kestä 4 päivää tilisiirtoon. Toisaalta on vaikea ymmärtää että vaikka joku on kipeänä, niin pitää olla sairaalakunnossa ettei voisi laittaa pikaisen viestin sähköpostiin, jos tietää että ostaja odottaa pakettia. Kysely ei olisi tullut ilkeydestä myyjää kohtaan vaan muuten vaan olisin kysellyt. Ei kaikki voi tietää huutis-periaatteita ja kirjoittaamttomia sääntöjä. Mulle postitus viikon sisällä kuulostaa pitkältä ajalta. En tarkoita pahalla oikeasti!
sekaisin eli saattoi johtua tuosta. Ja kyllä se joskus menee niin, että rahat näkyvät vasta kolmantena ARKIpäivänä. Itse olen huomannut, että Säästöpankki (mikä ostajallakin on) - Nordea on hidas eli jos maksaa esim. ti, niin rahat ovat vasta to mun tilillä. Eikä tuolla ole mitään väliä onko maksanut aamulla vaiko illalla. Muiden pankkien maksut näkyvät seuraavana arkipäivänä. Ja usko pois, jos kuumetta on tollaset 39 astetta ja yskit keuhkosi pihalle, niin tuskinpa sä itse istuiset koneella. Kaikilla kun ei ole läppäreitä.. ap
Eli otit sitten pahalla. Pointti oli että ostaja on ehkä tietämätön noista KIRJOITTAMATTOMISTA tavoista toimia ja säännöistä, joita kokenut myyjä tietää. Ota yhteyttä ostajaan ja selitä tilanne.
Olisin itsekin pahaa tarkoittamatta kysellyt lähetyksne perään.
Eihän tuonne uskalla mennä ostamaan tai myymään, jos on noin herkät ihmiset mukana. Kai nyt on sallittua kysellä missä mennään tai sitten voi myyjä neuvoa kuinka etikettien mukaan tulisi toimia.
39 asteen kuumeessa saat siis lapset hoidettua ja laitettua ruoat ja lapset nukkumaan, mutta tietokoneen avaaminen ei onnistu. Mutta ok, jos noin, niin tuon olisi voinut kertoa ostajalle.
En jaksa selittäviä huutismyyjiä, minua ei kiinnosta onko miehesi matkalla missäkin päin maailmaa, oletko itse sairaana, vai onko sinulla pieniä lapsia postitusta haittaamassa. Selittelyt + se että joudun odottamaan tuotteita yli viikon riittäisi neutraaliin.
EVVK mikä on tilanne myyjällä kotona, mulle riittää ilmoitus että posti lähtenyt sinä ja sinä päivänä, piste.
Antaisin pos. palautteen ilman suurempia hehkutuksia ostajana, sillä sainhan tuotteen ja ihmisillä on muutakin elämää kun huutis.
näkyä vasta neljän päivän päästä toisen tilillä tekstiäsi.
Ja eipä tuo esikoinen saanut mitään gurmet ruokaa, söi pelkästään muroja, ranskalaisia, pitsaa tai voileipiä ja hedelmiä. Mitä nyt sai laitettua sen truhempia rehkimättä. Ja taaperolle ei kelvannut mikään muu kuin jugurtti ja banskut eli..
Ja meillä lapsia ei tarvi nukuttaa, he nukahtavat ihan itse..
Ja ei aitä tarvi alkaa pommittamaan myyjää viesteillä, varsinkin jos myyjä on selvästi ilmoittanut viestissään, että YRITTÄÄ päästä postiin. Yrittämin on nimittäin pikkasen eri asia kuin LUPAAMINEN. En siis luvannut mennä sinne postiin pe vaan sanoin yrittäväni päästä postiin. Ne kaks eri asiaa..
Ja en kyllä usko, etteikö huutaja olisi tietoinen noista säännöistä, kun on kuitenkin kauppaa tehnyt. Huutaja vaan tuntuu olevan nipo, jonka mielestä kaikki pitäisi tapahtua nyt ja heti. Viis siitä, että posti ei kulje heti jne.
Ja sulle kirja ostaja. Ei Huutis velvoita, että kaikilla pitää olla kone kotona. Siellähän on ohjeissa selvästi mainittu, että odota viikon verran, koska kauppakumppani voi olla lomamatkalla tai kaikilla ei ole kotona omaa konetta tms. vai miten se meni. Siis jotkut käyttävät nettiä vaan töissä tai kirjastossa tai koulussa. Ja kyllä se on ihan sallittua.
Mutta kyllä siinäkin tapauksessa pitäisi pystyä tarkastamaan postinsa ainakin parin päivän välein.
Ja hyvin monet unohtavat sen, että Huutis kehoittaa odottamaan viikon, olkoot kyse sitten maksusta tai myyjän viesteistä tms.
Ja ny the way, itse annoin noille muille ostajille positiiviset, vaikka 3 maksoi vasta pe ja rahat olivat ma tililläni ja 2 maksoi vasta ma ja rahat olivat eilen tililläni. Eli kohteiden sulkeutumisesta oli jo yli viikko, kun sain rahat.
ap
ja hyvällä syyllä (sairaus) voi kestää pidempäänkin, kunhan viesti kulkee.