Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

olen perhetyöntekijä ja toisin kuin täällä haukutaan

Vierailija
22.02.2011 |

teen arvokasta työtä ja perheet myös sanovat sen,tunnen olevani tarpeellinen joka päivä!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on päihdeongelma, mies vankilassa.

Kodinhoitaja käy kahdesti viikossa ja tämä toinen n. joka toinen viikko, auttaa vauvan kanssa (siis antaa tietoa kehityksestä, hoitoapua ja-vinkkejä sekä ottaa valvotun huumeseulan...)ja joo, koen hyötyväni varsinkin nyt kun korvaushoito alkaa.

Vierailija
2/25 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin esikoisen kanssa terapiassa tai sairaalan tutkimusjaksoilla.

Esikoista kuntoutettiin ja tutkittiin ja sai 5v. kehitysvamma diagnoosiin.

En vaan tykkännyt heidän määräilevästä asenteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkös ap olet linjoilla?

Kerrankin kiinnostava aloitus av:lla.

Minkälainen koulutus sinulla on? perushoitaja+20v työkokemus sairaan/terveydenhuollosta

Minkälainen palkkaus? peruspalkka parin tonnin kieppeillä

Mikä vaikeinta/hankalinta työssäsi? yhteistyö eri tahojen välillä kankeaa esim.lastensuojelu

Pystyisikö lastiksen puolelta helposti siirtymään perhetyöhön? miksikäs ei

Mitä kannattaisi "korostaa" työpaikkahaastattelussa? itse pääsin työpaikkaan vahvan sairaanhoidon osaamisen vuoksi koska vammaispalvelun puolelta on tulossa paljon haastetta työhömme.

joku ihmetteli tuota kun sanoin lyhytkestoisesta avun tarpeesta,ilmeisesti sinulla jolla työntekijä on käynyt jo 3v on esim.lastensuojenlun avohuollon tukitoimi tms.

Vierailija
4/25 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perhetyöntekijä käy lastensuojelun avohuollon tukitoimenpiteenä, niin jatkuuko se tukitoimi yleensä useamman vuoden?

Loppuuko se vasta, kun lapset on täysi-ikäisiä tai otettu huostaan?

Jos ei ole mitään selvää syytä, kuten alkoholismi tai mielenterveys ongelmat eli sellaista syytä minkä voi korjata.

Vierailija
5/25 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarpeeseen.Lastenhoitoa,tukea vanhemmuuteen ja keskustelua.

Vierailija
6/25 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä että olit kiinnostunut perheemme tilanteesta, ja tarjosit apuasi, esim. terapiakäyntejäni varten tai lepäämistä varten.

Minua harmittaa sosiaalitoimen ja lastensuojelun alituinen mollaaminen ja sillä pelottelu.

Vierailija
7/25 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat meille suuri apu. :)

Vierailija
8/25 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalilla itsetunnolla varustettu ihminen tietää oman arvonsa ilman netissä kerskumistakin.

Vierailija
9/25 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itse myös samoin. Jaksamista haastavaan ja antoisaan työhön!

Vierailija
10/25 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitä te perhetyöntekijät oikein teette perheissä?

Vierailija
11/25 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarpeeseen.Lastenhoitoa,tukea vanhemmuuteen ja keskustelua.

Vierailija
12/25 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tarkkailee.

Sitten ne teettää sellaisia erilaisia korttitemppuja äideillä, joilla olisi tärkeämpääkin tekemistä kuin pelleily.

Vierailija
13/25 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
14/25 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse työskentelen. Riippuu kunnasta/kaupungista,onko perhetyö ns.lastensuojelun alaista vai esim.neuvolan tai terveydenhoidon laspiperhetyö. Itse teen ihan konkreettista duunia. Lisäkäsipari monikkoperheeseen,vammaisperheeseen,lastensuojeluperheitäkin on,mutta sohvalla istumista se ei ole.Vanhemmat eivät välttämättä ole edes kotona.

ap

Vierailija
15/25 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi yleensä mitään vikaa. Vaan kun neuvoloilla ei ole mitään muuta tarjota, niin lähetetään perheeseen perhetyöntekijä, vaikka tarve olisi toisenlaiselle avulle. Eli kun kysyntä ja tarjonta eivät kohtaa, niin totta kai siitä tulee napinaa. Jokainen pystyy sittn tajuamaan, ettei se ole yksittäisen työntekijän vika, joka tekee vain mitä pomo määrää.

Vierailija
16/25 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja auttaa oikeasti. Kun on toinen auttamassa hommissa, saan paljonkin aikaan, eikä tarvitse koko ajan keskeyttää hommia vauvan takia.

Toivun synnytyksenjälkeisestä masennuksesta.

Vierailija
17/25 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi sinä koet tarvetta puolustella itseäsi, vaikk sinulla on lupa tarjota juuri sitä apua mitä useimmat toivovatkin.

Ja kuten tiedät, niin todella monessa kaupungissa perhetyöntekijän toimenkuvaan ei kuulu konkreettinen käsillä tekeminen ja auttaminen.

Vierailija
18/25 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käynnyt jo 3 vuotta perhetyöntekijä 1-2 viikossa. Juttelemassa tai pikemminkin kyselemässä ne samat kysymykset joka kerta. En koe, että hänen käynneistään olisi apua. En koe häntä tarpeelliseksi. Päinvastoin on stressaavaa, että joku käy kuulustelemassa ja tavallaan kyttäämässä.

Tämä perhetyöntekijä on ainakin onnistunut viemään ne viimeisestkin itsetunnon rippeet ja tuonnut kotiimme pelon.

Pitää vaan uskoa itseensä ja tehdä parhaansa äitinä ja nauttia joka hetkestä lapsien kanssa.

Tiedän, että tämä perhetyöntekijä on käynnyt paljon pidempääkin monissa kohteissa.

Vierailija
19/25 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin kiinnostava aloitus av:lla.

Minkälainen koulutus sinulla on?

Minkälainen palkkaus?

Mikä vaikeinta/hankalinta työssäsi?

Pystyisikö lastiksen puolelta helposti siirtymään perhetyöhön?

Mitä kannattaisi "korostaa" työpaikkahaastattelussa?

Vierailija
20/25 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi sinä koet tarvetta puolustella