Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maidottomalle vauvalle velli hakusessa..

Vierailija
22.02.2011 |

Eli vauvallammme (5,5 kk) on ollut vatsavaivoja koko elämänsä ajan ja monen mutkan kautta olemme päätyneet siihen,että perusvellit/tuttelit ei sovi, ja käytämme maidotonta puuroakin.. olisin utelias kuulemaan jos jollain on kokemusta maidottomasta puurosta tehdystä vellistä.. mitkä suhteet ja meneekö vauvalle kaupaksi jne.? vai onko jotain muuta mahdollisuutta olemassa?

Vauvamme heräilee sen 6 kertaa yössä,vaikka syö kiinteitä päivällä runsaasti ja viimetteeksi ennen unia puuron,jolla nukkuu vajaan 3h. Sen jälkeen ehkä 2,5h pätkän,mutta sen jälkeen tunnin välein herää syömään.. ajattelin että saisimmeko aamuöihimme enemmän unta,jos puoliltaöin antaisi vellin,mutta en ole kohdannut maidottomia valmisvellejä..

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

allermiinan verkkokaupasta. Siellä on maidottomia velli- ja puurojauheita! MUksun riisipuuro ja kaurapuurojauheet myös maidottomia. Kait niistä voi velliäkin yhtä hyvin tehdä?

Vierailija
2/11 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvikettä, että tulee vellimäiseksi. Jos haluttu ihan mössöä niin ensin tehosekoittimella kaurahiutaleet jauhoks ja sit siitä sit puuroa ja laimensin velliksi maidottomalla korvikkeella.

Mitään suhteita en miettiny, kunhan meni vellipullon tutista läpi ja oli juotavaa, kokeilemalla tuli sopivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon tehnyt puuron ja sit sekoittanut siihen korviketta, että tulee vellimäiseksi. Jos haluttu ihan mössöä niin ensin tehosekoittimella kaurahiutaleet jauhoks ja sit siitä sit puuroa ja laimensin velliksi maidottomalla korvikkeella. Mitään suhteita en miettiny, kunhan meni vellipullon tutista läpi ja oli juotavaa, kokeilemalla tuli sopivaa.

et maidottomaan korvikkeeseen sekoittanut kaupan purkkimaissisosetta.

Vierailija
4/11 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kiitoksia vinkeistä.. se onkin minulle uutta että on olemassa maidottomia korvikkeita, eli olenpa ollut varsinaisnen puusilmä kun ei ole tullut vastaava edes mieleeni!

Kiitoksia!

Vierailija
5/11 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kokemusta kahdesta maitoallergisesta vauvasta, mutta koskaan emme ole vellejä harrastaneet. Varmaan niitä olisi tosiaan ollutkin, mutta itse koimme koko vellitouhun jotenkin tarpeettomaksi.

Vierailija
6/11 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kiitoksia vinkeistä.. se onkin minulle uutta että on olemassa maidottomia korvikkeita, eli olenpa ollut varsinaisnen puusilmä kun ei ole tullut vastaava edes mieleeni! Kiitoksia!

noita korvikkeita tosiaan on, mutta reseptillä vasta saa apteekistä. Anteeksi jos johdin harhaan, mutta jos maitoallergiaa epäilette, niin lääkäriin ja reseptia korvikkeeseen hakemaan. Maidotta kun ei voi olla, tai siis ilman kalkkia.

Vierailija
7/11 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kiitoksia vinkeistä.. se onkin minulle uutta että on olemassa maidottomia korvikkeita, eli olenpa ollut varsinaisnen puusilmä kun ei ole tullut vastaava edes mieleeni! Kiitoksia!

Miksi sitten vellin pitää olla maidoton??

Vierailija
8/11 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vauvamme saa korviketta lainkaan.. vellikokeilumme saivat hänen mahansa täysin sekaisin ja muutaman kerran kun olemme kokeilleet tuttelia tms. sama homma eli siitä aattelimme,että voisi kokeilla maidotonta velliä.. ja velliä siis siitä syystä,että vauva saisi yöllä tukusampaa kamaa kuin tissimaito ja josko nukkuisi sillä hieman pidemmän pätkän..

Vierailija
9/11 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se sopii mahalle tee siitä samasta siitä samasta velliä vaan löysempää kuin puuro.

Vierailija
10/11 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on maidoton. Miten noin pieni voi olla kokonaan maidottomalla jos ei juo korviketta? Hakekaahan yksityisen puolen lausunto onko allergiaa vai en, ennen kuin alatte kokonaan tekemään noita johtopäätöksiä. Luultavasti allergia on mutta hyvänen aika, sehän pitää todeta!

t. maitoallergisen vauvan äiti

Vierailija
11/11 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ei tärkkelystä (Maizena) vaan ihan maissijauhoja jauhohyllystä. Siitä teet veteen puuron jonka ohennat vedellä (kannattaa käyttä vispilää). Tosi helppo tehdä kerralla voi tehdä vaikka pariksi päiväksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme