Kuinka halvalla voi järjestää häät?
Haluaisimme naimisiin mutta meillä ei juurikaan ole rahaa laittaa siihen. Kuinka halvalla pääsisi naimisiin? Haluaisimme järjestää edes pienimuotoiset juhlat läheisimmille.
Kommentit (6)
meni aikoinaan namisiin seuraavasti:
- vihkiminen kirkossa (ilmainen)
- häätilaisuus pariskunnan yhteisessä kodissa (tila periaatteessa ilmainen, mutta tietty normaali vuokra piti maksaa :))
- itse tehtyä tarjoilua oman budjetin mukaisesti
- ei tilattua ohjelmaa
On iso ero sillä, onko vieraita 10 vai 35, onko tilana koti vai vuokratila, palkataanko pitopalvelu vai tehdäänkö ruuat itse, halutaanko/tarvitaanko koristeita tai muuta jne.
Kirkossakin "saa" mennä naimisiin vaikka ihan kesämekossa tai jakkupuvussa, ei sinne tarvitse purjehtia 2000 euron marenkimekossa. Samoin juhlapaikkana voi olla ravintolan kabinetti ja kaikki maksavat omat ruokansa, tai sitten juhlia voidaan viettää omassa tai sukulaisen kodissa. Siinä on se etu, että ruuat saa tehtyä keittiössä itse ja juomatarjoilunkin voi hoitaa omatoimisesti. Esim. 10 vieraan tosi halvat häät voivat maksaa vaikka muutaman satasen. Riippuu ihan siitä mitä haluaa.
reilun 40 hengen häät maksoivat tonnin verran. Se sisältää kaikki sormuksia myöden eli koristelut, ruuat (meillä oli ihan kunnon ruoka myös voileipä - ja täytekakkujen lisäksi), hääpaikan, juomat, vaatteet jne.
Kaikki teimme itse. Siis koristelut ja ruuat. Musiikin hoidimme itse myös. Apuna meillä oli minun siskoni sekä hääpäivänä ystäväni. Voin sanoa, että kiire oli, mutta toisaalta kaikki oli alusta lähtien tehty itse.
juhla noin 30-40 hengelle. Juhlatilasta ei vielä tietoa, mutta tod näk joudutaan vuokraamaan koska kotona en halua niitä häitä viettää.
Ruokaa osaamme tehdä itse mutta en tiedä haluanko. Olisi varmaan pakko koska se maksaa kuitenkin aika paljon.
Täytyy varmaan laskeskella. Unelmieni häitä en tule koskaan saamaan. Jostain on vaan tingittävä. Surettaa :(
ap
menimme kahdestaan maistraatissa. Maksoi nolla euroa. Sukulaisille tarjosimme kahvit myöhemmin. Maksoi pari sataa, kun tilasin kakun leipomosta yms.
Jokaisella on tietysti omat unelmiensa häät, joiden budjetti voi olla mitä vain. Naimisiin meneminen ei maksa mitään. Rakkaudesta puhumattakaan :)
Pidimme juhlat ja kutsuttuja oli noin 75. Paikalle ilmottautui noin 50 ihmistä.
Teimme ruoat itse. Musiikin hoidimme itse.
Samoin koristelut ja kaikki hankinnat. Kokonaisbudjetti oli 2500e.
Meillä oli vuokrattuna pieni juhlatila. Suhteilla saimme sen edullisesti.