Mistä maksoin 125€? Hain 2 kpl mattoja pesulasta ja
isompi olohuoneen matto on mielestäni pesemättä kokonaan ja siinä olikin lappu, että pyydämme kirjallista lupaa vesipesulle. Pienenpi keittiön matto on pesty. Mutta mikä tässä yhtälössä maksaa 125€? Sen toteaminen, että tarvitsevat luvan vesipesuun vai?
Kommentit (19)
Outoa etteivät hoitaneet tuota lupapyyntöä kun kävit maton hakemassa.
Vertailun vuoksi: pesetin juuri kolme mattoa (2 isompaa ja pitkä riepumatto), ne haettiin kotoa, tuotiin kotiin, hinta 100 e ja jälki loistava.
T.ap
Niiden on pitäny kysyä se vesipesulupa ja sitten pestä -> jolloin hinta 125€ olis ollut oikea. Nyt se lupa ja pesu jostain syystä unohtui tai matot luovuttanut henkilö ei siitä tiennyt.
on nyt kyllä kusastu linssiin ja kunnolla!!
Mulla on iso villakangasmatto ja kaks pitkää käytävän mattos josiden pesusta en ole koskaan maksanut yli satasta, missään.
Itse pesetin meidän ison olohuoneen pitkänukkaisen maton jokin aika sitten ja se homma maksoi 30e.
2 olohuoneen mattoa.
Maksoi 27e ja puhdasta tuli.
kun hait matot, että toista ei ole pesty? Eikö siellä sanottu asiasta, kun hait ne?
ja soitan perään jos ei ala vastausta kuulumaan. t.ap
kun hait matot, että toista ei ole pesty? Eikö siellä sanottu asiasta, kun hait ne?
toimitetut matot, hain Matkahuollosta. t.ap
sano että et ole tyytyväinen, pitäishän tuohon hintaan saada puhdasta. Ei kai yhden maton peseminen noin paljoa voi maksaa, ellei kyseessä tosi iso matto.
kun pitkälle räsymatolle tulee hintaa parikymppiä. Iso olkkarin matto on tietysti enemmän, mutta ei sekään yli 40 euroa maksa. Hintojen lisäksi tulee viemisen ja hakemisen hinta ja vaiva. Täällä ei ole kuljetuspalvelua.
Silti tuokin on mulle liikaa, sillä pesen osan matoista kahdesti vuodessa ja muut kerran vuodessa. Ajan kanssa matoille kertyy niin paljon hintaa, että aloin pesemään itse. Tietenkin mulla kotiäitinä on myös aikaa siihen. Virittelen saunan ja pesuhuoneen välille lankun missä kuivatan matto kerrallaan. Isoja mattoja ei toki meilläkään saa kotona pestyä, mutta mattorannallekaan ei ole monta kilometriä matkaa. Ja jos joskus innostun, niin kehittelen kotiin pihalle pesupaikan. Tuollaisilla hinnoilla kannattaa jo vähän tehdä itsekin (ainakin tällaisen tavallisilla tuloilla elävän pulliaisen).
Sivuraiteelle meni, mutta tosiaan kovalta kuulostaa ap:n hinnat joka tapauksessa. Eli samaa mieltä, että noilla hinnoilla pitäisi kyllä saada puhtaita mattoja, joissa ei ole sanomista.
Itse kuskasin viime keväänä yhden ison ja kolme pienempää mattoa pesulaan. Menivät kaikki kilopyykkinä. Maksoi 45 euroa.
itsepalvelupesulaa?
Itse hokasin vasta hiljattain kuinka näppärä se on. 18 kg koneeseen mahtuu kyllä jo hyvin isokin matto tai useampi pieni matto. Pesukerralle taisi tulla hintaa 15 € ja kone annostelee itse pesuaineet ym. Ei tarvinnut kuin käydä viemässä koneeseen ja hakea tunnin päästä pois.. ja toki kuivaus onnistuu siellä myös, jos näin haluaa.
täälläkin saa pestyä koneellisen mattoja (puuvillaisia) hintaan 25 e koko koneellinen, mutta ap:n karvalankamattoa tuskin voi pestä missään halvassa konepesussa. Kyyllä sellaisen pesettäminen maksaa enemmän, mutta varmasti hintaeroja löytyy niissäkin.
Matkahuollon maksuja, ei ainakaan eritelty niitä kuittiin. Kyseessä on Sol:in pesulapiste Matkahuollon yhteydessä, ei siis itse hommattu kuljetus matoille. t.ap
Meidän ison villamaton pesetys maksoi 200 euroa viime vuoden lopulla.
en tiedä oliko ap.llä karvalankamatto:) sekoitin tuohon toiseen ketjuun.
mutta ap:n karvalankamattoa tuskin voi pestä missään halvassa konepesussa.
Ap ei kyllä puhunut mistään karvalankamatosta, vaan isosta olohuoneen matosta...
ja matto oli "unohtunut" pestä tai veloitettu vahingossa ja sain 103€ takaisin!
t.ap :)
Outoa etteivät hoitaneet tuota lupapyyntöä kun kävit maton hakemassa.
Vertailun vuoksi: pesetin juuri kolme mattoa (2 isompaa ja pitkä riepumatto), ne haettiin kotoa, tuotiin kotiin, hinta 100 e ja jälki loistava.