Disney land ja vauva
Olemme lähdössä kahden vanhimman lapsen kanssa disney landiin ja olimme suunnitelleet jättää vauvan 7kk sekä kaksoset 5v kotiin mummon ja vaarin hoiviin. Nyt kuitenkin alkaa jänistää, raaskimmeko jättää vauvan mummolle neljäksi päiväksi.. Mummolle ja kaksosille asia sopii erinomaisesti, mutta saako vauva traumoja tai meneekö muuten itkuksi? Itse kyllä luulen pärjääväni, vaikka ikävä tuleekin.. Mutta loma suurperheen arjesta auttaa koti-ikävästä selviämiseen ;). Jos otamme vauvan mukaan, se muuttaa myös isompienlasten disneyland-lomaa mlekoisesti, kun aikaa ei sitten voi järjestää niin paljon vain heille, vaikka vauva pnkn kaikkien 'lemmikki'..MItä mieltä, voiko jättää vauvan kotiin?! Huom, mummo on kyllä hyvin hyvn tuttu ja turvallinen henkilö, tapaamme lähes päivittäin.
Kommentit (4)
tuolla Disneylandissa kuulema meininki on aika röyhkeää, päästäkseen esim. hahmojen kanssa samaan kvuaan, monet ihmiset käyttävät tosi röyhkeitä tapoja, tuuppimista, kyynerpäitä jne.
TÄmän kertoi minulle eräs siellä ison perheen kanssa vieraillut, hyvin rauhallinen ihminen, joka sanoi, että loppujen lopuksi oli jo itsekin alkanut tuuppimaan toisia:D
ja pakko kysyä, että miksi jätätte myös 5-vuotiaat kotiin? Hehän olisivat juuri "Disney-ikäisiä"? Me olimme Disney worldissä, kun lapset olivat 6,4 ja 1 ja mukavaa oli. Meinasimme mennä uudestaan, kun kaikki ovat isompia.
Tietysti pelkkien isompien lasten kanssa voisi tehdä "isojen juttuja", mutta olisin ehkä odottanut kunnes pienin on isompi. Noin pientä en kovin kauaksi aikaa olisi jättänyt. Tuttavaperheissä tiedän kyllä tapauksia, että vanhemmat ovat olleet lomalla ja alle 1-v lapsi sen aikaa isovanhempien hoivissa. Ihan hyvin nuokin lomat ovat sujuneet ja lapsille tuskin suuria traumoja jäänyt. Ihan normaaleille lapsille vaikuttavat :)
heille myös toimintaa ilman kahta vanhimpaa. Tällaiset järjestelyt siksi, että näin suuressa perheessä jokainen saa hieman enemmän aikaa ns yksilöllisesti, kun lähdemme pienemmällä porukalla. Myös ne kotiin jäävät saavat isovanhemmilta enemmän aikaa ja huomiota, kun on vähemmän sisaruksia läsnä.
lähtenyt matkalle ja vauva jäänyt kotiin tutun/tuttujen ihmisten kanssa?