Osallistuuko mies?
Miten teillä mies osallistuu vauvan- tai kodinhoitoon?
Meillä ei juuri mitenkään. Ei vaihda vaippoja eikä pue eikä riisu vauvaa. Ei vaunuttele. Ei leiki hänen kanssaan. Ei nukutua eikä syötä.
Teen lisäksi kaikki kodinhoitotyöt.
Masentavaa.
Kommentit (6)
pakkohan sen on vaippa sillon vaihtaa!! ja ruokaakin antaa
käytännössä yksin vauvan (onnistuu nyt kun on lomautettuna). Minä taasen hoidan esim. siivoukset. Myöskin ruuanlaitto on miehen vastuulla.
Eli en voi valittaa =)
mies saattaa joskus vahtia vauvaa kun käyn ruoka kaupassa tai teeen ruokaa. muuten hoidan kaiken
mies on (1v) pojan kanssa jos käyn kaupassa ym asioilla. vaihtaa vain pisuvaipan hyvin hyvin harvoin viimeks varmaan viime kesänä!!! kodinhoito on mun hommia. mutta kotona ollessaan leikkii ja pitää seuraa pojalle. älä masennu!!!
ehkä se miehes siitä kasvaa kun lapsikin kasvaa
.. mutta meillä on vähän sama tilanne. Sairaalassa vaihtoi kerran vaipan ja vaatteet, tämän jälkeen ne ovat aina olleet minun tehtäviäni. Tasoitusta tosin tulee sitten vaunuttelujen ja vahtimisen suhteen, mies kyllä viettää aikaa lapsen kanssa ja osallistuu kotitöihin.
Joskus haluaisin tilanteen muuttuvan, mutta miten pakotat toisen esimerkiksi vaipan vaihtoon? Ja ei, en ole itsetunnoton lössykkä joka jumittaa huonossa suhteessa laiskajaakon kanssa, tosin hiljaisella hyväksynnällä olen tilanteen kehittymiseen tietenkin vaikuttanut. Keskustelkaa miehesi kanssa, miksi ei osallistu paljon mihinkään ja miten tilanteen voisi muuttaa. Kommunikointi on kuitenkin pienen lapsen vanhemmille korvaamattoman tärkeää! Voimia arkeen. :)