Kuinka täynnä rakon täytyy olla ultrassa?
Meillä on ultra klo 10.30 ja nyt on kamala pissahätä. Jos pissin nyt niin rakko on ehtinyt täyttyä uudestaan noin tunnin ajan. Erittyykö tunnissa tarpeeksi pissaa, jos juon litran vettä ennen ultraa?
Kommentit (9)
miettiny onko rakossa pissaa vai ei kun siitä ei ketään hoitajistakaan maininnut... Eli viimisen kerran kävin vessassa 5min. ennen aikaa ja hyvin se pirpana siellä joka kerran näkyi :)
mutta noin pari vuotta sitten oli toive, että rakko olisi tyhjä. Näin Kätilöopistolla.
äitipolilta tulleessa kutsussa, että ultrauksen helpottamiseksi rakko ei saa olla tyhjä.
ap
rakko tyhjänä ultraan. Sitä huonommin näkyy mitä täydempi rakko.
Ja kolme lapsen kanssa olen ultrassa ollut yhteensä kuusi kertaa. Muistan hyvin käyneeni vielä odotushuoneessakin vessassa. Oletko varma ettet ole käsittänyt väärin. Kai kyseessä on ihan normaali rakenne-ultra?
että rakon pitää olla täysi alkuraskauden ultrassa vajaa kaksi vuotta sitten viimeksi, mutta ei mitään kamalaa vessahätää tarvitse olla, kuten itselläni oli ensimmäistä odottaessani, että meinasi räjähtää..
En usko, että olen käsittänyt väärin, sillä kutsussa lukee: "Rakossa tulee olla virtsaa ultraäänitutkimuksen helpottamiseksi ja mahdollisia näytteitä varten." Kyseessä nt-ultra.
En usko, että olen käsittänyt väärin, sillä kutsussa lukee: "Rakossa tulee olla virtsaa ultraäänitutkimuksen helpottamiseksi ja mahdollisia näytteitä varten." Kyseessä nt-ultra.
Mutta kuten joku sanoi, niin riittää, ettet ole ihan välittömästi käynyt vessassa ennen ultraa. Eikä se pieleen mene vaikka kävisitkin.
mielellään hetki ennen toimenpidettä käyty vessassa