Iik!! Menin vessaan, ja siinä istuessani
Huomasin ihan pienen karvapallon kynnyksellä.. Yritin tömistellä ja huutaa, vaan eihän se mitään piitannut..
En sitten uskaltanut loikkia sen ylitse, kun ajattelin, että juoksee siinä vaiheessa jalkoihin.. Odottelin sitten siinä pöntöllä, josko häipyisi kauemmas, mutta eikun perhana tuli lähemmäs, ja alkoi pyöriä ympäri vessanlattiaa. Siinä mä huusin kurkkusuorana jalat ilmassa, ja hiton päästäinen kiersi alla ympyrää..
Mitäs mä nyt tuolle teen, se taitaa olla rauhoitettukin? Hiiribaari on eteisessä kyllä, mutta eihän tuo siitä mene syömään..
Onhan täällä hiiriä aina välillä riesana, jonkin aikaa, kunnes myrkky tehoaa, mutta ne sentään yleensä väistää. Tää taas vaikutti ihan idiootilta ja sokealta, ja nyt en uskalla nukkua, kun pelkään sen tulevan viereen:(
Kommentit (21)
Et kyllä myrkytä sitä. Ei ole mitään tehnyt sinulle. Ajattele jos sillä on pentuja jossakin! Kuinka pennut ikävöivät äitiään/ isää ja kuolevat sitten lopulta kituen nälkään. Ihan hirveää!
Niillä tappaa päästäisen kevyesti.
Avasiko ap tietokoneen kello puoli viisi aamulla kirjoittaakseen tän av:lle???
Ymmärrän toki, että jollain voi olla jyrsijäfobia, mutta jos järjellä ajattelet: mitä se pieni päästäinen sinulle tekisi?? Miksi se ylipäätään tulisi sänkyysi? Eiköhän ole täysin harmiton eläin? Ja jos se tosiaan sokea ja hidasliikkeinen, voisit pyydystää sen itse ja viedä ulos tms.
Me asutaan maalla, ja mä olen kerran herännyt siihen kun naamaa kutitti niin perkuleesti ja aukaisin silmäni ja huomasin et hiirihän siinä mun naamalla mönkii :-D
Et terkkuja vaan ap, jos hyvä tuuri käy saat todellakin hiiren sänkyysi!
Ps. Kerran keittiöömme tuli myyrä, hiiri on paljon "ihanampi" kuin iso ja pullea myyrä :-)
Me asutaan maalla, ja mä olen kerran herännyt siihen kun naamaa kutitti niin perkuleesti ja aukaisin silmäni ja huomasin et hiirihän siinä mun naamalla mönkii :-D
No, itse lähinnä aattelin, että hiiri saattaisi tulla sänkyyn, mutta päästäinen todennäköisesti ei :)
-olikohan kakkonen vai mikä
mun sisko oli käymässä meidän lapsuudenkodissa ja nukkui patjalla yöllä. Sisko sitten heräsi keskellä yötä siihen kun hiiri mönki kainalossa.:D
Mulle itselle on käynyt niin joskus teininä kun asuin vielä vanhempien luona, että heräsin keskellä yötä kauheaan kolinaan. Ihmettelin että miks meidän katti juoksee päin seiniä mun huoneessa. Huomasin sitten että hiirtähän se jahtaa. Saihan se katti sen hiiren aina välillä kiinni, mutta kun se perhana vaan leikki sillä ja tahallaan päästi sen aina välillä karkuun että sai taas jahdata sitä. Lopulta hiiri alkoi olla jo aika raihnaisessa kunnossa joten mun oli pakko läsäyttää sitä kengällä kun kissa ei suostunut päästämään sitä päiviltä.
kun teillä juoksee hiiriä ja myyriä pitkin lattioita?????
No hyh!
No hyh!
Itse heräsin kerran verissen hiiren päältä. Oli kissa tuonut saaliinsa sängyyn ihasteltavaksi.
nimittäin raatoina! Kissa kantaa kaikki tappamansa elukat sisälle. Vitut hiiribaareista! Osta ap kissa, niin ei jyrsijät ym muut pikkunisäkkäät silmille tule. ;)
Kuolleena se otus makasi tuolla vessan lattialla..
En tiedä saiko sydärin vai kuoliko nälkään, tai olisiko sitten ennen sisälle tuloa kuitenkin syönyt sitä myrkkyä, vaikka ajattelin ettei hyönteissyöjä sitä söisi.
Kuulemma nuo eivät elä montaa tuntia ilman ruokaa, joten jos sitten hädissään on maistellut.
Myrkkyä mun on ihan pakko pitää koko ajan pyytämässä, tänäkin talvena olen kuiva-ainekaapista saanut heitellä tavaraa pois, kun hiiret ovat käyneet sotkemassa.
Jotenkin tuo oli hiirtäkin ällömpi, kun tosiaan tuli vain kohti ja jalkojen alla pyöri. Vai yrittiköhän se käydä mun kimppuun?
Kerran mulla oli kyllä seurana sellainen ihan pieni hiiri myös, joka ei ollut arka, pistin leivänpalan lattialle, ja siinä se sitä söi, vaikka katselin jotain puolen metrin päästä. Olis ehkä voinut olla joku vaivaishiiri tms. Se kerran sitten jäikin jalan alle kun ei pentele tajunnut varoa.. Ei kuiten käynyt mitään, mä vain tajusin pehmeän turkin jalan alla..
Lopulta sitten oli pakko laittaa loukut pyyntiin, mutta se katosi sitten itsekseen kuitenkin.
Avasiko ap tietokoneen kello puoli viisi aamulla kirjoittaakseen tän av:lle???
vaan ap oli kännykällä netissä, kun ei saanut unta, ja tuon jälkeen vielä vähemmän.. Olisin voinut tietysti raportoida suoraan pöntöltä: mitä mä teen, olen pöntöllä jalat ilmassa, päästäinen pyörii alla..
kolot, mistä hiiret pääsee sisälle. Rautakaupoissa on myytävänä tiheäsilmäistä jyrsijäverkkoa. Jos ne tulee rossipohjan kautta, niin ruuvaatte iskuporalla aukkoihin sitä verkkoa. Se ei estä ilmankiertoa.
Mulla ei ole luontoa tappaa elukoita. Loukut ja myrkyt on mulle kauhistus. Itsellä on vanha 60-luvun mummonmökki, ja päästäisen seikkailut meidän eteisessä on nyt seikkailtu, kun löysin sen oksankolon.. 1 X 1 sentti siihen riittää!
Onnea etsintään.
No hyh!
rossipohjainen hirsimökki on kyllä kaiken maailman elukoiden ja ötököiden unelma..
Ap
Ei hypi sen jälkeen hiiret silmille. Lapsuudenkodissani maalla oli aina kissa, eikä ole ollut riesaa hiiristä.
Missä läävässä te oikein kaikki asutte
No hyh!
Mä ainaski asun vähän tasokkaammin sellaisessa maassa, jossa ei ole mitään hiiriä ja rottia.
Ei hypi sen jälkeen hiiret silmille. Lapsuudenkodissani maalla oli aina kissa, eikä ole ollut riesaa hiiristä.
aina auta. Mulla on ollut kaksikin, ja silti hiiret mellastivat sisällä. Toinen varsinkin oli tosi hyvä hiirikissa, kantoi niitä tuolta piharakennuksista kymmenittäin päivässä, ja olisi halunnut tuoda sisälle.
Mutta täällä sisällä kun ne onnettomat pääsevät kulkemaan lattian alla paikasta toiseen, ja nousevat jostain kaappien takaa ylös, ei juuri kissakaan pääse käsiksi.
Ap
Ei kuule maailmassa ole sellaista maata eikä edes kaupunkia, jossa ei hiiriä ja rottia olisi. Siellä missä on ihmisiä, on myös jyrsijöitä. Aina.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2011 klo 15:49"]
Missä läävässä te oikein kaikki asutte
[/quote]
Rossipohjainen rintamamiestalo, rakennettu 50-luvulla. Ihana, tunnelmallinen ja hengittävä puutalo. Mutta juu, koloja löytyy mistä hiiret pääsee sisälle, valitettavasti. Kissalle olen allerginen. Mutta, loukkuja kehiin ja kyllä se Ratak tehoaa kanssa. Ekana vuonna olin hysteerinen ja pesin lelutkin kun lattialla oli juossut pieni hiirulainen. 13 vuoden jälkeen en enää jaksa. :)
Ymmärrän toki, että jollain voi olla jyrsijäfobia, mutta jos järjellä ajattelet: mitä se pieni päästäinen sinulle tekisi?? Miksi se ylipäätään tulisi sänkyysi? Eiköhän ole täysin harmiton eläin? Ja jos se tosiaan sokea ja hidasliikkeinen, voisit pyydystää sen itse ja viedä ulos tms.