Vasta rv 27 ja olen väsynyt. Kroppa on väsynyt, pää kyllä jaksaisi,
ei siis varsinaisesti nukuta enempää... mutta en jaksaisi kättäni liikauttaa! Jalatakin painavat, ylipainoa ei ole:-) Kuuluuko tämä raskauteen? En muista ensimmäisessä raskaudessani samaa kuin vasta joskus ihan vikoilla viikoilla.
Kommentit (8)
tikkuja kotiin. Pitääkin tutkia heti tuo sokeri! Ehkä mä en vaan lepää tarpeeksi ja kroppa on väsyneempi kuin ei-raskaana. Ensimmäistä odottaessaan voi vaan keskittyä itseensä...
Kiitos!
ap
Mä valittelin koko odotuksen samaa että väsymys on jotain aivan järkyttävää, ei ylipainoa ja muutenkin hyvä kunto, virtsassa ei näkynyt mitään häikkää mutta sain kuitenkin lähetteen vihdoin viimein sokerirasitukseen ja selvisi että mulla on raskausdiabetes.
Olisin mielelläni tiennyt tuon jo aiemmin.. Meni ekat 6kk kyllä niin sumussa tuon uupumuksen takia etten muista kuin pätkiä sieltä täältä :(
Hemoglobiini oli viimeksi 126, syön rautaa.
ap
Menen kolmen viikon päästä neuvolaan seuraavan kerran, tällä viikolla lääkäriin.
ap
Menen kolmen viikon päästä neuvolaan seuraavan kerran, tällä viikolla lääkäriin. ap
ruokavalio tiukka.lepoa ja kevyttä liikuntaa, kävelyä ja uinti on hyvä myös!
syöksyn alaspäin. Toisella kerralla tajusin itse syödä rautaa ja heti helpoitti. Meillä ainakin oli neuvolat niin harvoin, ettei seuraavaa käyntiä kannattanut jäädä odottamaan.
Minulla oli siis neuvola ollut kahta viikkoa aiemmin, kun yhtäkkiä en enää "päässyt sohvalta ylös". Istuin pari päivää siinä sohvalla ihmettelemässä, kunnes tajusin ostaa ne rautatabletit. Jo toisen tabletin jälkeen olin entiselläni. Söin niitä tabletteja vain kolmen viikon ajan yht. 10 kpl, mutta se riitti! Neuvola väli oli tuossa 6 viikkoa.
Minulla tuo hemoglobiini on tavallisesti 140-150 välillä. Nyt se oli noilla molemmilla käynneillä 130 tasolla. Veikkaan, että se oli jossain 120 tienoilla pahimmillaan. Hemoglobiinitason suuret vaihdokset myös väsyttää. Aina pitää verrata lähtötasoon, vaikka jollekin toiselle 120 olisi jo hyvä saavutus, minulle se on "aneeminen".
kuin vähän päälle 130, en saa sitä ylös ruokavaliolla tai rautalisällä. Mutta voihan se olla se. Ehkäpä soitan neuvolaan...
ap
tuntui että kaikki jäsenet on tehty betonista ja itseään saa vaan vaivalloisesti raahattua eteenpäin. Ihan normaalia on. :)