Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihminen on itse vastuussa kaikista huonoista kokemuksistaan

Vierailija
13.02.2011 |

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on toki totta, että ihminen on pohjimmiltaan yksin vastuussa siitä, että käsittelee huonot kokemukset rakentavalla tavalla, hyväksyy ne elämänkulkunsa osaksi ja pääsee niiden yli.

Enpä myönnä miten väärässä olen enkä pyydä anteeksi, koska se vaatisi minulta jotain ja voisi jotenkin vähän rasittaa. Helpommalla pääsen, kun problematisoin pahantekoni kohdetta. Hänen pitää päästä teoistani yli silloin kun se minulle sopii. Toisin päinhän tämä ei tietenkään päde - minua pitää kohdella kuin kukkaa kämmenellä.

Vierailija
2/20 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen "kutsuu" luokseen huonoja kokemuksia...

Näinollen kaikki ikävät kokemukset ovat itseaiheutettuja, eikö?

Toki traumoihinsa hautautumisesta jokainen on sitten jossain vaiheessa ihan itse vastuussa, mutta tarkoitan, että eikö ihan yleinen käsitys ole että jokainen vastaa myös ikäänkuin aiheuttajana ikävistä kokemuksistaan... Esim. loukkausten vähättely ja kieltäminen yms. Oliskohan mahdollista olla loukkaantumatta mistään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi sitten käyttäytyä itse ihan miten vittumaisesti tahansa ketä tahansa kohtaan, koska se on vain kohteen pienuutta, jos menee loukkaantumaan tai märehtii minun käytöstäni. Kuinka vapauttavaa.

Vierailija
4/20 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitun varmenne ei kelpaa

Vierailija
5/20 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tie Kela-tuettuun psykoterapiaan vaatii vähintään 3 kk kestävää hoitosuhdetta psykiatriin.

Toki tiedän, että psykoterapeuttinen lähestymistapa elämänkriiseihin on kokonaisvaltaisempi kuin alan erikoislääkäreillä, jotka keskittyvät diagnostiikkaan ja lääkityksen etsimiseen, mutta ainakin minun on ollut hankalaa jaksaa psykiatriseen hoitosuhteeseen kuulunutta _jatkuvaa_ mielialalääkkeiden tyrkyttämistä, vaikka en sinänsä lääkekielteinen olekaan. Nimenomaan koin hankalaksi sen, että lääkäri näki oman, vaikeasta ja monitahoisista syistä johtuneen väliaikaisen ahdinkoni pelkästään yksilön ongelmana, sairautena. Masennus ja ahdistus toki ovat sairauksia, mutta joskus myös ulkoiset tekijät voivat olla niin kuormittavia ja traumatisoivia, että masennus on melko terve reaktio tilanteeseen.

Vierailija
6/20 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko 1,5 v itse pitänyt osata sieltä ryömiä pois?

Vierailija
7/20 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että käsittelee huonot kokemukset rakentavalla tavalla, hyväksyy ne elämänkulkunsa osaksi ja pääsee niiden yli.

Vierailija
8/20 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden käsittelemisestä kyllä,mutta kyllä asioita tapahtuu ilman omaa tekemistäkin!

Vähän huono..

Vierailija
9/20 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäänkuin kukaan voisi olla vastuussa siitä miten omat vanhemmat toimineet kunkin lapsuudessa jne.

Vierailija
10/20 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänkriisit ja vastoinkäymiset nähdään yksilön sairauksina, jotka on hoidettava lääkkein. Itse näen asian vähän moniulotteisemmin.

Vierailija
11/20 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs aivokääpiö täällä on linjoilla? :D Jo on sulla jutut.

Ai että vaikka raiskaus, pahoinpitely ym. "ihanat kokemukset" on ihan uhrin omalla vastuulla?

Vierailija
12/20 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkisesti ja/tai fyysisesti, onko hän itse aiheuttanut kokemansa?

Ymmärrän ajatuksesi mutta se ei ole loppuun asti viety. Kokonainen ajatus kuuluisi: Pahan kokemuksen aiheuttaja on vastuussa itse teostaan, kun taas sen vastaanottaja on vastuussa siitä miten siihen reagoi. Tosin tämä ei vaan päde lapsuusaikaan, jolloin ihminen vahingoittuu toisen pahoista teoista syvemmin kuin kypsä aikuinen. Tämän teorian perusteella voidaan myös todeta että tällä palstalla monet mammat ovat väärässä kun haukkuvat lapsuuden traumojen takia masentuneita luusereiksi.

Vierailija
13/20 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänkriisit ja vastoinkäymiset nähdään yksilön sairauksina, jotka on hoidettava lääkkein. Itse näen asian vähän moniulotteisemmin.

Elämänhallintakriisit ja vastoinkäymiset kuuluvat psykologin tai terapeutin toimialaan, psykiatrin työtä on nimenomaan diagnosoida konkreettisia oireita ja arvioida lääkityksen tarvetta. Miten voi nähdä asioita moniulotteisesti, jos ei edes kunnolla ymmärrä mielenterveystyön toimintatapoja?

Vierailija
14/20 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös tämä perustu siihen että ihminen "kutsuu" luokseen huonoja kokemuksia...

Vierailija
15/20 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös tämä perustu siihen että ihminen "kutsuu" luokseen huonoja kokemuksia...

Näinollen kaikki ikävät kokemukset ovat itseaiheutettuja, eikö?

16/20 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidat tarkoittaa sitä että huonot kokemukset eivät oikeuta mihinkään vaan se on kokijan vastuulla miten suhtautuu, miten menettelee huonojen kokemusten jälkeen???

Vai sitä että jos esim. joku random yhtäkkiä keskellä kirkasta päivää käy päälleni, se on minun omaa syytäni?

Vierailija
17/20 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitun varmenteet

Vierailija
18/20 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kutsuu" kaikki kokemuksensa omilla ajatuksillaan ja puheillaan. Ts. jos esim. ajattelee että kaikki miehet on sikoja vetää puoleensa sikoja.

Vierailija
19/20 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kutsuu" kaikki kokemuksensa omilla ajatuksillaan ja puheillaan. Ts. jos esim. ajattelee että kaikki miehet on sikoja vetää puoleensa sikoja.

Vierailija
20/20 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen lapsi ansaitsee tulla raiskatuiksi koska ei puolustaudu.