Laittaisitko 4v ja 6v lapset viikoksi mummolaan kesällä?
Vanhempi lapsista oli toissakesänä viikon, ja puolet viikosta ikävöi kovasti meitä vanhempia. Mummo on jo kysellyt, että tulisiko lapset viikoksi mummolaan - saisivat viikon pidemmän kesäloman - mutta minua epäilyttää. Vanhempi lapsista tuskin ikävöi, mutta onko 4-vuotiaalle 5-6 päivän ero vanhemmista liian pitkä? Mummola on 200 km päässä, joten keskellä viikkoa en pääse lapsia tapaamaan.
Kommentit (17)
ovat sellaisessa kunnossa, että jaksavat ja pärjäävät, niin laittaisin kyllä.
Tuon ikäiset pärjäävät varsin hyvin, vaikka välillä kyselisivätkin äidin perään
mummo on hirviö vailla vertaa. Karmiva itsekeskeinen narsisti, joka ei piittaa muista kuin itsestään.
Mutta meidän mummola on kahen kilometrin päässä.
Äitini on mukava ihminen ja puuhaa lasten kanssa innoissaan kaikenlaista. Naapurissa asuu samanikäisiä lapsia, joiden kanssa leikkivät paljon. Myös serkut käyvät leikkimässä mummolassa.
olla 4 yötä poissa. Niin monta yötä kuin on ikää vuosissa - osoittautunut hyväksi.
Sisaruksista seuraa toisilleen ja jos itsekin tahtovat mummolaan. Kun lähtevät ole itse reipas ja sano lapsille, että pitäkää hauskaa.
Ihan hyvin laittaisin. Meidän isovanhempiin voi luottaa.
Jos joku hätä tulisi, he toisivat itse pois (matkaa 280km).
4vuotta, 4vuorokautta erossa vanhemmista.
Eivätkö isovanhemmat voisi tuoda lapsia vaikkapa keskiviikkona takaisin? Saisivat olla yhdessä ja lasten kesäloma vähän pitenisi.
Lapset odottavat nytkin kovasti että pääsevät syyslomalla mummilaan. Hyvin meni joulun aikoihinkin 6 päivän lomailu. Skypellä oltiin iltaisin yhteydessä. Hitusen kuopus ikävöi hetkittäin, mutta toisaalta ikävöi myös mummia kotona ollessaan.
En jaksa uskoa että 4v äidin perään itkee jos mummolassa on
Meillä on samanikäiset lapset ja heistä vanhemmalle monenkaan päivän mummolareissu ilman meitä vanhempia ei ole ongelma. Pienemmälle maksimi on kaksi yötä. Sitten tulee ihan hirmuinen ikävä. Viikko olisi hänelle vielä ihan liikaa.
olivat viime kesänä tuonikäisinä. Tai ehkä vain 6 pv, en muista tarkkaan tulopäivää :) Isompi meillä ikävöi itaisin helposti, ja parina ekan ailtana ei uni ollut meinannut tulla mutta muuten meni hienosti koko viikko.
Itse olen ollut hyvinkin paljon mummolassa kesälomilla, koska vanhempani joutuivat olemaan paljon töissä. Toki se ikävä isko tooisinaan enemmän ja toisinaan vähemmän, mutta kun nukahdin, niin aamull aikävä oli taas kadonnut.
Ikävä siis iski yleensä iltaisin, ja toisinaan mummoni otti minut nukkumaan heidän makuuhuoneeseen niin, etä lattialle laitettiin patja minua varten.. Tosin toisinaan lähdinn sieltä takaisin sänkyyni eri huoneeseen, koska mummoni kuorsasi niin paljon :)
Tuleehan minulle nykyäänkin esimerkiksi miestäni ikävä jos olen pidemmän aikaa poissa, mutta tiedän että pääsen taas kohta kotiin. Ja tähän samaan sain luottaa aina pienenäkin, eli mummolasta pääsi aina kotiin jossain vaiheessa.
Ja varsinkin, jos on sisaruksia mukana, on pienemmälläkin paljon helpompaa.
Mutta meidän mummola on kahen kilometrin päässä.
T: mummolaan 700km
Ja sama matka meilläkin.