Mun ystävissäni ei ole kuin yksi vika: musiikkimaku!!
Tästä syystä illanvietot heidän kanssaan ovat ihan oikeasti miltei kidutusta. Stereot/karaoke (!) ystävieni ohella huutaa täpöllä Popedaa, Apulantaa, Frederikiä, Laura Voutilaista, Mattia ja Teppoa, Klamydiaa, Virve Rostia ym.
Ihan kamalaa!!!!
Ja koska olen kaveriporukan ainoa, joka ei tykkää em. artistien musiikista, minun ääneni toisenlaisesta musiikista ei tietenkään mene läpi.
No, ainoa hyvä puoli on, että nykyään näitä illanviettoja on koko ajan vähemmän, luonnollisista syistä.
Kommentit (11)
Aina vain kuunnellaan heidän mielimusiikkiaan, koska kukaan heistä ei kuuntele samaa genreä kuin minä. Viimeksi kun yritin, että voitaisiinko kuunnella edes yksi minun valitsemani biisi, vastauksena oli, että he saavat päänsäryn siitä.
Noh, onneksi ei ole pakko viettää iltaa heidän kanssaan....
Sitten kun ollaan minun luona ja kuunnellaan minulle mieleistä musiikkia, valitetaan kun on liian vaikeaa kuunneltavaa.
kiduttaa muita omilla musiikkivalinnoillasi, vaikka kukaan muu ei haluaisi kuunnella?
Mulle ei ole illanvietoissa tärkeintä musiikki, vaan seura... Musiikkia kyllä taustalla (ihan sama mitä), mutta yleisen kälätyksen taakse jää.
Kai siellä stereoissa soi myös Yö, Mamba ja varsinkin Lauri Tähkä ystävineen?
Itse kuuntelisin myös "vähän vaihtoehtoisempaa" tavaraa, Interpolia, Kings of Leonia, Arcade Firea, Lapkoa, The Nationalia...
Mutta ei. Pitää olla juuri Tauskia, Popedaa, Cheekia, Yötä (YÖK), Apulantaa, Petri Nygårdia, "kaikkea hassua", jos hyvin käy niin Abbaa tai Beatlesia. Sitten kun ollaan minun luona ja kuunnellaan minulle mieleistä musiikkia, valitetaan kun on liian vaikeaa kuunneltavaa.
Ja luulette sitten olevanne niin paljon parempia kuin me tavalliset tallaajat? Tekeekö se meistä tyhmempiä jos musiikki makuun sattuu kuulumaan Lauri Tähä, Yö ja Dingo. Kuuntelette sitä ihme vinkunaa ja pidätte tavallista musiikkia kuuntelevia suomi juntteina. Antaisitte edes kerran näille ystävienne musiikille mahdollisuuden niin voisitte huomata miten paljon parempaa ja mieltä liikuttavaa musiikkia ne tekevät kuin nämä teidän erikoisuuden tavoittelijat!!
Ja luulette sitten olevanne niin paljon parempia kuin me tavalliset tallaajat? Tekeekö se meistä tyhmempiä jos musiikki makuun sattuu kuulumaan Lauri Tähä, Yö ja Dingo. Kuuntelette sitä ihme vinkunaa ja pidätte tavallista musiikkia kuuntelevia suomi juntteina. Antaisitte edes kerran näille ystävienne musiikille mahdollisuuden niin voisitte huomata miten paljon parempaa ja mieltä liikuttavaa musiikkia ne tekevät kuin nämä teidän erikoisuuden tavoittelijat!!
Tästä syystä illanvietot heidän kanssaan ovat ihan oikeasti miltei kidutusta. Stereot/karaoke (!) ystävieni ohella huutaa täpöllä Popedaa, Apulantaa, Frederikiä, Laura Voutilaista, Mattia ja Teppoa, Klamydiaa, Virve Rostia ym.
Ihan kamalaa!!!!
Ja koska olen kaveriporukan ainoa, joka ei tykkää em. artistien musiikista, minun ääneni toisenlaisesta musiikista ei tietenkään mene läpi.
No, ainoa hyvä puoli on, että nykyään näitä illanviettoja on koko ajan vähemmän, luonnollisista syistä.
Lähtee joku Tsingis Khan soimaan ja joku on heti "uijui tää on hyvä biisi"
Ristus......
liiankin monta kertaa :D
En mä ystäviäni junteiksi ole leimannut, ovat ihania ystäviä, mutta musiikkimakunsa on kyllä karsea.. tiedän, että he varmaan ajattelevat mun musamausta samalla tavalla, mutta voisivatkohan he kenties joskus, edes kerran, antaa MUN musiikkimaulle mahdollisuuden :)
ap
Musiikki on niin tekemällä tehtyä ja ihan hirveen uniqueta, ettei korvat kestä. Sitten kun suosikkipändistä tulee suosittu myös muualla, niin ovat myyneet itsensä ja aletaan kuunteleen jotakin unkarilaista teurastajanpoikaa, joka soittaa sahaa ja huuliharppua.
Itse olen maultani aika ysäri, jumahtanut siis sinne. Pearl Jam, Smashing Pumpkins ja Hole kolisevat. Myös esim. Bowie ja Pop toimivat aina.
Ja se tekee siitä "hipsterien" musiikista huonompaa miten?
Minä ainakin kuuntelen sellaista musiikkia mistä itse tykkään, siihen kuuluu niitä juuri nyt pinnalla olevia (jos joku on hyvää, se vain on hyvää), unohtamatta Iggya, Radioheadia, Joy Divisionia, Smashing Pumpkinseja (oli parasta just ysärillä), eli klassikoita. On vaan outoa alkaa moittia hipstereiden musiikkia.
Itse huomaan ihan vaan sen, että kun musiikkia seuraa, voi joku vanha artisti jäädä hetkeksi vähemmälle kuuntelulle, mutta sitten kun taas muistaa kuunnella, voi mikä onni tulee kun kuulee vanhaa suosikkia pitkästä aikaa. :)
Musta on kamalaa, jos joku jämähtää vain johonkin tiettyyn musiikkiin. Yhtä kamalaa kuin se, että joku ei viitsi käyttää aivojaan vaan kuuntelee sen sijaan Yötä tai Lauri Tähkää.