Mikä on paras diettikeinosi?
Ja en nyt halua kuulla tätä iänikuista "syö vähemmän, kuin kulutat" läppää..
Siihen olen pyrkimässäkin, mutta nyt pitäis saada laihdutus sysäistyä käyntiin jollain.
Nutraus? karppaus? Jutan dietti? PAASTO?! Ja kiitos mielellään myös vinkkejä siihen, että miten näillä kuureilla pysyy...;)
Liikuntaa pystyn harrastamaan just sen verran mitä voi yksvuotiaan kävelemään opettelevan pikku-ihmisen kanssa harrastaa, lähinnä pulkkailua, vaunulenkkejä, joskus jopa juoksulenkkejä, kun isäntä saapuu aijoissa töistä kotiin.
Kommentit (16)
Sen verran kysyisin, että söitkö kuitenkin esim. ruisleipää?
en ole ap
Kuin minulla.. Siksipä käytin jonkin aikaa ruokavalion selvittelyyn ja kokeiluun jonka jälkeen räätälöin tuollaisen oman itselleni sopivan tavan syödä.
Se on suht helppoa jättää makeat ja mässyt pois kunhan syö _tarpeeksi_ sitä proteiinia ja päivittäin rasvaakin.
-2
Siinä syödään ihan tavallisesti, eli oon oppinu säännöllistä ruokarytmiä ja napostelun hillitsemistä. Lisäksi tuossa päivällisessä saa syödä perunaa ja makaronia. Eli voi syödä samaa ruokaa kuin muu perhe. Siis tietysti kevyttä. Päivällisellä on mahdolllista tehdä esim jauhelihakeittoa tai muuta keittoa runsailla kasviksilla. YMs.
Itsellä on ollut repsahduksia, kun on lasten syntymäpäiviä tms mille pitää leipoa. Kutsuja joissa käydä, niin olen kyllä ottanut pullaa tms.
Tammikuun alussa painoa oli 68kg ja nyt 64kg. Liikkua pitäs vaan enemmän. Mutta nyt opiskelen tön ohella ja on kaksi pientä lasta niin en voi liikoja vaatia itseltäni. tavoite on kevääksi 58kg ja uskon onnistuvani näillä ruokaohjeilla siinä.
Kysyn sulta että miten paljon hiilareita normaali ruokaympyrä pitää sisällään?
Onko sulla hajuakaan söitkö ennen laihtumista LIIKAA ihan tavallisiin määriin verrattuna?
Kysyy eukko joka laihtui aikanaan 80 kilosesta alle 60 kiloon ihan vaan syömällä tavallisesti, siis vähensin hiilarivuoreni normaaliin..
Pudotin sillä 10kg normaalin painon rajoissa.
Samalla 'kuuri' vei makean nälän. Paino on pysynyt poissa. Joskus edelleen korvaan aterian nutrilettpussilla, jos luvassa on ravintolassa käyminen tms. herkkuhetki. Samoin, jos olen syönyt normaalia raskaammin, saatan seuraavana päivänä korvata pari ateriaa pusseilla. Helppoa, halpaa ja toimivaa! Pienenin koosta 38-40 kokoon 36!
Nutreissa on se helppous, että kun on selvinnyt alun vaikeukista, on sitä helppo ylläpitää ja nälkä ei vainvaa. 10kg putosi reilussa kuukaudessa.
Mutta yritän valita mahdollisimman "puhdasta" eli jotain jälkiuunileipää tai vaikka ryvitaa..
Pari palaa päivässä on ollut hyvä määrä..
Googlettamalla löytyy emännän sivuilta jostain huulien pullisteluista kuvia!
Ainoa ravintoa koskeva oli ettei saa syödä hedelmiä. Ooookei, mitä sitten syödään?
Eli ihan normaali määrä.
Paitti et kai syö riisiä yms? Siis lihaisaa salaattia käytännössä?
7
En tiedä paljonko hiilareita, en enää laske. Joskus alussa laskin että alle 80g päivässä mutta kun opin syömään tuolla ruokavaliolla lopetin laskemisen ja menen fiilispohjalla.
Heittoarviolla voisin sanoa että nyt menee hiilareita n. 100-150 päivässä.
Söin liikaa odotusten loppuvaiheilla ja imetysaikana.
Laihdutin välissä pari kertaa 5-8kg vähentämällä kalorimäärää mutta olin koko ajan nälkiintynyt ja väsynyt sekä voin huonosti.
Ennen vähähiilarista ruokavaliota söin ihan normaalisti päivittäin: aamupuuro, päiväruoka (perusruokaa), välpala, toinen ruoka ja iltapala..
Nurtaajallekin kommentti:
Nutraus toimii kyllä juuri mainitsemallasi tavalla mutta tuotteissa on aika paljon kaikkea pashaa ylimääräistä jota en itse ainakaan kovin säännöllisesti haluaisi elimistööni tunkea..
Ja pahin esimerkki (joskis varmasti harvinainen) haittapuolista on tuttavani jolle tuli kivuliaat munuaiskivet jonka syyksi lääkäri arveli nutrilett -kuuria.
tosi kova leivän pupeltaja...:( nykyisin yritän kyllä pitää ihan 2-3 viipaleessa/päivä. En pidä oikeastaan vaaleasta leivästä enään, ennen söin sitäkin ihan viipale tolkulla..
Pastan ja perunan pois jättäminen tuntuis niin kovin hankalalta.
Mitenköhän pitkään tuota Jutan diettiä uskaltais noudattaa? Tai siis luin tuota go jutta go- ohjelmaa, siinä tosiaan sais syödä vähän hiilareitakin :)
Hemmetti, kun joka vuosi mulla on nämä samat ongelmat; kuinka näyttää kesällä hyvältä vaatteissaan ja tuntea itsensä kauniiksi...:) Olis mukava saada tää syöpöttely aisoihin niin sais sitten murehtia vaikka oikeitakin murheita välillä..;)
No normaalipäivän perusruokavalio olisi varmaan hyvä esimerkki aterioista:
aamiainen: kaksi keitettyä kananmunaa, kahvia
lounas: runsas ateria, esim kaksi ISOA broilerpihviä, kasviksia, salaattia ja pieni annos (n 1dl täysjyväriisiä)
välipalaa ei yleensä edes tee mieli
alkuillasta: vähän juustoa, omena
iltapala: runsas tonnikala-pähkinäsalaatti jossa 1dl ranskankermaa
ja paaaaaaljon vihreää teetä, vettä ja maitoa :)
-2
ps. syön kyllä tummaa riisiä hiukan, samoin saatan ottaa puolikkaan perunan joskus
tai makeaa ja kaloritkin ovat kohtuullisia, mutta painonpudotus ei meinaa onnistua ilmeisesti kilpirauhasen vajaatoiminnan vuoksi. Syömälakkoko on ainoa vaihtoehto?
Jos haluat että ei ole nälkä, painoa on helppo hallita ja se putoaa tasaisesti ja varmasti niin ota selvää mitä on vähähiilihydraattinen ruokavalio.
Eli sokerit ja jauhot vähiin.
T: 3 lapsen äiti joka tiputti viidessä kuukaudessa tuolla ruokavaliolla painon 87kg -> 72kg ilman nälkää.
Ensimmäiset viikot saattavat olla vaikeita jos on tottunut syömään paljon leipää, pastaa, kastikkeita ja makeita.
Jokaisen tulee luoda sopiva ruokavalio joka sopii itselleen ja noudattaa sitä. Muutaman viikon sisällä alat tunnistaa sen "tekis mieli syödä jotain hyvää" -tunteen näläksi ja saat sen tyydytettyä esim juustolla ja lihalla.
Nyrkkisääntönä pidän itselläni seuraavaa kun käyn kaupassa:
-Kaikki käy mitä HeVi -osastolla on
-Paljon proteiinia (=lihaa, kalaa)
-Pähkinöitä
-Maitotuotteita (normaalirasvaista/rasvaista rahkaa, raejuustoa, juustoja, maustamatonta jogurttia jne)
Nykyään ylläpidän tuota ruokavaliota pääosin mutta syön myös makeaa muutaman kerran viikossa. Nykyisin riittää se rivi suklaata entisen levyllisen sijaan koska ei oikeasti tee mieli sen kummemmin ajattelematta.
Kehoni saa kaiken tarpeellisen joten se ei enää "huuda" sokeria.
Eikä painoa ole ollenkaan vaikeaa pitää näissä lukemissa vaan voin syödä kyllikseni aina enkä ole nälkiintyneen väsynyt.
Suosittelen.
joskus kokeillut muistaakseni South Beach-dietti nimellä kulkenutta ruokavaliota. Olihan se ihan jees, meni vaan liikaa aikaa ja energiaa sen miettimiseen, että mitä voi syödä ja mitä ei.
Kaikessa yksinkertaisuudessaan mulle vois sopiakin tuo turhat hiilarit ja mässyt pois-tyyppinen, koska mä huomaan usein syöväni "jotain hyvää" just vaan siks, että on nälkä, eikä leipä pidä sitä tunnetta kauan poissa.