Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu, että työsaralla tulee seinä vastaan. Mitä ihmettä tekisin lopun elämääni?

Vierailija
10.02.2011 |

Alan olla jo ihan masentunut. Olen alle 40 v ja 15 vuotta työelämässä ollut nainen. Rakastan työtäni, mutta olen herkistynyt homeille pahasti. Minulla on vakituinen työpaikka, joka on täynnä homeita, mutta asia ei mitenkään etene. Olen tämän tästä sairaslomalla ja työterveyslääkäri vaan sanoo, ettei voi todistaa, että kumpi oli ennen muna vai kana, kun olen jo aloittanut lääkitykset. Minulle on aivan se ja sama olenko minä pilallinen vai onko työpaikkani home sen aiheuttanut, mutta se on fakta, että minä ja työpaikka ei sovi yhteen.

Pelkään lähteä opiskelemaan uutta alaa, sillä viimeiksi oireilin näin paljon kun yliopistolla kahlasin ämpärien keskellä, kun yliopiston katto vuoti ja samaa on sanoneet monet ystäväni, jotka ovat opiskelleet ympäri Suomea.

Antakaa toivoa elämään, jotenkin pitäisi vielä melkein 40 vuotta elämää jaksaa.

Mihin ammattiin homeille pahasti herkistynyt voisi opiskella ja missä voisi tehdä töitäkin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pelkää, niin minäkin vaihdoin ammattia näiden seurauksena.

Vierailija
2/17 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde reippaasen ulkoilmakoulutukseen.esim

liikunnanohjaaja ja eräopas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan niin huono ettei kukaan keksi edes mitään sanottavaa?

Vierailija
4/17 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä paikassa ei tarvitse olla kauan?

Esim. toimittaja. Sellainen joka tekee lähinnä paikallisia uutisia tms. niin ei tarvitse olla hotelleissakaan yötä.

Vierailija
5/17 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisinta olisi alkaa etsiä saman alan työtä jostain muualta. Miksi kouluttautuisit uudestaan, jos kerran pidät alastasi?

Vierailija
6/17 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhuriksi, metsuriksi, uimarannan hengenpelastajaksi, torimyyjäksi, puistotädiksi :D

Vierailija
7/17 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja työterveyslääkäri rohkaisevasti kertoi, että kaikki oman alani rakennukset ovat homeessa tässä kaupungissa. Olen jo vaihtanut työpaikasta toiseen ja jouduin ojasta allikoon.

Ja mitä noihin ulkoilma-ammatteihin tulee, niin olen sairastunut myös niin etten voi työskennellä ulkonakaan. Siisti sisätyö homeettomassa tilassa on siis ainut, joka ympärivuotisesti toimii.

Vierailija
8/17 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran kaupungilla olet, niin sisäinen siirto voisi olla mahdollinen, siis kokonaan eri yksikköönkin. Ei tietysti mihinkään johtajan pallille pääsisi, mutta kai kunnasta löytyisi joku rakennus, jossa ei ole hometta?

Vierailija
9/17 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tiedä mitä tässä pitäisi tehdä...

Sinulle, joka ehdotit työpaikan vaihtoa: se ei ole kaikilla aloilla vaihtoehto. Itse olen töissä koulussa eikä tässä kaupungissa ole oikein tervettä koulua. Saan oireita monessa paikassa enkä halua pilata loppujakin terveydestäni kiertämällä koululta toiselle saamassa lisää altistuksen aiheita. Se ei ole vaihtoehto. Terve rakennus olisi.

Ne, jotka eivät oireile tai ole olleet töissä paikassa, jossa paljon oireillaan, eivät ymmärrä tätä asiaaVihjaillaan, että kuvittelee kaiken, on päässä vikaa, haluaa vaan olla saikulla jne. Raskasta, niin raskasta taistella tämän asian kanssa!

Vierailija
10/17 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa ettet tiedä sisäilmaoireille altistumisesta mitään.

Vierailija
11/17 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa ettet tiedä sisäilmaoireille altistumisesta mitään.

Sisäilmaongelmille/homeelle. Oireethan on seurausta sitten niistä.

Vierailija
12/17 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtaa johonkin opetusviraston paperinpyörittäjäksi. Niin masentavasti työterveyslääkäri sanoi, ettei Helsingissä ole ainuttakaan sisäilmaongelmatonta koulua.

Työterveyslääkärikin yrittää selittää, että miten vaikea on ammattitautidiagnoosia saada. Mä taas yritän selittää takaisin, että ymmärrän sen eikä minua sellainen kiinnosta vaan työ, jota voisin tehdä.

Onneksi minua ei aivan hulluna esim. työpaikalla pidetä, koska molemmissa kouluissa, joissa olen ollut oireilee jo useita, useita muitakin opettajia, koulunkäyntiavustajia jne. Mihinhän Helsingin kaupunki esim. minut ja 10 muuta kollegaani aikoo siirtää yhdestä koulusta, kun näitä kouluja on siis koko kunta täynnä?

Vierailija
13/17 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on hometta ja olet sille herkistynyt.

Se on vain harmillista, että vain osa oireilee homeesta. Sen vuoksi tilanteita ei oteta useinkaan todesta. Toisinaan olen kuitenkin huomannut, että aistimuksilla ja työhyvinvoinnilla ylipäänsä on yhteys.Olen huomannut että oireet voi olla myös ns. psyykkisiä. Tässä kokemuksiani tilanteista:

Meillä oli töissä henkilö, jolla oli kauheat homeoireet aina töissä. Hän itsekin haisi ihan homelle, kun kotona ilmeisesti niin pahat homevauriot mutta vika oli kuitenkin muka töissä. Kukaan muu ei oireillut töissä.

Yhdessä paikassa osa henkilstöstä oireili pahasti. Tehtiin mittavat alan parhaat tutkimukset seinien purkamisineen ja mittauksineen mutta homeen hometta ei löytynyt. Ja saatiin lausunto, että poikkeuksellinen talo, rakenteet kaikki kunnossa. Yllättäen kaikkien oireet loppuivat siihen. Itsekin olin yksi näistä "oireilijoista".

Etkö voisi asiallisesti jutella työsuojelupäällikön kanssa asiassa ja kertoa, että mikä tilanne kohdallasi on. Itse olemme siirtäneet herkistyneitä ihmisiä sellaisiin tiloihin, joissa he voivat työskennellä.

Vierailija
14/17 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko kaikki muutkin kaupungit ihan yhtä ankeita?

ap

Vierailija
15/17 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näiden oireiden kanssa ja olen kyllä ollut työsuojelupäälliköönin yhteydessä. Hänkin sanoo vain, että "voit kokeilla, että missä koulussa missä päässä rakennusta voit työskennellä" eli hänkin myöntää ettei mikään HKI koulu ole kunnossa. Tiedän oireilevan ihmisen, joka on siirretty jo kolmanteentoista kouluunsa.

Lisäksi tiedän, että eräs koulu tutkittiin ja hometta ei löytynyt. Kun opettaja maksoi tutkimukset omasta pussistaan, niin löytyikin ja koko siipi vedettiin maantasalle. Että sellaisia ne tutkimukset on välillä.

Homeongelma ei varmaan olisi kellekään yllätys, kun kellarissa seisoo vesi ja katto vuotaa useasta paikasta. Ongelma on saada edes tutkimuksia.

Vierailija
16/17 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kolmas homeista sairastunut. Meitä taitaa olla aika monta...

Miettisin työtä, jota voi tehdä kotoa käsin. Jos olet jonkun kielen opettaja, niin voisitko ryhtyä käännöshommiin? Oman alasi tutkijaksi? Eikä se hallinnollinenkaan homma varmaan siinä tilanteessa kurjalta tunnu, kun on pakko saada jostain rahaa. Homeista sairastuneelle voi suomalaisessa yhteiskunnassa tulla eteen tilanne, että kun KELA:n sairauspäivärahat on käytetty, niin eläkkeelle ei pääse kun ei ole tarpeeksi sairas, töissä ei voi olla kun ei ole tarpeeksi terve, ja rahaa ei tule mistään latin latia.

Jos saat hommia, joita voit tehdä kotona, niin järjestä mahdolliset palaverit muualla kuin kotona, ja pyydä kaikki tarvittavat aineistot sähköisessä muodossa, niin ettet ala saada kotonasikin allergiaoireita hometiloista tulevista papereista tms.

Olen kuullut, että Santahaminan koulussa pärjäävät kouluissaan sairastuneet lapset.

Jos asuisin Helsingissä, nostaisin helvetinmoisen äläkän lasten takia: miten kerta kaikkiaan sallitaan, että kymmenien tuhansien lasten terveyttä vahingoitetaan? Sillä niidenkin terveys vahingoittuu, joilla ei allergiaoireita olekaan. Homemyrkyt aiheuttavat syöpää, diabetesta, autoimmuunitauteja jne. jne.

Vierailija
17/17 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 90% Helsingin kouluista on remontin tarpeessa ja tämä on tosi. Eikä delakaatioiden kävellessä kädet selän takana auta mitään:(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä