Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana ja papakokeen otto..

Vierailija
10.02.2011 |

Kävin tänään normaalisti neuvola lääkärillä ja otimme siellä papa näytteen.. Minulla sattui todella paljon kun se lääkäri otti sen näytteen, lääkäri oli muuten todella mukava ja nuori, eli ymmärsimme toisiamme hyvin.. Mutta minusta tuntui että olisin voinut pienet itkut tirauttaa kun alapäähän sattui niin kovasti kun se lääkäri ronkki sitä papakoetta! Onkohan tämä ihan normaalia kun raskaana ollessa paikat onkin hieman kipeät? Olen 12+2rv..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten kävin vasta sitten lapsen syntymän jälkeen

Vierailija
2/7 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan otettan papa ihan raskauden alussa. Ei kiva jos sattui, mutta ihan ok ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari viikkoa sitten. Hän sanoi, että nykyään papa otetaan myös raskausaikana, siitä ei ole mitään vaaraa sikiölle. Mulla ainakin limakalvot on olleet kuivemmat raskausaikana eli siksi näytteenotto voi sattua enemmän. Ole rauhallisella mielellä, onnellista odotusta sinulle!

Vierailija
4/7 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne limakalvot tosiaan on kuivemmat, joten voi ehkä siksi tehdä kipeämpää?

Vierailija
5/7 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ollut kivaa mutta ei kyllä sattunutkaan juurikaan.

Vierailija
6/7 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä raskaana ollessa saa ottaa papakokeen! Itse kysyin samaa, kun ihmettelin sitä kokeen ottoa raskaana ollessa.. verta tuli ihan pari tippaa, ei sen kummempaa.. Mutta kipeää kävi ja nyt on hieman paikat hellinä :(

Vierailija
7/7 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ymmärtänyt, että raskauden aikana saa ottaa papa-kokeen, mutta sitä ei kunnallisella puolella yleensä raskaana ollessa oteta. Syynä se, että jos jotain muutoksia ilmenisi, niille ei raskauden aikana kuitenkaan ryhdyttäisi tekemään mitään (sen sijaan huolta ja murhetta ne ehtisivät aiheuttaa). En sitten tiedä, pitääkö tämä tieto paikkansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan