Taapero 1v3kk itkee aina kun joku tulee liian lähelle.
Onko normaalia, vai ollaanko liian vähän nähty muita ihmisiä? :-(
Kommentit (6)
alkoi juuri uusi eroahdistuskausi, joka ilmenee sillä, että pysyttelee mieluiten äidin lähellä, selvästi arastelee aiempaa enemmän outoja, äidin "helmoissa" kokoajan enkä edes vessaan saa mennä niin että oven laittaisin kiinni, ihan älytön parku alkaa. Kylässäkin piti käydä pissalla vessan ovi auki :-)
Yöllä heräilee taas enemmän, nukkuu kainalossa ja jatkuvasti "varmistaa" että äiti on lähellä.
Luin jostain, että tämä on ihan normaalia kehitysvaiheeseen liittyvää. Saattaa jatkua kaksivuotiaaksi, mutta yleensä helpottaa puolentoista ikävuoden paikkeilla.
Ei tosiaankaan uskalla lähteä leikkimään kenenkään kanssa kerhoissa, vaan on siinä jaloissa pyörimässä ja herkästi alkaa itkemään. Hän nyt on semmoinen arkajalka, ei se mitään.
Ei huolta. Mun pojalla oli ihan vastaava vähän reilu vuoden iässä, nyt 1v 5 kk on jo ohi, ja suhtautuu tosi reippaasti vieraisiin, moikkailee, hymyilee ja puhuttelee täti/tyttö/pappa/vauva jne.
Kannattaa varmaan tavata ihmisiä ihan kuin ennenkin, mutta jos lapsi arastelee niin ei tee siitä mitään numeroa, ja antaa lapsen olla sylissä tai kasvot pois vieraista, jos kovin pelottaa. Kyllä se ajan kanssa ohi menee, kun vaan säännöllisesti tapaa muitakin ihmisiä.
vierastamista. Ei muuta kun rohkeasti toisten joukkoon kyllä se siitä tokenee.
ei vierastaa ollenkaan, menee tuntemattomille ja yrittä heidän kanssa keskustella..
kun ollaan kaupassa minä tietenkin pidän häntä sylissä muuten se karkkaa multa
eikä edelleenkään tykkää jos joku tulee koskettamaan tai ihan lähelle, siis joku tuntematon. Ei itke, mutta väistyy ja tulee syliin. Vauvanakin jo tuijotti naama pokkalukemilla kaukalosta vieraita, sen näkösenä että tanssikaa vaikka ripaskaa, minä en teille hymyile.
Kaikki eivät vain pidä siitä kuti-kuti lässyn-lässyn menosta. Minusta se on melko normaalia, vai kuinka moni aikuinen tykkäisi siitä, että joku vieras tyyppi on naamassa kiinni ensimmäisenä, nipistelee poskea tai hipelöi tukkaa tai ottaa syliin... en minä tykkäisi ainakaan...