Mitä miltä pojan nimestä Juhana?
Kommentit (17)
olisin halunnut pojasta Juhanan, mutta mies ei tykännyt. Mulle tulee ekana mieleen Juhanasta herttua.
Olisin halunnut sen meidän pojalle, mutta mies ei suostunut.
Mies on kototoisin Italiasta ja hänen mielestään se kuulostaa liikaa Giovannalta (lausutaan 'zovanna') joka taas on tytön nimi. Ei auttanut, vaikka sanoin että Italiassa yleinen pojan nimi Andrea kuulostaa minusta tytön nimeltä... ;)
Herttuan mukaan nimetyllä ei voi olla tylsää. :)
Tunnen myös yhden Juhanan, se on oikein kiva nimi.
Juhana on vähän naisellinen (niin lähellä tavallista Johannaa) ja silloin tulee mieleen vähän nössö ja hintelä poika. Sellainen, joka tulee paremmin toimeen tyttöjen kuin poikien kanssa ja harrastaa ennemmin tanssia tai runojenlausuntaa kuin vaikka urheilua.
Toisaalta se on nimenä kuitenkin komea ja arvokas ja sopii ihan yhtä hyvin isolle ja vahvalle.
Mulla on Juhana-niminen serkku. Hiljainen, ahkera ja mukavan oloinen.
Olikos Disneyn piirretyssä Robin Hoodissa Juhana sen kuninkaan nimi?
prinssi Juhana oli se hölmö jellona :)
Olikos Disneyn piirretyssä Robin Hoodissa Juhana sen kuninkaan nimi?
Musta ihan OK nimi, mutta tosiaan naisellinen, monissa maissa onkin naisen nimi (Johana, meillä kahdella ännällä). Mulla monia Juhana-nimisiä kavereita, oli siis 90-luvun alkupuolella melko suosittu?
on helppo: Tankki täyteen!
Tuo Juhanahan on ihan söpö, vaikkakin hölmö mammanpoika.
Setäni toinen nimi on Juhana. Hänen kaksosensa on minun isäni ja hänen toinen nimensä on Juhani.
Sopii pohjalaiselle. (Jos on tarkoituksena olla esim. isäntänä maatilalla sitten aikuisena)
Tarkoititko Juhani. Juhana naisen nimi
Olen edelleenkin sitä mieltä, että näissä vähämielisen nimimielipidekyselyspämmiviesteissä ei ole mitään mieltä.
Juhana ajattelisin että Juhana on typerä nimi. Juhanana harmittelisin vanhempien nimivalintaa.
mutta mies ei tykännyt, joten jäi antamatta pojallemme. Minulle ei tuu siitä mitään negatiivisia mielikuvia enkä myöskään tunne ketään etunimeltään Juhanaa, joten sopivan harvinainenkin on.