Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaksi dobermannia hyokkäsi tyton kimppuun Tampereella

Vierailija
07.02.2011 |

Kamalaa! Tietaakö kukaan Tamperelainen mitään?

Omistaja on saatava edesvastuuseen.

http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Kotimaa/1194665401764/artikkeli/do…

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli olkkariin koira viime kesänä. Syöksähti verhojen alta ja selkäni takaata. Säikähdin aivan kauheesti.

Tytölle ei olisi käynyt kuinkaan, jos olisi antanut koiransa tappaa.

Isot koirat käy jatkuvasti noiden pienempien koirien kimppuun.

Mitä sitten voi tehdä, enpä tiedä.

Vierailija
22/40 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus joku vanhus (vanha tutiseva heikkokuntoinen) ukko ulkoilutti isoa koiraa joka hyökkäsi oman koirani päälle. Onneksi oma koirani oli sakemannin kokoa joten pystyi puolustamaan. Vieras koira oli tosi agressiivinen ja vihainen, ja meinasi vielä hyökätä minunkin päälleni, onneksi oma koirani puolusti ja tuli väliin.

Ukko laahusti tutisevilla jaloillaan hitaasti ja sai koiransa lopulta hallintaan. Jos olisi ollut nuorempi olisin kommentoinut, mutta en vanhukselle enää kehdannut. on se kumma kun isoja koiria ulkoiluttaa ihmiset, joilla ei edes voimat riitä pitelemään niitä. Oli niin heikkokuntoinen vanhus että ihmettelen jaksaako se edes kauppakassia kantaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään uudelleenkouluttamisia niinkun joku ehdotti! Ja koirien ystävä olen minäkin, ja omistan kaksi (pientä) koiraa. Ja omistaja... No se vankilaan, pakkotyöhön, keskitysleirille´, saunan taakse! Uskomatonta millaisia ihmisiä on olemassa! Kyllä se löytyy, jos alueella asuu niinkun varmaan asuukin.

että tuo saatanan kusipää on lopetettava? Ilmoittaudun vapaaehtoiseksi ja katsotaan pystyykö doppet mihinkään auttajiksi.

Vierailija
24/40 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan ollut taaskaan paikalla? Saakelin paskiaiset koettakaa nyt mennä apuun kun jonkun päälle hyökätään. Eikö kukaan autoa omistanut nähnyt ja voinut ajaa dopermannien ja tuon miehen päälle?

Vierailija
25/40 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan ollut taaskaan paikalla? Saakelin paskiaiset koettakaa nyt mennä apuun kun jonkun päälle hyökätään. Eikö kukaan autoa omistanut nähnyt ja voinut ajaa dopermannien ja tuon miehen päälle?

se on merkillistä, että kahdeksan aikaan ei kukaan liiku tuolla alueella. En voi itsekään ymmärtää.

Vierailija
26/40 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole dobermanni.. vaikka eivät liitykkään tapaukseen .

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011020713148430_uu.shtml

Vierailija
27/40 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene kovinkaan kauaa kun toi äijä jää kiinni, joku naapuri tai tuttu ilmoittaa

Vierailija
28/40 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävä mies: pakeni pelkurimaisesti paikalta koiriensa kanssa välittämättä pätkääkään siitä, mitä lapselle ja spanielille tapahtui.

Tää mieshän se on kaikkeen syyllinen, kuten ihminen yleensäkin käytännössä kaikissa koirien ongelmakäyttäytymisissä. Puhui ääliö puhelimeensa sen sijaan, että olisi pyrkinyt hallitsemaan ja kouluttamaan koiriaan. Koirien hyökätessä tärkeintä oli luikkia nopeasti pakoon, ettei vaan joutuisi vastuuseen. Säälin suuresti tämän kaverin koiria: tiedä millaista niidenkin elämä tuollaisen moukan kanssa on ollut.

Vierailija
29/40 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ovat niin isoja ja voimakkaita, ettei ainakaan kahta dobermannia saa millään hallintaan, jos ne päättävät hyökätä.

Dobberien omistajien on turha nyt älähtää ko. rodun "ihmisrakkaudesta" jne., isot koirat ovat aina kyteviä ja tietoisesti otettuja riskejä.

Vähintään kuonokopat julkisilla alueilla pakollisiksi.

Vierailija
30/40 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään kuonokopat julkisilla alueilla pakollisiksi.

Vierailija
31/40 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas syytetään dopperia vaikka olivat sekarotuisia.ja muuten tohon munan jatkeeseen liittyen,minulla on kaksi dopperia ja olen munani kokoon tyytyväinen ja niin on vaimokin!!

Vierailija
32/40 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas syytetään dopperia vaikka olivat sekarotuisia.ja muuten tohon munan jatkeeseen liittyen,minulla on kaksi dopperia ja olen munani kokoon tyytyväinen ja niin on vaimokin!!

Vierailija
33/40 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ei ollut munaa olla mies, ja auttaa koiriensa tekosista kärsinyttä lasta.

Toivottavasti löytävät edesvastuuttoman munattoman miehen.

Vierailija
34/40 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koirista eivätkä ole lukeneet tekstiä kunnolla. Uutisessa selvästi sanottiin, että NÄYTTIVÄT doppereilta (=eli voivat olla tai eivät ole doppereita).

Ja mitä tuohon tapaukseen muuten tulee, niin tyttö itse provosoi koirat hyökkäämään kimppuunsa potkimalla niitä. Ja ennen kuin kukaan älähtää, niin tiedän, että tuo on automaattinen reaktio ja tyttö halusi suojella koiraansa jne. ENKÄ PUOLUSTELE TOTA OMISTAJAA!

Se luultavasti meni paniikkiin ja sen takia häipyi paikalta. Ja etteköhän te itsekin olisi ehkä toimineet tuossa tilanteessa samoin..

Ja mitä tuohon hyökkäämiseen tuli, niin mulla pisti silmään se, että tyttö oli itse siirtänyt koiransa toiselle puolelle eli tuosta saa sen kuvan, että tyttö oli itse pelännyt noita koiria..

Ja ei noita koiria lopeteta, valitettavasti.. Vasta kolmas kerta toden sanoo. Nimimerkillä kokemusta on.. Itse vihaan ja pelkään belgianpaimenkoiria ja meidän naapurustossa on jo lopettu yksi rakki, kun se puri tarpeeksi monta kertaa naapureita.. Ja tuon rakin omistajilla on nyt sitten kaksi muuta belgiä, joista toinen on ihan yhtä agressiivinen rakki eli.. Ja lapsuuden kylässäni oli myös yksi terroristi belgi ja collie, jotka purivat ihmisiä jne. Ja vasta kolmannen kerran jälkeen saivat tappotuomion..

Ja jos ottaisitte selvää, ennen kuin vaahtoatte noista tappajista, niin dopperi on ihan oikeasti lapsirakas ja loistava rotu OIKEISSA käsissä. Eli rotu tarvitsee hyvän koulutuksen, jämerän omistajan, joka näyttää koiralle kaapin paikan jne.

Ja ei, mulla ei ole dopperia, meiltä löytyy lössykkä tössykkä beagle-enkkuspringerspanieli mix..

Vierailija
35/40 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taluttaa usein kahta dobberia, joita ei todellakaan hallitse niin henkisesti kuin fyysisestikään. Isäntää koirat kunnioittaa ainakin enemmän, mutta ei siitäkään kääpiöstä olisi vastusta jos ne koirat lähtis yhtäaikaa vetämään. Aina pelottaa mennä ohi oman koiran kanssa. Mikä siinä on, että joidenkin pienimunaisten pätemisenhaluisten wt-kääpiöjunttien pitää hankkia isoja koiria?? Toinen vastaava pikkumies omistaa bullmastiffin, joka painaa varmasti enemmän kuin isäntänsä.

Vierailija
36/40 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ottaisitte selvää, ennen kuin vaahtoatte noista tappajista, niin dopperi on ihan oikeasti lapsirakas ja loistava rotu OIKEISSA käsissä.

Sehän siinä onkin! Vähän väliä loukkaantuu eläimiä ja ihmisiä. Noille koirille pitäisi ihan pakosta olla ajokortti ja sen pitäisi olla kallis.

Vierailija
37/40 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo hyökkäykset on kuitenkin niin harvinaisia tai sitten niitä uutisoidaan niin vähän. Ihan oikeasti Suomessa on useita satoja doppereiden (ja mastiffien ja rotikoiden) omistajia, jotka ovat ihan kunnollisia omistajia ja koirat ovat kurissa jne. Eli jos noita doppereiden tai rotikoiden hyökkäyksiä tapahtuu esim. kerran parissa-kolmessa vuodessa, niin ei se mun mielestä ole mikään hysterian aihe.

Mutta sitä mä ihmettelen, että miksi hitossa pienet ihmiset hankkii vasikan kokoisia koiria? Meidän naapurustossa on yks naikkonen, kokoa tollaset about 150 cm ja sillä on pienen hevosen kokoinen taskandoggi, joka on, eh, hieman ärhäkkä tapaus ja olen monta kertaa nähnyt kuinka nainen juoksee tai oikeammin liukuu koiran perässä, kun koira on innostunut jostain..

Ja toinen ääripää on sitten ne pikku rakit, joita ei kouluteta ollenkaan (esim. chihut). Ei niitäkään pitäisi luovuttaa ihan kelle tahansa vaan ihmisille, jotka ovat motivoituneita kouluttamaan ne kunnolla.

Samoin tuo mainitsemani belgi, mä PELKÄÄN kyseisiä rakkeja ja jos kadulla vastaan vähänkin belgin näköinen koira, mä automaattisesti alan etsiä pako paikkaa tai jos olen koiran kanssa liikkeellä, otan koiran vierelle. Harva uskoo sitä, että belgit voivat olla vihaisia, kun ne ovat paimenkoiria. Mutta niin se vaan on, että myös belgistä saa väärissä käsissä tappokoneen ja noissa alkaa olla jo liikaa mielenvikaisuutta.

Ja kyllä se yleensä on perheen kultainen noutaja tai muu koira, joka puree lasta. Harvemmin noi koirat lenkillä tms. käy kiinni.

Vierailija
38/40 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos noita doppereiden tai rotikoiden hyökkäyksiä tapahtuu esim. kerran parissa-kolmessa vuodessa, niin ei se mun mielestä ole mikään hysterian aihe.

enemmän mutta vain pieni osa päätyy julkisuuteen. Kaverikin oli koirakoulussa ja siellä oli joku dobermanni tms. käynyt täysin varoittamatta omistajansa kimppuun ja kaveri oli ollut sitä irroittamassa hädän kanssa. Mutta eipä tuokaan tapaus lehteen tullut.

Vierailija
39/40 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parin kuukauden välein vähintään ja erittäin usein siellä on rotweilerit ja dobermannit edustettuina. Ja sakemannit, mutta vähemmän.

Vierailija
40/40 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän pitäisi kyllä olla itsestään selvää Vähintään kuonokopat julkisilla alueilla pakollisiksi.