kenellä täällä on täysin ehjät hampaat???
mulla menny tuhannen pillun perääks ,kun syön esim paljon hedelmiä : (((((
Kommentit (17)
kellä hampaat on ehjät eikä että kellä ei ole reikiä?
Mullakaan ei koskaan ole ollut reikiä, mutta yhdestä hampaasta on pikkuruinen pala lohjennut.
hampaissa. Muutenkin ovat nätit hampaat eli nätissärivisstä yms. Ikää on 28v.
On muuten ihan omat ja ehjät, mutta olen narskutellut purupintaa takahampaista sileäksi...onneksi sain suojan yökäyttöön, se auttoi ja nykyään nukun kuin tukki!
laskin että 5 ehjää hammasta , vain :-(. Kaksi implanttia. Todettu heikko hammasluu. Sama vika lapsilla. Hyvin on aina hampaita hoidettu - kiitostakin hammaslääkärissä siitä saatu, ksylitolia joka ruokailun päälle jne.
Tasan ei käy onnenlahjat...
Raskausaikana kun tehtiin se sylkitesti (kariesbakteerin määrääkö sillä mitataan?), tulokseksi tuli pyöreä 0.
Hammaslääkärissä on hauska käydä, kun aina kehutaan loistavasta hampaiden hoidosta. Tosiasiassa pesen hampaat vain kerran päivässä ja ihan aina en silloinkaan, eläessäni en ole hammaslankaa käyttänyt, syön karkkia ja muuta makeaa (myös hedelmiä :D) päivittäin jne.
Täydelliset hampaat mulla ei kuitenkaan ole: toisesta etuhampaasta on lähtenyt irti murunen kun koitin vetää jumiutunutta parsinneulaa paksun kankaan läpi hampailla. Kuului vaan rasaus kun se lähti ja pala hammasta mukana... :/
Ei ole koskaan ollut yhtään reikää.
Miksi idiootti syöt hedelmiä. Hedelmät ovat tuontitavaraa, joiden hiilijälöki on hirveä.
Olen oikein iloinen että tuollainen idiootti on menettänyt hampaansa. Toivottavasti läärikäynnit ovat todella tuskallisia.
Itse syön vain kotimaisia vihanneksia ja marjoja
kauniisti puhjenneina? Jos ei - mä voitin! ;-)
yhtään viisauden hammasta :D JOten poikkeus olen siinäkin, tuskin enää tässä iässä tulevatkaan.
t.5
oo viisurit puhjennu eikä reikiä ja 42v olen
vaikka mulla on paljon kariesbakteeriakin suussa. Viisureista puhjennut kaksi ja ne on poistettu (olen 34v). Reikiä ei ole ikinä ollut, ei myöskään hammaskiveä
Lasketaanko ns alkavat reiät, kiillevauriot yms? Vai pelkästään paikkausta vaatineet toimenpiteet. Itsellä yksi reikä paikattu joskus ala-asteella yli 20 vuotta sitten, joten en valitettavasti lukeudu näihin täysin ehjiin.
mutta alahampaat olen narskuttanut rikki :(
Ei viisaudenhampaita.
Ikää 42v.