Riittäiskö teillä "parisuhteeksi" tämä:
- Noin 10 minuuttia kainalossa makoilemista/viikko
- Pusu noin 2-3 kertaa vuodessa
- Halaus noin 2-3 kertaa vuodessa
- Tunteista yms. parisuhdeasioista keskustelu noin 10 minuuttia/10 vuotta
- Seksiä noin 1 krt/2 vuotta = 7 minuuttia/vuosi
Mieheni mielestä olen liian vaativainen kun tahtoisin enemmän jotain, oikeastaan kaikkea.
Kommentit (18)
Mä tarviin noita kaikkia päivittäin! No seksi riittää 1-2krt/vko, mutta kyllä läheisyyttä kaipaan päivittäin ja onneksi sitä saankin :)
Mä tarviin noita kaikkia päivittäin! No seksi riittää 1-2krt/vko, mutta kyllä läheisyyttä kaipaan päivittäin ja onneksi sitä saankin :)
yhdessä oltu 10v
Oletko itse yrittäny vaikkapa viikon pussailla ja halia miestäsi paljon, ja miten hän siihen suhtautuu? Vai odotatko muutoksen vain lähtevän miehestä?
Ihan ok mulle.Hellyyttä kaipais enemmän.
No ei todellakaan!
Meillä pussataan ja halataan ohimennen useasti päivässä, seksiäkin on n. joka toinen päivä. Yhdessä katsotaan elokuva kerran kahteen viikkoon, tv:tä n. 20min päivässä ainakin melkein vierekkäin. Joskus saan jotain enemmän, jos hoidan kiltisti yksin lasta tai siivoan tai annan miehelle joitain "erikoisoikeuksia" (mitä hän kyllää ottaa muutenkin), ettei tarvitse ilmoitella missä liikkuu ja milloin tulee yms.. Ennen oli parisuhteesta ja tunteista keskustelua n. tunti viikossa ammattiauttajalla, nyt käyn siellä yksin. Minullakin on jo tyytymätön olo parisuhteeseen, täälläkin valitetaan, kun ollaan liian vaativia.. Tuntuuko sinusta, että puolisosi haluaa olla kanssasi? Kerro sille, ettet ole tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen parisuhteessa, rauhallisesti ja rakentavasti. Jospa se sitten ymmärtäisi. Täällä ainakin sillä saa taas mukavan seuraavan viikon :) Avaa keskustelu kun tilanne näyttää siltä, ei missään nimessä kiireen keskellä tai kesken hyvän tv ohjelman! :)
Oletko itse yrittäny vaikkapa viikon pussailla ja halia miestäsi paljon, ja miten hän siihen suhtautuu? Vai odotatko muutoksen vain lähtevän miehestä?
kun ei mies reagoi kosketukseen mitenkään. Ei siis mitenkään, ei tee elettäkään koskettaakseen takaisin. Joskus tosin hätistelee kauemmas ja ärähtelee jotain rumasti. Kerran kokeilin olla vuoden tekemättä minkäänlaista aloitetta mihinkään hellyyteen, eikä mies edes huomannut että jotain puuttuu.
ap
Tuntuuko sinusta, että puolisosi haluaa olla kanssasi? Kerro sille, ettet ole tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen parisuhteessa, rauhallisesti ja rakentavasti. Jospa se sitten ymmärtäisi.
kanssani. Aina, kun yritän aloittaa aiheesta puhumisen, puhun kuulemma väärällä äänensävyllä tai väärään aikaan, ja saan mieheltä vastaukseksi lähinnä hillittömän raivokohtauksen. Sitten se huutaa, että "mitä saatanaa sä sitten oikein haluat, häh?!!", enkä enää itsekään tiedä. Kun en tiedä, mitä tuon kanssa voisi tehdä. Tahtoisin keskustelua ja läheisyyttä, mutta en minä tiedä, miten sellaisia asioita toteutetaan tuon miehen kanssa. :(
ap
kun ei mies reagoi kosketukseen mitenkään. Ei siis mitenkään, ei tee elettäkään koskettaakseen takaisin. Joskus tosin hätistelee kauemmas ja ärähtelee jotain rumasti. Kerran kokeilin olla vuoden tekemättä minkäänlaista aloitetta mihinkään hellyyteen, eikä mies edes huomannut että jotain puuttuu.ap
Minä en sietäisi tuollaista edes muutamaa päivää!! Miksi mies haluaa edes olla kanssasi jos kokee sinut noin vastenmieliseksi? Tai miksi sinä olet noin vastenmielisen miehen kanssa?!
Miksi mies haluaa edes olla kanssasi jos kokee sinut noin vastenmieliseksi? Tai miksi sinä olet noin vastenmielisen miehen kanssa?!
Olen jotenkin niin onnellinen aina saadessani edes jotain, hipaisun olkapäähän vaikka, tai päästessäni hetkeksi illalla kainaloon, että olen oikein onnellinen taas pari viikkoa. Ja kyllä, mulla on ollut melko hankala elämä, traumatisoiva lapsuus ja kaikkea, en oikein tiedä mikä on normaalia ja mitä toiselta voi odottaa.
ap
riittäisi!!!!!!
pusuja ja haluksia on oltava joka päivä, ei tietenkään silloin jos on vaikka riitaa, mutta normaalisti. seksiä joka viikko, mutta eihän sekään aina päde jos on kiirettä ja stressiä...
Ei mekään usein puhuta meidän suhteestamme, mutta tietty silloin jos jokin asia harmittaa, tai kun haluaa vaikka muistella romanttista alkuaikaa..
Ymmärrän jos parisuhteeseen tulee kylmempiä aikoja, hetkittäin, mutta jos tilanne näyttää pysyvältä, niin kannattaa yrittää muutosta, tavalla tai toisella.
Me olemme miehen kanssa olleet 20v yhdessä ja meillä näin:
- halailua ja kainalossa makoilemista useana iltana viikossa (ei älyttömiä aikoja)
- Suutelua ja seksiä ehkä viikoittain (joskus voi olla kahden viikonkin tauko)
- Tunteista ja parisuhdeasioista keskustelua ehkä kerran puolessa vuodessa (ei ole yleensä tarvetta tähän), tosin poikkeuksena sanomme rakastavamme toisiamme viikoittain
En kestäisi suhteessasi päivääkään. Vielä vähemmän kuuntelisin miehesi huutamista ja mesoamista.
Sinulla olisi tarve kokea itsesi arvokkaaksi ja riittävän hyväksi että tarvitset enemmän. Traumatisoivan lapsuuden jälkeen se voi olla vaikeata, mutta kukaan muu ei sinua sieltä suosta nosta kuin sinä itse.
Ehdotuksena jätä se mies ja opettele tuntemaan ja rakastamaan itseäsi. Älä vaadi itseltäsi liikaa, mutta yritä päästä eteenpäin pikkuaskelein. Käy vaikka ammattiauttajalla ja nauti kavereista ja vapaudesta. Ole tarkkana ennen kuin ryhdyt suhteeseen ja yritä ymmärtää oma käytösmallisi minkälaiset ominaisuudet miehissä vetoavat sinuun ja miksi.
Et ole enää lapsi eikä aikuinen ihminen voi vetää lapsuuttaan/ vanhempiaan vastuuseen ihan kaikesta. Se, että pidät tuollaista "tilastoa" osoittaa, että sinulla on käsitys hyvästä parisuhteesta.
Onko teillä (edes) toveruutta, yhteisiä mielenkiinnon kohteita yms, luotatteko toisiinne? Ellei, kannattaisi ehdottaa miehelle eroa. Se varmaan sujuu yhtä tunteettomissa merkeissä kuin liittonnekin.
Ja kysymykseesi vastaan: ei riittäisi, tietenkään. Johan siinä lapsetkin kärsisi.
Miksi mies haluaa edes olla kanssasi jos kokee sinut noin vastenmieliseksi? Tai miksi sinä olet noin vastenmielisen miehen kanssa?!Olen jotenkin niin onnellinen aina saadessani edes jotain, hipaisun olkapäähän vaikka, tai päästessäni hetkeksi illalla kainaloon, että olen oikein onnellinen taas pari viikkoa. Ja kyllä, mulla on ollut melko hankala elämä, traumatisoiva lapsuus ja kaikkea, en oikein tiedä mikä on normaalia ja mitä toiselta voi odottaa.
ap
-onko teillä lapsia? helliikö miehesi lapsia, vai onko yhtä kylmä heitä kohtaan? mietin vaan että onko hänellä jotain itse hellyyttä vastaan vai pelkästään sinua..? en tiedä, tosi surullista tuollainen...
Entisessä suhteessani en saanut tarpeeksi hellyyttä ja se oli kauheeta, olin niin onneton... toki ihmiset on erilaisia, ei kaikki naisetkaan kestä jakuvaa lääppimistä..!
teidän kannattaa yrittää puhua avoimesti, oletteko onnettomia ja miksi. Ja ammattiauttajakin vois olla paikallaan.
-onko teillä lapsia? helliikö miehesi lapsia, vai onko yhtä kylmä heitä kohtaan? mietin vaan että onko hänellä jotain itse hellyyttä vastaan vai pelkästään sinua..? en tiedä, tosi surullista tuollainen...
Ja olen tosi iloinen nähdessäni, miten mies heitä hellii. Se ilo, mitä koen nähdessäni isän ja lapset yhdessä, on iso syy siihen että jatkan tätä avioliittoa. Mutta kyllä minäkin haluaisin olla tärkeä puolisona. :/ Mä en vain osaa olla sellainen kuin mies haluaisi, olen aina vääränlainen, puhun väärin, käyttäydyn väärin, suutun väärin, nauran väärin, harrastan vääriä asioita jne. :(
ap
Miksi mies haluaa edes olla kanssasi jos kokee sinut noin vastenmieliseksi? Tai miksi sinä olet noin vastenmielisen miehen kanssa?!Olen jotenkin niin onnellinen aina saadessani edes jotain, hipaisun olkapäähän vaikka, tai päästessäni hetkeksi illalla kainaloon, että olen oikein onnellinen taas pari viikkoa. Ja kyllä, mulla on ollut melko hankala elämä, traumatisoiva lapsuus ja kaikkea, en oikein tiedä mikä on normaalia ja mitä toiselta voi odottaa.
ap
joku muu mies osoittaa kiinnostusta sinuun, niin rakastut päätä pahkaa. Kurjaa, ettet saa läheisyyden kaipuuseesi vastinetta. Miehesi puhetyyli kyllä paljastaa, että hän ei arvosta sinua.
Mieti rauhassa tulevia vuosiasi, paljonko niitä on edessä ja kestätkö, jos kotona tuollainen jatkuu. Miestäsi tuskin voit muuttaa, joten kannattaisiko sinun ruveta arvostamaan itseäsi?
Joten ei missään nimessä, onneksi saan noita kaikkia ihan niin paljon kuin haluan ja lapsilta keretään, tänääkin jo kaksi ihanaa seksituokiota takana ;)
Mullon ihana mies.
Tilanteesi ei ole parisuhde ja taidat tietää sen itsekin.
Parisuhteessa osapuolet kunnioittavat toisiaan. Sinun tilanteessasi miehesi ei kunnioita sinua pätkääkään. Jos oma ukkoni huutaisi minulle tuolla lailla lentäisi hän niskaperseotteella pihalle rauhoittumaan ja takaisin sais tulla vasta kun pyytää tosissaan anteeksi.
Parisuhde perustuu molemminpuoliseen kunnioitukseen, rakkauteen ja toisesta ja toisen tunteista välittämiseen.
2o vuotta aviossa ja jotakuinkin ap:n kaltainen tilanne. No, kaikkea ei voi saada.