Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet tällaisesta?

Vierailija
04.02.2011 |

Tulisi pakolliseksi, että jokaisen vanhemman on seurattava koulussa opetusta päivä tai viikko tai jotain.

Kun nykyään on paljon näitä tapauksia, että opettajalta menee hermo ja sanoo rumasti ja vanhemmat höyry pääässä, kun pitävät opettajan vikana ja oma kullanmuru on viaton.

Niin siellä koulussa jos katselisi viikon ajan pakolla, kun oma kakara menee koko ajan pois luokasta kun opettaja kääntyy, tai laittaa jatkuvasti koko luokalle kuulumaan musiikkia kännykästään (ja jos opettaja sen takavarikoi tunniksi haastavat vanhemmat suunnilleen oikeuteen), sotkevat energiajuomilla luokkaa ja käytäviä, repivat heti saamansa harjoitukset ja monisteet, heittelevät kuminpalasilla toisia, piirtävät seiniin, puhuvat päälle.

Eli tätä olisi pakko katsella jokaisen vanhemmat ja tutustua siihen kolikon toisene puoleen. se on niin helppoa sanoa, etä opettaja on huono ja ei ymmärrä vilkkaita jne, kun itsellä on yksi kotona jonka tempauksille on alusta saakka naurettu kun pojat ovat poikia. sotkemiselle, sikailulle, röyhkeydelle jne.

Mutta opettajan pinnan pitää kestää ne 10 oppilaan samanaikaiset sikailut, ei pelkästään yhden.

lisäksi hänen pitäisi ehtiä tunnilla opettaakin eikä vain kasvattaa ja vastata samaan kysymykseen, miksi pitää opiskella jotain. Jos hän ei onnistu siinä, kympin oppilaiden vanhemmat soittavat rehtorille ja valittavat.

ja taas jos hänellä palaa hermo, näiden edellä kuvattujen kullannuppujen vanhemmat haastavat oikeuteen.

eli joko pakollinen tutustuminen koulun arkeen. tai vaihtoehtoisesti lopetetan kokonaan kunnallinen koulu ja pelkästään yksityistkouluja, joihin koulut saavat valita oppilaat. ja näin häiriköiden ja hemmoteltujen itsekäiden kakaroiden vanhemmat saavat hankkia hoitopaikat lellikakaroilleen ihan itse rahalla, jos joku heidät suosuttuu kouluttamaan ja kasvattamaan mistään rahasummasta.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurimmaksi osaksi taitaisi vaan lisätä opettajan taakkaa ne vanhemmat luokassa!

Mulla ainakin on yläkoululaiset oppilaat pääsääntösesti tosi kivoja ja fiksuja. Tietysti ylilyöntejä sattuu, mutta niinhän kaikilla.

Noitten ongelmallisempien tapausten kohdalla ongelmat taas tuskin ratkeaisi sillä että vanhemmat tulee kouluun kattomaan menoa, kun näitten lasten vanhemmilla on ote löysällä kotonakin. Eli minulle opettajana riittäisi oikein hyvin, että vanhemmat kantaisivat vastuunsa kotikasvatuksesat, ettei koulussa tarvitsisi sitten paikkailla huonon kasvatuksen aukkoja.

Oma diagnoosini on, että ongelmalapsilla on yleisimmin:

a) lellikin asema kotona (iltatähtenä syntyneet pojat on pahimpia). Lapsi on pyörittänyt äidin pikkusormen ympärille ja äiti uskoo ihan mitä tahansa poika tälle väittää. Opettajan auktoriteetti häviää lapsen silmissä, koska lapselle riittää että kotona vanhemmat uskovat kaiken soopan lapsen suusta ennemmin kuin koulusta tulevat viestit ongelmista.

b) liian lepsut vanhemmat. Lapsi saa itse määrätä mitä tekee ja miten tekee. Vanhemmat vakuuttelevat kyllä puuttuvansa ongelmiin kotona, mutta eivät oikeasti uskalla tarttua toimeen. Opettaja menettää auktoriteettinsa lapsen silmissä, koska huomaa ettei tekemiset vaikuta mitenkään kotielämään, kun oikeita seuraamuksia ei kotona ole.

c) liikaa vastuuta lapselle, joka siihen ei ole vielä valmis. (Usein uusioperheiden esikoisia tms.) Vanhemmilla on kädet täynnä pienempien lasten kanssa ja he odottavat vanhimman huolehtivan jo itse itsestään. Lapsen ongelmiin suhtaudutaan tyylillä "kyllä tuon ikäisen jo pitäisi pystyä itsekin" tai "enhän minä voi tuon ikäistä pakottaa". Lapsi hakee epätoivoisesti huomiota vanhemmiltaan ja opettajilta laiminlyömällä koulua, mutta ei saa vanhemmilta kunnon reaktiota ja kierre vaan pahenee, vaikka koulussa yritetään vaikka mitä temppuja.

d) oikeasti ongelmaiset lapset. Taustalla voi olla huostaanottoja, tarkkaavaisuushäiriöitä, kotiväkivaltaa, päihteiden käyttöä jne. Yllättäen vaan näitten nuorten kanssa on usein helpompi päästä ongelmien selvittelyssä eteenpäin, sillä heille luotettava aikuiskontakti koulussa on usein eheytymisen alku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla