Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kannattaako tämä "terapia"?

Vierailija
04.02.2011 |

Olen käynyt kauan erään henkilön luona ja paha olo

ei lähde eikä tule siellä esiin.

Käyntiaika saattaa mennä näin: kerron jos jotain on tapahtunut ja jos on ollut paha olo, sitten terapeutti kommentoi ja sanoo että joku juttu johtuu lapsuudesta.

Sitten kun lähden, paha olo jatkuu samanlaisena.

En saa sitä oloa siellä purettua.

Onko tässä järkeä?

En sitten osaa olla menemättä kun mulla on se aika tiedossa...

Olen avuton tässä asiassa..

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisukeskeisessä terapiassa ei vellota lapsuuden kokemuksissa ja menneissä vääryyksissä, vaan etsitään konkreettisia keinoja, millä hallita ongelmia, oppia tulemaan niiden kanssa toimeen. Mitään hokkuspokkustemppuja ratkaisukeskeinen terapiakaan ei tietenkään tarjoa, mutta oman kokemukseni mukaan on niin paljon hyödyllisempää kuin perinteinen psykoanalyyttinen terapia (jollaiselta tuo sinun kertomasikin kuulostaa).

Vierailija
2/4 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisukeskeisessä terapiassa ei vellota lapsuuden kokemuksissa ja menneissä vääryyksissä, vaan etsitään konkreettisia keinoja, millä hallita ongelmia, oppia tulemaan niiden kanssa toimeen. Mitään hokkuspokkustemppuja ratkaisukeskeinen terapiakaan ei tietenkään tarjoa, mutta oman kokemukseni mukaan on niin paljon hyödyllisempää kuin perinteinen psykoanalyyttinen terapia (jollaiselta tuo sinun kertomasikin kuulostaa).

No, mua välttämättä ei auta mikään ratkaisukeskeinen nimenomaan. Kun mulla on kaikkea tosi vakavaa tapahtunut pienenä ja siksi mulla on sitä pahaa oloa..

Ratkaisu olisi siis käydä läpi se tuska, mutta tuolla se ei tule esiin. Usein on hilkulla että se

tulis mutta kun olen yksin, en saa sitä "ulos".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

purettua ensin, jos sellaisia on.

Yksi mikä saattaisi olla hyvä juttu, voisi olla psykodraama. Itselläni ei siitä kokemusta, mutta eräs ystäväni sai psykodraamasta avun ja käsittelykeinon omiin menneisyyden traumoihinsa. Oli kuulemma rankkaa, ja joutui laittamaan itsensä ns. likoon, mutta kannatti.

Kannattaa vaikka googlata lisätietoja.

2

Vierailija
4/4 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

purettua ensin, jos sellaisia on.

Yksi mikä saattaisi olla hyvä juttu, voisi olla psykodraama. Itselläni ei siitä kokemusta, mutta eräs ystäväni sai psykodraamasta avun ja käsittelykeinon omiin menneisyyden traumoihinsa. Oli kuulemma rankkaa, ja joutui laittamaan itsensä ns. likoon, mutta kannatti.

Kannattaa vaikka googlata lisätietoja.

2

Hyvä että ymmärrät. Kannan tosiaan pahaa oloa, surua, ahdistusta menneitten johdosta ja siksi kroppakin on kipeä ja jännittynyt.

Olen ollut hiukan psykodraamassa, Kelan kurssilla.

Sitä draamaa oli vain niin vähän, mutta sain tuntuman siitä että se olis hyvä keino purkaa nuo asiat. Hyvä kun muistutit, taidan ottaa selvää.

Pitkäkestoinen draamaryhmä olis paras..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän