luka tai luca, järkyttävä nimi ja sitten joku mäkinen sukunimeksi.
Kommentit (15)
Ei siinä ole mitään suomenkielen vastaista vrt. Niko, Mika.
C:lla en kirjoittaisi itse mitään nimeä, paitsi jos vanhempi vierakielinen.
Voi reppanaa! Olis sitten edes se Luka...
yhteensopivuus on maailman tärkein asia!
etunimen voi valita, sukunimeä ei.
pitäiskö sukunimen sanella etunimi?
ei minusta, mutta mä oonki vaan mä.
mihinkään etunimeen, jos sukunimi on suomalainen perusnimi. Luka k-kirjaimella taas mielestäni sopii mihin tahansa sukunimeen.
Meillä on poika jolla c-nimi,kerran eksyi tälle palstalle kun googletti omaa nimeään ja yllätys kun löytyi ketju jossa hänen nimeään haukuttiin.
No onneksi ymmärsi kun kerroin että elämäänsä kyllästyneet av-mammat täällä pönkittää omaa itsetuntoaan haukkumalla toisten nimiä.
Mäkiset saavat laittaa pojalleen nimeksi vain Matti, Antti, Juha tms. Entä jos vaikkapa toinen vanhemmista on ulkomaalainen mutta lapsella on tämä suomalainen sukunimi? Pitääkö silti nimi hakea Kalevalasta tai Seitsemästä veljeksestä? Jos lapsen vanhemmat pitävät nimestä niin mitä ihmettä se muita hiertää? Ja ennen kuin joku alkaa kuittailla niin, ei, meillä ei ole Luca/Luka -nimistä lasta tai muitakaan samantyylisiä. En vain pidä siitä että haukutaan lasten nimiä. Se on ala-arvoista.
mitä ihmiset antavat omille lapsilleen nimeks?huolehdi sä vaan omista asioistas.
Itse en näe eroa nimien Luka,Mika,Niko,Aki...jne.välillä.Kaikki sopii mihin tahansa suomalaiseen tai ruotsalaiseen nimeen.AP;eella taitaa olla jotain henkilökohtaista tossa inhossa.Joku tietty ihminen tai tietyn ihmisen lapsi on Luca.Eiks niin.?
Tietenkin kaikilla on suosikkinsa,mä en edes antanut suosikki nimeäni omalle lapselle eikä siihen liity mitään dramatiikkaa.En mä antais myöskään nimiä Minea,Mea,Nea,Neela,Minja,Bella,Ella,Seela,Leevi,Veeti...mutta en mä noita nimiä inhoa.En vain pidä niistä.Tähän loppuun vielä ennen kuin joku älähtää,en pidä ollenkaan omasta nimestäni mut sitähän en ole antanut itse.
on Luca, ja hyvin ollaan asian kans pärjätty. En vaihtais nimeä, pojalla on siihen oikeus isompana jos katsoo tarpeelliseksi. :)
Äiti on "Riitta Marjatta" ja isä "Kalle Juhani" ja sukunimi on "Romppanen" (muutin nuo mutta vanhemmat ja sukunimi ihan suomalaista peruskauraa).
Kerran tai kaksi ovat tehneet miniristeilyn Viikkarilla, siinä heidän kansainvälisyytensä XD ja lapselle piti silti antaa kansainvälinen nimi että pärjää ulkomaillakin.
Itse olen pärjännyt ulkomailla ja kansainvälisissä työkuvioissa ihan vaan Pauliinana.
laittaa naapurin lapsen koko nimi tänne haukuttavaksi. Laita "Pauliina" omiesikin nimet niin voidaan sitten porukalla arvostella.
ei myöskään mene, miksi ihmeessä pitää antaa nimeksi Luca (Nico tmv.) c:llä, jos on ihan tavis suomalainen sukunimi ja suomalaiset vanhemmat ja suomessa vielä asutaankin. En mitenkään voi käsittää miksi tuo c?
Onko se (olevinaan) hienompi? Lausutaan kuitenkin (ainakin toivottavasti) täysin samalla tavalla, niin ei luulisi nimen "kauneudestakaan" olevan kyse. Tai erikoisuudesta, Niko kuin Nico. Vai halutaanko sitä jotenkin korostaa, että LuCa ceellä! Aina saa olla korjaamassa ja selittämässä, kun sitten luokalla pönöttää kaksi tavallista Lukaa ja yksi LuCa ceellä. Miksi näin?
Äiti on "Riitta Marjatta" ja isä "Kalle Juhani" ja sukunimi on "Romppanen" (muutin nuo mutta vanhemmat ja sukunimi ihan suomalaista peruskauraa).
Kerran tai kaksi ovat tehneet miniristeilyn Viikkarilla, siinä heidän kansainvälisyytensä XD ja lapselle piti silti antaa kansainvälinen nimi että pärjää ulkomaillakin.
Itse olen pärjännyt ulkomailla ja kansainvälisissä työkuvioissa ihan vaan Pauliinana.
Omat mummini ovat Kyllikki ja Sylvi. Nytkö saan antaa vain tällaisia nimiä omille lapsilleni? Omat vanhempani, kun ovat jo rikkoneet tätä perinnettä ja antaneet minulle vähän erilaisemman nimen. En tajua näitä lasten nimien arvostelijoita. Itselleni tökkii kyllä sellaiset nimet kuin esim. Akuliina tai Petriina, koska ne on väännetty miesten nimistä, mutta jos joku toinen tykkää, niin hyvä niin, ja saavat laittaa minun puolestani vaikkapa Aculine Möttönen lapsensa nimeksi.
Omilla lapsillani on ns. muotinimet (Minean, Seelan, Neelan kaltaiset nimet) ja jostain syystä niitäkin on pitänyt jonkun aina haukkua. Antakaa nyt jo olla. Luka on oikein hyvä nimi, ja jos joku tykkää laittaa Luca, sekin käy. Sukunimellä ei ole mitään tekemistä asian kanssa, ellei sitten se väännä nimeä jotenkin oudoksi merkitykseltään. Jokainen Virtanen, Mäkinen ja Järvinen saa minun puolestani valita ihan minkä nimen tahansa.
Muttei mäkinen. Ajateltiin kyllä, että voidaanko laittaa kalu nimeksi, mutta sopii meille tosi hyvin =).
Makunsa kullakin. On se hyvä, ettei kaikki tykkää samoista nimistä.