Kiva juttu, teini on makannut tahallaan luottotietonsa!
Liikkui epämääräisissä porukoissa kotoa muuton jälkeen ja nyt on sitten otettu joka ikisestä mahdollisesta paikasta pikavipit, kytkyläppärit, kännykät jne. osamaksulla kaikenlaista ja kaikki ihan muutaman kuukauden sisällä!
Mitähän nyt sitten? Mä en ainakaan ala makselemaan mitään, mutta hermot on riekaleina!
Kuinka voi olla noin typerä!
Kommentit (12)
pistät lapsen vastuuseen tempuistaan,menkööt töihin ansaitsemaan rahat velkoihin!
jonkun mielestä täysikänen on teini? No, ehkä ne jotkut on. Minä en ainakaa maksais, maksakoon ite kun on moiseen sotkeutunut. Kantapään kautta sitten vaa.
ongelmissa noiden pikavippien takia kun olin typerä. Onneks äitini lainas mulle rahaa että luottotiedot ei menny. Maksoin kyllä joka sentin takaisin.
jonkun mielestä täysikänen on teini?
Av:n mukaanhan parikymppiset äiditkin ovat TEINIäitejä :-) Ehkä av:lla sit vain pesii paljon porukkaa joilla teini-ikä on venynyt harvinaisen pitkäksi (30v).
Eli tajusi kyllä että täysi-ikäisenä on niin helppo soosia asiansa. Eli tuota pelkoa ei ole.
ap:n teini jättänyt maksuerät maksamatta vai millä tavalla mokannut luottotietonsa? Vai onko summat sellaisia, ettei millään niitä pysty maksamaan?
Joskus joidenkin pitää itse saada tehdä virheensä. Luottotietojen menetykseen ei onneksi kuole, mutta elämää se hankaloittaa. Sitten kun on useamman vuoden kärvistellyt ja järjestellyt taloustilannettaan kuntoon, osaa jälleen arvostaa sitä vapautta, että saa omiin nimiin nettiliittymän ym. Eikä luultavasti enää sössi asioitansa.
Luottotietojahan ei kovin helpolla menetä - eli kannattaa lukea esim. Lindorffin sivuilta, mitä on tehtävissä - vaikka menisi laskut perintään, ei se silti ole automaattisesti = luottotietojen menetys. Jos tekee maksusuunnitelman + toimii sen mukaisesti, on homma vielä pelastettavissa.
Eli kannattaa istua alas nuoren kanssa, käydä läpi kaikki vippinsä ja osamaksusopimuksensa ja miettiä, miten siitä eteenpäin.
Se sopimus netissä, että pikavippejä ei voi ottaa. Nuoren pitää itse tehdä se, muut ei voi tehdä puolesta. (tai voi, mutta se on laitonta)
Miten teini (siis alle 18v) saa kytkyläppärin?Tai mitään osamaksulla?
thirteen to nineteen!
Eli 18-19 -vuotias on vielä teini!
jonkun mielestä täysikänen on teini? No, ehkä ne jotkut on. Minä en ainakaa maksais, maksakoon ite kun on moiseen sotkeutunut. Kantapään kautta sitten vaa.
Parikymppisenä enää ei.
t. 19- ja 21-vuotiaiden(kin) äiti
Minusta jokainen täysi-ikäinen saa kärsiä itse, omissa nahoissaan, sen minkä on ryssinyt!
Ehkäpä oppii tai sitten ei. Mutta sä olet oman kasvatuksen tehnyt ja nyt se saa tehdä itse lopun. Hyvällä tai pahalla.