Minkä ikäiset teillä vielä syövät hedelmäpilttejä?
Mietinpä vaan, että onko meidän 1,5 v. jo vähän turhan iso syömään noita hedelmäsoseita. Lähinnä puuron sekaan laitan.
Kommentit (25)
puuron päällä jne. 2-, 4- ja 32-vuotiaat.
tiettyä sosetta, mistä tykkää. Ei noissa ole yläikärajaa. Anna vaan niin kauan kuin maistuu.
ja käytän leivonnassa joskus. Ikää 38 v.
Aurinkoinen -sose on isojenkin suosikki. Ja kuningatar -sosetta menee puuron kanssa. Itsekin joskus syön niitä.
söi vauvan hedelmäsoseen välipalaksi. Hyvin näytti maistuvan ;-)
Tykkäävät enemmän niistä kuin jugurteista joten ostetaan esim. kouluun evääksi.
otti juuri sellaisen kouluun välipalaksi. Ovat aktiivisesti käytössä esim. harrastuksen kisamatkoilla.
Itsekin syön joskus, olen 39 v :)
Tosin rehellisyyden nimissä on pakko myöntää, että siinä 3 v-7 v välillä oli taukoa, kunnes tulivat uudestaan tuohon välipalakäyttöön.
hedelmäpalojen kanssa,puuron tai viilin seassa yms. Terveellisempiä ne on,kun jogurtit.
Itsekin syön toisinaan
meillä 3,5-vuotias saa pilttiä päivittäin puuron seassa. Muutoin ei niitä enää ole syönyt pitkiin aikoihin. Vaihtoehtoisesti käytetään tuoreita tai pakastettuja marjoja, mutta pakasteetkin alkaa meiltä olla tältä vuodelta jo lopussa.
Olen ajatellut niin, että piltti on terveellinen puuron lisuke verrattuna esim. johonkin hilloon. Ilmankaan en henno lasta sitä usuttaa syömään (itsekään en söisi...). Sitä paitsi vauvakin syö puuronsa piltin/marjojen kanssa, joten tasapuolisuuden nimissäkin täytyy esikoiselle antaa.
muuten ei puuro uppoa ilman hedelmä/marjasosetta.
itselläni usein töissä välipalana
ja syön joskus puuron seassa tai ihan pelkiltäänkin piltti soseita.
7v tyttäreni myös syö ja pyytää ostamaan pilttisoseita kilpailupäivinään evääksi.
mutta meillä jäi kaikki purkit kun tyttö oli ehkä 1,5v. Niistä ei koskaan syöty kuin max kolme lusikallista joten en enää viitsinyt ostaa.
Sama muidenkin purkkiruokien kanssa, ja oikeastaan ihan minkä tahansa ruuan kanssa :D Mitään ei ikinä syö... turhauttavaa aina laittaa tarjolle, varsinkin aamu- ja iltapalat. Sori meni vähän OT.
koska se oli ainut tapa saada nirsoilija syomaan hedelmaa.
Ostan vielakin silloin talloin itselleni ;-)
niin uusavuton ei ihminen saa olla ettei hedelmäsoseita osaa itse tehdä
siinä sen kummempaa:) Kaverini söi niitä raskaan ollessaan välipaloiksi välillä,ikää oli 25v.
niin uusavuton ei ihminen saa olla ettei hedelmäsoseita osaa itse tehdä
Tässähän ihan huolestui että onko se v---lu kokonaan lopetettu tällä palstalla.
käytetään paljon leivontaankin niitä soseita, ei nyt pilttiä, kun siinä on niin vähän hedelmää mutta niitä muun merkkisiä -ja aikuiset syövät suurimman osan!
1,5v lapsi syö myös puuron kanssa hedelmäsoseita, ei oikein innostu tavallisista hilloista, joissa on sattumia. Tietysti niiden pienten lasipurkkien ostaminen tuntuu tyhmältä jo tässä viaheessa, mutta mieluummin kuitenkin teen lapselle tavallista puuroa soseen kanssa kuin ostan valmispuuropurkkeja, koska se pitää paremmin nälkää.
tiettyä sosetta, mistä tykkää. Ei noissa ole yläikärajaa. Anna vaan niin kauan kuin maistuu.