Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä hyvää ja edullista lastenhoitoapua?

Vierailija
02.02.2011 |

Yritin MLL:stä, mutt heillä ei ole päivähoitajia tarpeeksi, eivätkä voineet auttaa ko. ajankohtana.

Katselin mm. väestöliiton, hoivanetin ja jonkun siivousfirman sivuilta, ja kaikissa oli min, veloitus jotain 25 -40 euroa /tunti ja min.veloitus 3 tai 4 tuntia. Eli halvin keikka olisi 75 euroa. Ja niilläkään ei välttämättä ole päivähoitajaa näille molemmille päiville.

Enkä saa kotitalousvähennystä lastenhoitoavusta, koska saan kotihoidontukea.

Kyse olisi esikoisen lääkärireissuista (2 x 2h) enkä viitsisi pienempiä sisaruksia ottaa mukaan (2 x alle 3v) Ei huvittaisi maksaa 150e - 300e näistä päivistä...

Sukulaisilta olen kysellyt, mutta kaikki tuntuu olevan töissä tai reissussa juuri näinä päivinä.

Koskaan ei ole ollut näin hankalaa saada lastenhoitoapua...

Ehdotuksia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on lääkärireissusta sairaalaan. Toisella käynnillä voin periaatteesssa ottaa pienemmät mukaan, mutta helpompaa olisi, jos ei tarvitsisi. Toinen reissu on sen verran tärkeää, ettei pienempiä voi ottaa.

On tämä niin hankalaa. Onneksi on vielä aikaa, eka aika on ensi viikolla.

Käydään sen verran harvoin leikkipuistossa, että kehtaisin pyytää ketään lapsenvahdiksi. Pari äitiä ehkä olisi, mutta en tiedä nimiä, enkä tällä viikolla edes pääsisi puistoon kyselemään heiltä.

No, eikös se niin ole, että asioilla on tapana järjestyä, tavalla tai toisella... ?

ap

Vierailija
2/8 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro tilanne pahimman päivän mukaan. Neuvolan kautta perheneuvoja tekee kotikäynnin, teidän avun tarve kartoitetaan ja saatte palveluseteleitä. Saatte myös listan kilpilutetuista yrityksistä, joista voitte valita jonkun,johon olette suoraan yhteydessä ja teette sopimukset (esim lastenhoito, siivous). Omavastuu on jotain 8e/tunti.

En tiedä onko näin kaikissa kaupungeissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro tilanne pahimman päivän mukaan. Neuvolan kautta perheneuvoja tekee kotikäynnin, teidän avun tarve kartoitetaan ja saatte palveluseteleitä. Saatte myös listan kilpilutetuista yrityksistä, joista voitte valita jonkun,johon olette suoraan yhteydessä ja teette sopimukset (esim lastenhoito, siivous). Omavastuu on jotain 8e/tunti. En tiedä onko näin kaikissa kaupungeissa.

kiitos

ap

Vierailija
4/8 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- yksityinen kotipalveklu noin 25 e/ tunti - minimi- toki saat kuitin verövähennykseen

---

ps jos lapsesi on neuvolaikäinen, vaadi kunnallista kotihoitoa

Vierailija
5/8 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulis et vaik joku naapuri vois pikkusummalla kattoo.Mä voisin tehdä tollasia keikkoja pikkukorvauksella mut ei taida olla laillista.

Vierailija
6/8 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eivät ole onnistuneet saamaan vapaata hoitajaa.

Mulle sanottiin, etten saa kotihoidontuen takia verovähennystä lastenhoidosta. Pitääkö mun tilata kotipalvelua eikä lastenhoitoa, että saan vähennyksen, vai? Mä en ole ennen joutunut turvautumaan maksulliseen hoitajaan, joten olen ihan pihalla.

Kunnallista kotihoitoa? väännätkö vielä rautalangasta?

ap

Vierailija
7/8 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heistä uskoisin löytyvän jonkun joka hoitaisi sopuhintaan lapset kun noin lyhyistä hetkistä on kyse.

Toinen hyvä vaihtoehto on etsiä oma vakihoitaja esim. lto- tai luokanopeopiskelijoista. Heillä on usein mahdollisuus tehdä lyhyitä keikkoja päiväaikaankin, olettaen siis että asutte kohtuu lähellä yliopistoa.

Vierailija
8/8 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. jos kyseessä on neuvola, jonne olet menossa - soita ja kysy voiko neuvolatäti tulla teille?

2. soita sinne, minne olet lapsiesi kanssa menossa ja kerro tilanteesi - kysy heiltä neuvoa; vaikka sitä ei tulisi, tietävät he hanaklan tilanteesi ja siirtävät varmasti aikaa eteenpäin sen vuoksi

3. menet lääkäriin kaikkien lapsiesi kanssa ja yrität saada esim. jonkun lukioikäisen odottamaan teitä siellä paikanpäällä ja jätät muut lapsesi hänen kanssaan siksi aikaa, kun olette vastaanotolla? Lukioikäiselle voisit maksaa vaikkapa 30€ keikasta? Jos lääkäriasema tms. ei ole kaukana, säästät hermojasi jos menet taksilla.