disneyland pariisi pienten lasten kanssa?
Minkälainen paikka on Pariisin disneyland pienten lasten kanssa, kannattaako mennä?
Onko joku käynyt talvella?
Vinkkejä, ajatuksia?
Kommentit (20)
kiitos vastauksista, lisää vielä kaipailisin niiltä jotka ovat käyneet!
joku sateinen lokakuun viikonloppu ehkä paras. Silloin ei joudu jonottamaan. Muina aikoina kaikki aika menee jonoissa seisomiseen, jonot saattaa olla 100 metriä pitkiäkin.
Silloinkin oli tosi paljon väkeä, eli minäkin suosittelen menoa sesongin ulkopuolella. Alle kouluikäisille en oikeastaan suosittele. Sen verran arvokas paikka, että kouluikäinen saa parhaiten ilon irti. Varaa ainakin pari päivää puistossa kiertelyyn. Todellinen taivas lapsille ja aikuisellekin paljon kaikenlaista ihanaa. Olen ollut Kalifornian Disneylandissa ja tämä Pariisi oli minusta ihan yhtä hyvä.
...jonot on tosi pitkät keskimäärin 1½h laite ja auringon paisteessa jonot on rankkoja paikkoja. Eväitä ja juomaa kassiin niin lapset jaksaa jonotuksetkin, keksivät kyllä leikkejä ja muuta hubaa mitä jonossa voi puuhata. Talvesta en tiedä, selvitä aukiolo. Olen käynyt myös toukokuussa jolloin jonot oli ehkä 45min. Kamera muksun kouraan jonossa oli ainakin meillä viihdyttävä juttu ja kuvissa on lapsinäkökulmaa osa valokuvauksellisesti mestarillisia otoksia. Digiaikana onneksi ei edes kustannuskysymys huonot epäonnistuneet otokset voi poistaa.
Kumpaankin teemapuistoon kannattaa varata oma päivänsä.
Meidän porukassa pienin oli 4-vuotias, ja kyllä hän viihtyi hyvin. Olimme kesäkuun alussa isommalla porukalla, mistä oli se etu, että aikuiset pystyivät vähän hajaantumaan eri kohteisiin (mukana viisi eri-ikäistä lasta). Me olimme päivän kummassakin puistossa ja yövyimme alueella, kolmaskin päivä olisi ollut ihan hyvä.
Jonoja oli aika paljon, mutta me olimme heti aamusta hankkineet fast passit mahdollisimman moneen laitteeseen, jolloin jonotus meidän osalta jäi aika vähäiseksi.
Puistossa on varmaan kivaa joka vuodenaikana, mutta itse menisin keväällä tai alkukesästä.
silloin 2- ja neljä-vuotiaiden kanssa. Kivaa oli. En oikein ymmärrä näitä "ei saa täyttä hyötyä" kommentteja!?!
Olimme viiden päivän reissulla, yksi päivä kierreltiin Pariisissa, loput vietettiin puistoissa. Kauemminkin olisi voinut olla, jäi kyllä paljon vielä näkemättä.
Asuimme New York-hotellissa. Se oli ihan mukava. Hahmoaamiaisella käytiin myös, kannattaa jos lapset hahmoista tykkää ja haluaa niiden kanssa kuviin.
Lapset jaksoivat tosi hyvin ja yllättävän paljon on koettavaa tuonkin ikäisille.4vee tietenkin pääsi enemmän,mutta ajoitettiin pienemmän päikkäreihin niitä sitten. Puiston opasvihkonen kannattaa lukea, siinä on aikataulut ja varoitus jos joku laite on hieman pelottava (ei sitten sen ihan herkimmän kanssa niihin).
Ranskankieltä kannattaa opetella/petrata, että osaa sanoa päivää/ kiitos/ näkemiin.. Muutama lukusanakin olisi hyödyksi.Osaa sitten sanoa kuinka monta esim. laitteeseen teitä on tulossa ( 1,2,3,4,,,).
Disneyland on junalinjan päässä, tosi kätevästi pääsee ihan omatoimisesti Pariisiin.
Disneyland vuokraa lastenrattaita, ihan vaan sellaisia istumaversioita (Herz- my first rental).Meillä oli mukana sateenvarjorattaat, jotka sai makuuasentoon.Tulivat tarpeeseen.Pariisissa metro- ja juna-asemille ei useinkaan ollut hissiä tai liukuportaita ,kevyet rattaat saa kannettua portaissa.
Disneylandin ravintolat ovet lähinnä vaihtelevan tasoista pikaruokaa, maitoa ei saanut juuri mistään.
sää on viileä joten ihan hirveää ryysistä ei ollut. Odotusajat 15-45 min. Yksi päivä riiti kyllä meille, huomenna kohti Pariisia...
Omasta käynnistäni on tosin jo aikaa (paikka taisi olla silloin vielä aika uusi), mutta se jäi mieleen että suosituimpiin laitteisiin sai jonottaa TODELLA kauan.
Ihan pienten kanssa en itse lähtisi (mutta olihan jollakin hyviäkin kokemuksia). Itse olin aikuisporukalla, ja meitäkin potutti, kun johonkin vuoristorataan sai jonottaa n tunnin + itse ajelu kesti varmaan pari minuuttia :).
Oli todellakin hyvä sää. lapset olivat alle 1v ja melkein 5v. olimme valitettavasti vain yhden päivän. Rattaiden kanssa pääsi hyvin liikkumaan. Oli lastenhoitohuoneet etc.
Jonoja oli, mutta siihen vaikutti, että menimme sunnuntaina. Mutta pahimmillaan jonotimme ehkä 1h.
emme yöpyneet disney hotellissa, vaan Pariisin keskustassa. koko päivä siihen reissuun meni. mukavaa oli, uudelleen mennään kunhan pienempi vähän kasvaa.
siis olisko lokakuu hyvä aika mennä? Onko se sesonkia? Eli siis koululaisten syyslomalla? Entä pääsiäinen? Mutta se on varmaan huono, kun lähestulkoon kaikkialla maailmassa vietetään pääsiäistä. Entä toukokuussa, kun on se helatorstai -viikonloppu? Mitkä siis ovat sesonkiaikoja Disneylandissä?
Ihan hyvä aika mennä on kesäkuun alkupäivät, koska koulut loppuvat muualla Euroopassa myöhemmin kuin Suomessa.
Kaikkia kirkollisia pyhiä kannattaa välttää.
lasten ollessa 3, 5 ja 6. Ja kaikilla oli hauskaa ja hyvin meni. Pienimmällä oli omat rattaat mukana. Kannattaa mennä suosituimpiin kohteisiin jo heti aamulla ja ehdottomasti käyttää pikapasseja, niin jonotusaika vähenee oleellisesti.
laitteisiij on pituusraja.
Itse en vie lapsiani sinne ennen kuin ovat siinä 10 kieppeillä.
Mukavat kengät jalkaan, jonoissa saa todellakin seistä pitkään!
pikapassista. Miten se toimii? Paljonko maksaa?
Kirjoitan osana opinnäytetyötäni opasta Disneyland Pariisiin ja samalla kirjoitan blogia omasta vierailustani puistossa. Vielä vaiheessa ja työnalla olevat sivut kaipaisivat "ammattilaisten" vinkkejä ja kommentteja siihen, että mitä asioita minun kannattaisi oppaassani vielä ottaa esille etenkin lapsiperheiden kannalta. Otan kaikki kehitysideat ilolla vastaan!
Blogini löytyy osoitteesta: http://disneylandpariisidotcom.wordpress.com/
Kiitos paljon jo etukäteen!
Ikinä ei kannata mennä Disneylandiin viikonloppuna😩 Siellä on kamalat jonot joka laitteessa😞
Kyllä aikuisille yksi päivä riittää, mutta jos on lapsia mukana, niin varmasti kaksi päivää menee oikein mukavasti. Disneylandissa kannattaa kyllä käydä, olimme positiivisesti yllättyneitä.
Jonottamisessa menee välillä noin 1 tunti. Joten suosittelen ostamaan liput netistä - https://tiqets.tp.st/Ip1systN
oli se kuulemma ihan ok, ja lapset tykkäsivät. Itse olemme olleet kesällä, kanssa pari vuotta sitten, ja kyllä se oli lapsille sellainen taivas.