Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kanafileet menneet vanhaksi 29.01,

Vierailija
31.01.2011 |

vieläkö uskaltais syödä ilman vatsanpurujen pelkoa..?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ite ainakaan uskaltas jos vanhaks on menny

Vierailija
2/19 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näytä eikä haise oudolle, niin anna palaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka muutti fileen syömäkelpoisesta pilaantuneeksi vain sekunnin sadasosissa. :-P

Arvioi fileiden väriä ja hajua. Jos olet kylmässä säilyttänyt ja fileet ovat aistinvaraisesti ihan kunnossa, niin huolellisesti kypsentämällä käyttäisin ne kyllä ruuaksi.

Vierailija
4/19 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon iteki syöny muutaman päivän vanhaa useemmanki kerran eikä oo ikinä mitään oireita tullu.

Vierailija
5/19 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on tutkimuksissakin niitä jotka menee vanhaks jo ennen eräpäivää.

Vierailija
6/19 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oli päivän vanhaa jauhelihaa (sen uskalsin vielä laittaa ruoaksi, eikä ongelmaa ollut). Ehkä, jos se haisee ja näyttää ihan normaalilta, voisin uskaltautua laittamaan jos en olisi raskaana, eikä syöjissä olisi lapsia. Ei varmaan superjärkevää, mutta mulla on niin korkea kynnys heittää ruokaa pois... Teet nyt vaan omantunnon ja oman järkesi mukaan!

Vierailija
7/19 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne pilaantuu. En söisi. Ihan pakosta voisin syödä noin vanhaa esim. leipää. Mutta ikinä en lihaa.

Vierailija
8/19 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4: Kyllä siinä ihan se ns. reaktio tapahtuu,

että ne pilaantuu. En söisi. Ihan pakosta voisin syödä noin vanhaa esim. leipää. Mutta ikinä en lihaa.

Mutta missä tahdissa ja miten nopeasti? Se voi olla hyvissä ajoin ennen eräpäivää tai vasta reilusti sen jälkeen. Siksi päivämääriä olennaisempaa ja tärkeämpää on aistinvarainen tutkiminen. Päivämäärät ovat vain viitteellisiä.

Vierailija
9/19 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne fileet pilaantuu *pim* vaan, ollen siihen saakka ihan ok? Vai olisiko kuitenkin kyseessä hidas prosessi, ja ruokaa pitäisi tutkia (ulkonäkö, haju) jo ennen tuota pakettiin painettua päivämäärää?

-4-

Vierailija
10/19 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä syödä. Tietysti katsoisin, miltä kana näyttää ja miltä tuoksuu. Varmasti on vielä oikein syömäkelpoista :).

Vierailija
11/19 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks tänään oo 31.?

Ja sekään ei tarkoita, että kana olisi jotenkin automaattisesti pilalla. Voep olla tae olla olemati.

Vierailija
12/19 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tämä on joillekin jästipäiille niin vaikea tajuta?? Jos itse olette niin tyhmiä että otatte riskiä niin miten KEHTAATTE täällä neuvoa jotain että anna palaa vaan???? Tekö otatte vastuun jos jotain tulee???? HUH! Se viimeinen käyttöpäivä ei ole siinä huvin vuoksi, tajutkaa se nyt jo!

Vierailija
13/19 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on viimeinen käyttöpäivä niin EI SAA SYÖDÄ!!!!!

Jos tavara on kunnossa, vkp saa olla mitä tahansa, mutta se on silti kunnossa.

Vierailija
14/19 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tämä on joillekin jästipäiille niin vaikea tajuta?? Jos itse olette niin tyhmiä että otatte riskiä niin miten KEHTAATTE täällä neuvoa jotain että anna palaa vaan???? Tekö otatte vastuun jos jotain tulee???? HUH! Se viimeinen käyttöpäivä ei ole siinä huvin vuoksi, tajutkaa se nyt jo!

Tätä mä en vaan tajua. Että tänään se tuote on ok ja huomenna skeidaa, jos siinä nyt sattuu olemaan tämän päivän leima.

Kyllä mä aisteihini luotan.

Vierailija
15/19 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on viimeinen käyttöpäivä niin EI SAA SYÖDÄ!!!!! miten tämä on joillekin jästipäiille niin vaikea tajuta?? Jos itse olette niin tyhmiä että otatte riskiä niin miten KEHTAATTE täällä neuvoa jotain että anna palaa vaan???? Tekö otatte vastuun jos jotain tulee???? HUH! Se viimeinen käyttöpäivä ei ole siinä huvin vuoksi, tajutkaa se nyt jo!

näköaistilla varustettu kokki näke eilman päivämääriäkin, onko joku pilaantunut vai ei. Nuo päivämäärät ovat ihan arvauksia. Tietysti se käyttöaika on kokemuksen ja tutkimuksen avulla jonkinpituiseksi arvioitu. Arvioithan sinä aistinvaraisesti fileitä, vaikka niissä olisi vielä neljä päivää käyttöaikaa. Tuohon päivämäärään ei kannata sokeasti luottaa puolin ja toisin.

Vierailija
16/19 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sitä voi syödä vaikka parinkin viikon päästä vielä. Sama kun rasvaton maito. Voi jättää pöydälle ja miksikään ei mene vaikka päiväys olisi yli.

Vierailija
17/19 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina uskaltanut syödä vaikka mitä ja ihan ilman vatsaoireita olen säästynyt. Nyt lapsen myötä tuntuu, että olen tullut tosi varovaiseksi :)

tosin lapselle en kyllä tätä ruokaa uskalla tarjota..

kokeilen nyt ja kerron miten kävi...;)

ap

Vierailija
18/19 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä järjen jättiläisiä tulee?

On syynsä miksi on parasta ennen, viimeinen myyntipäivä tai viimeinen käyttöpäivä!

Vierailija
19/19 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap edelleen tolpillaan, vaikka söi KAKSI PÄIVÄÄ VANHAA kanaa..;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi