tulipa sentinvenytys viikot
Ainakin mun mielestä. Ei kyllä olla mitään tuhlailevia muutenkaan, mutta nyt alkuvuoteen tuli yllättäviä menoja ja vielä hiukan veromätkyjäkin maksettavaksi, niin ollaan tilanteessa, jossa meillä on 3,5 viikoksi käytössä n. 350 euroa, eli satanen/ viikko.
Pärjäisikö teidän perheenne? Vai onko tämä monessa perheessä (meillä 4-henkinen) ihan arkipäivää?
Kommentit (7)
Yhtään laskua ei pystyisi maksamaan ja valtaosa tuosta rahasta menisi bensoihin.
Ruokakauppaan menee kuussa n. 800e ja lisäksi pitää autoa tankata kerran viikossa.
Meitä mun lisäksi 2 teiniä (+ alokas, jonka jääkaappia mamma täydentää lomilla)
laskut on siis maksettu, peruselämiseen pitäisi riittää kunnes seuraavat palkat tulevat.
työpaikkaruokailut tosiaan meilläkin pitäisi vähentää nyt minimiin ja miettiä tosi tarkasti, mitä syömme. Pakastimessa onneksi on sekä valmiita itsetehtyjä ruokia että mm. pakastevihanneksia ja katkarapuja. Myös juureksia löytyy. 7-vuotias eskarilainen ja 1,5-vuotias vaippaikäinen moniallerginen tuo omaa haastettaan.
Meillä on iso asuntolaina ja talous jokseenkin tiukalla muutenkin. Tosin pahanpäivän varalle on vakuutussäästörahasto, josta voimme yllättäviä juttuja sitten maksella. Jotenkin vaan on tullut sellainen selviytymisen asenne, että saa olla kyllä melko hankala tilanne, että siihen kajoamme. Nytkin maksellaan auton yllättävää remonttia ihan vaan muiden menojen ohella.. ja kiristellään sitten kukkaroa muuten.
Aina välillä tulee näitä tiukkoja kuukausia, mutta jotenkin ne sitten vaan myös kasvattaa.
ihan hyvin sillä pärjää kun vaihtaa "laatumerkit" halpismerkkeihin ja ostaa tarjouksesta. Joillekkin tämä on ihan arkipäivää joten rutiinilla menee.
Meillä syödään paljon omatekemiä sämpylöitä ja leipiä sekä ihan puuroa aamupalalla ja sillä säästää yllättävän pitkän sentin.
Tsemppiä!
mutta mun työpaikkaruokailua ei saisi, eikä voisi mennä uimahalliin etc.