Suosittele perustellen meille asuinalue Hki-Vantaa -alueelta.
vaatimukset: Rauhallinen alue jossa ei paljon kaupungin vuokrataloja eikä epämääräistä porukkaa. Hyvä (ala)koulu ja pk. Lähellä hyvät harrastusmahdollisuudet (jäähalli, muut urheilumahdollisuudet). Lähellä luontoa ja ulkoilumahdollisuuksia. Hyvät kulkuyhteydet JULKISILLA Hgin keskustaan. Hakusessa rivari tms (siis ei kerrostalo) n 100m2 jolla hintaa max320t. Onko tämä utopiaa? Yli vuoden olen kytännyt myytäviä asuntoja eikä tunnu sopivaa löytyvän, etsinkö vääriltä alueilta?
Kommentit (15)
mutta toistaiseksi ainakaan ei ole meidän budjetilla mitään löytynyt:( Maunulassa arveluttaa koulu, onko se huono (=levoton)?
Pähkinärinne Vantaalla on varsin rauhallista aluetta, jossa tietääkseni myös rivitaloalueita. Itse olen kasvanut lähistöllä olevalla omakotialueella, mutta siellä eivät talot kovin edullisia. Paljon on metsää lähellä ja parin kilometrin päässä myyrmäki, jossa vaikka minkäsorttista jäähallia ja vastaavaa (mutta joka ei kuitenkaan asuinalueena niin kiva, siellä juuri hieman epämääräisempää porukkaa). Alakoulu ihan ok (olen itse käynyt) ja päiväkoteja paljon. Bussilla puolessa tunnissa Helsingin keskustaan. En siis ole hirveästi tutustunut rivitalotarjontaan ja hintoihin, mutta kannattaa tutkia aluetta :)
Takana on rivari-/ omakotitaloalue jossa ei todellakaan ole mitään ördäystä ja kaupungin vuokrakämppämeininkiä. Myllypurossa on kaikki mahdolliset ulkoilureitit, salit, liikuntamylly, arena center.. Ja Itäkeskuksen kauppakeskuksesta saat varmasti kaiken mitä tarvitset. Bussi ja metro kulkee..
T: 21 vuotta alueella asunut.
Pähkinärinne Vantaalla on varsin rauhallista aluetta, jossa tietääkseni myös rivitaloalueita. Itse olen kasvanut lähistöllä olevalla omakotialueella, mutta siellä eivät talot kovin edullisia. Paljon on metsää lähellä ja parin kilometrin päässä myyrmäki, jossa vaikka minkäsorttista jäähallia ja vastaavaa (mutta joka ei kuitenkaan asuinalueena niin kiva, siellä juuri hieman epämääräisempää porukkaa). Alakoulu ihan ok (olen itse käynyt) ja päiväkoteja paljon. Bussilla puolessa tunnissa Helsingin keskustaan. En siis ole hirveästi tutustunut rivitalotarjontaan ja hintoihin, mutta kannattaa tutkia aluetta :)
Ruuhka-aikana kannattaa kyllä varata 40-60 minuuttia. Vihdintie on lähes aina aamulla klo 7-9 tukossa ja sama iltapäivällä klo 15-17:30. Mutta muuten olen samaa mieltä, koulusta ei tosin ole kokemusta. Ostettiin pari vuotta sitten tältä alueelta 100 neliön rivari alle 250 000€.
täytyypä tutkia tuota Pähkinärinnettä. Olen ollut siinä uskossa että siellä olisi levottomia kerrostaloja ja alue on rauhaton. Ehkä käsitykseni on väärä. Itä-Helsinki arveluttaa, on itselle vieraampaa aluetta. Esim Myllypuron maine..
Itä-Helsingin maine on vahvasti liioiteltu. Mä en muualle Helsinkiin suostu edes muuttamaan.
täytyypä tutkia tuota Pähkinärinnettä. Olen ollut siinä uskossa että siellä olisi levottomia kerrostaloja ja alue on rauhaton. Ehkä käsitykseni on väärä. Itä-Helsinki arveluttaa, on itselle vieraampaa aluetta. Esim Myllypuron maine..
Tikkurila ja sen lähialueet;simonkylä,Ruskeasanta,Hiekkaharju,Viertola
Minkälaiset kulkuyhteydet on Simonkylästä ja Ruskeasannasta kun ovat hieman syrjässä?
Miksi Itä-Helsinki on mielestäsi paras alue?
Itä-Helsingin maine on vahvasti liioiteltu. Mä en muualle Helsinkiin suostu edes muuttamaan.
Tikkurila ja sen lähialueet;simonkylä,Ruskeasanta,Hiekkaharju,ViertolaMinkälaiset kulkuyhteydet on Simonkylästä ja Ruskeasannasta kun ovat hieman syrjässä?
Ruskeasannassa huonoimmat, siitäkin kyllä bussi suoraan stadiin. Muissa junaasema suht lähellä ja monesta paikasta menee bussi stadiin. Yksi miinuspuoli kyllä on, vähän kämppiä tarjolla ja aika korkea hintataso.
urheilumahdollisuuksien, kaupungin vuokratalottomuuden ja tasokkaan koulun suhteen. Bussimatka kestää puolisen tuntia, eli ei ihan lyhyt matka. Onneksi tälle suunnalle tulee useita busseja. Hinta vaan tulee vastaan eli 320 000e ei riitä kovin hyväkuntoiseen 100 neliöön.
Rauhallinen ja lähellä Myrtsin urheilumahdollisuuksia.
Minua taas ei saisi kirveelläkään esim Hiekkaharjuun tai lähellekään Simonkylää.
täyttää nuo vaatimukset, mutta rahaa tarttis olla hiukan enemmän (10 - 20 %).
hänellä ei ole varaa muuttaa sinne?
Sama koskee Vapaalaa.
Kehä ykkösen ulkopuolelta huutelee? ;) . Teiltä tulee jo jonkin verran matkaa Pirkkolan urheilupuistoon. Muuten mahtavaa aluetta Paloheinä kyllä!
Paloheinä vastaa parhaiten toiveitasi
Oletko tutkinut Pirkkolaa? Sieltä voisi löytyä pieni omakotitalo, tosin ehkä aika harvoin myynnissä.
Maununnevalla huonommat yhteydet, mutta muuten saattaisi natsata.
Metsälästä ei ihan mahdoton matka ole esim. Pirkkolan jäähalliin. Maunulassa on myös alueita, jotka ovat hyvin rauhallisia. Tosin rivaria ei varmaan ihan heru tuohon hintaan.