G: Työhakemus, jonka avulla sait töitä?
Haluaisiko joku jakaa oman hakemuksensa? Voit jättää liian tunnistettavat kohdat pois, jos haluat :)
Kommentit (7)
oli persoonaton nettihakemus (siis sellainen johon vaan klikkailtiin omat osaamiset ja lyhyesti kirjoitettiin vapaisiin kenttiin). Ei ollut avoin hakemus vaan tiettyyn työhön osoitettu kuitenkin. Osaamiset kohtasivat näemmä.
Olin töissä päiväkodissa. Erityisavustajana eskariryhmässä. Koitti kevät ja koulun palaveri ns siirtopalaveri lapselle. Siinä palaverissa rehtori kysyi tulisinko kyseiselle lapselle kouluun avustajaksi? Lupasin mennä kokeilemaan syyskaudeksi milllaista se koulumaailmassa työskentely on. Tällä samalla tiellä ollaan jo kahdeksatta vuotta.
seuraavana päivänä kutsuttiin haastatteluun ja sain paikan.
Voin kirjoittaa hakemusmallin. Merkonomeille opetettiin aikoinaan hienoja kirjemalleja. Olisi upeita hakemuksia, jos kaikki tekisivät niin kuin merkonomit.
Eikös niitä töitä haettu soittamalla puhelimella?
EFFOA:ltakaan (Suomen Höyrylaivaosakeyhtiö, Silja Line) en muista opiskeluaikanani hakenee kirjallisesti töitä. Ritva Erkama oli silloin henkilöstösihteeri EFFOA:ssa. Hän ehkä voi kaivaa esille vanhan kirjallisen työhakemukseni, jos sellainen on ollut. Se oli ensimmäinen kodin ulkopuolinen työni.
Myöskään tutkintotodistuksia ei ole koskaan tarttenut näyttää muuta kuin lähettää palkkakonttoriin palkkaa varten.
Opintotöitä ei koskaan ole tarttenut MISSÄÄN näyttää. Ensimmäisen opintotyöni tein urasuunnittelusta ja muistan tehneeni yhteistyötä Keskon kanssa.
en siis väsännyt mitään hakemusta. Suhteilla menee monet paikat.
Ja juuri oli juttua että hakemus kannttaa laittaa heti, eikä viimeisenä päivänä, koska yksityiset firmat täyttävät paikan ensimmäisistä hakijoista.
Ihan 80-luvun yläasteen konekirjoitustunnin ohjeilla. Työkokemus, opinnot ja suosittelijat ovat tehneet ilmeisesti vaikutuksen, ei ulkokultaisuus, koska olen yleensä saanut työt, joita olen hakenut.
-aloita erikoisemmin
-tutustu firmaan johon haet, ota sieltä jotain
hakemukseen
-suosittelija on hyvä asia
-kerro jotain tämänhetkisestä työstä ja miksi haet