Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku kieltäytynyt neuvolan kotikäynnistä, miten suhtauduttiin?

Vierailija
13.05.2007 |

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat kieltäytyä? Et halua neuvolatätiä kotiinne?

Vierailija
2/41 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok. Meillä 2 lasta ja molemmilla kerroilla menimme neuvolaan kotikäynnin sijaan, sillä vaimo oli ok kunnossa, niin miksi ottaa uteliaita neuvojia kotiinsa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ihmetellyt, sanoi vaan, et kiva, kun toipuminen jo hyvssä vauhdissa ja vaikutan pirteälle.

Vierailija
4/41 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(enkä ole narkkari juoppo tai muuten psyko :) )

Ekalla kerralla meillä oli talossa remontti, tokalla kerralla se neuvolan täti oli vuosisadan uteliain.. Ja ihan hyvin ovat suhtautuneet siihen , neuvolassa käyminenhän on kaikenkaikkiaan vapaaehtoista. Muitten kanssa sitten on neuvolan tätyli saanut tulla kylään, mutta se on ollut ihan hauskaa kun oli tuttu tyyppi ;)

Vierailija
5/41 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla ei vain ole mahollisuutta lähtä vauvan kanssa neuvolaan, jos asuu kaukana ja viel sisaruksiaki jos on. Sehän on neuvolaan vaan helpompi jos äiti pääsee vauvan kans sinne. Itse olen käynyt sielä ja osasta kävi täti kotona kun en saanut autoa ja oli kovat pakkaset.

Vierailija
6/41 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne niillä seuraavillakaan neuvolakäynneillä tule kotiin, kyllä sinne neuvolaan täytyy ihan itse raahata prinsessaperseensä, ja peräti ottaa vanhemmat lapset mukaan! Hui kauhistus!

Vierailija
7/41 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä myöskään masennuskyselyitä, perheväkivaltakyselyitä, tupakka- ja alkoholikyselyitä eikä muutakaan vastaavaa. Neuvolassakin voi olla naamavippi, mutta se ei kyllä ole mielestäni hyvä asia.

Vierailija
8/41 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lapsen kohdalla olin itse kaupungilla ja lapsen isä hoiti homman. Ei mua kiinnosta mitä siitäkin ajateltiin, en ole mikään teeskentelevä perseennuolija.

Vierailija
9/41 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siel myöhemmin tarvi vko. n välein käydäkkään. Ja näin sanoi minulle meidän neuvolatäti, et ei tarvi kovalla pakkasella vauvan kanssa linjurilla lähtiä sinne ja muut muksut mukana! Myöhemmin kun vauva isompi, sekin vois onnistua, mutta onneksi itsellän normaalisti auto käytössä.

Vierailija
10/41 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sanoin että haluan että lapsi punnitaan, että onko paino pysynyt nousussa, niin tiedän siitä että tuleeko maitoa riittävästi. (sairaalassa vauvan paino laski synnytyksen jälkeen yli sen " sallitun" 10% ennen kuin maitoa rupesi kunnolla tulemaan). Terkka sanoi että no punnitus ei tietty onnistu muualla kuin neuvolassa, niin tulkaa te sitten tänne. ja ihan sama se oli mennäkin omalla autolla kesäaikaan. Toisen lapsen kohdalla jo sitten kysyikin että kumpi vaihtoehto halutaan.

Kyllä muuten niiden terkkojen tehtävänä on katsastaa varsinkin eka lapsensa saaneiden kohdalla että kotona on on kaikki vauvan hoitoon tarvittavat tarvikkeet/välineet. Eli ihan ohjeena on " kytätä" ainakin vähän.

Vierailija
11/41 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva harson päälle ja harso kulmista kiinni sellaiseen punnariin millä hauetkin punnitaan, varovasti nosti hoitopöydän päällä ja vot paino selvitetty:)

Meillä on tosi kiva terkkari ja istui pitempääkin kahvipöydässä (ja asutaan Helsingissä), mutta toisaalta koin tosi raskaana tuon käynnin ja helpommalla ois tuore äitikin päässyt jos oltais menty neuvolaan sillä siivosin hullunlailla ennen tapaamista:)

Vierailija:

mutta sanoin että haluan että lapsi punnitaan, että onko paino pysynyt nousussa, niin tiedän siitä että tuleeko maitoa riittävästi. (sairaalassa vauvan paino laski synnytyksen jälkeen yli sen " sallitun" 10% ennen kuin maitoa rupesi kunnolla tulemaan). Terkka sanoi että no punnitus ei tietty onnistu muualla kuin neuvolassa, niin tulkaa te sitten tänne. ja ihan sama se oli mennäkin omalla autolla kesäaikaan. Toisen lapsen kohdalla jo sitten kysyikin että kumpi vaihtoehto halutaan.

Kyllä muuten niiden terkkojen tehtävänä on katsastaa varsinkin eka lapsensa saaneiden kohdalla että kotona on on kaikki vauvan hoitoon tarvittavat tarvikkeet/välineet. Eli ihan ohjeena on " kytätä" ainakin vähän.

Vierailija
12/41 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitäköhän välineitä oikein tarkoitat? Eiköhän vauvalle riitä, että sille on hoitaja sekä ruokaa tarjolla, muut asiat eivät ole välttämättömiä, mutta toki helpottavat lapsenhoitoa.

Vierailija
13/41 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sovittiin ekaa neuvolakäyntiä, täti kysyi tuleeko hän käymään vai tulenko minä neuvolaan. Sanoin tulevani neuvolaan. Hyvä näin, en olisi jaksanut siivota. Enkä voi olla siivoamatta, jos joku vieras ihminen on tulossa.

Vierailija
14/41 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin näytti siis vauvan painon ihan kotioloissa ;)

Jos kerran ei ole mitään salattavaa, niin miksei saa tulla? Mitä väliä sillä on, onko remppa kesken, viikkosiivot tekemättä tai muuten vähän sekaista., sehän on normaalia elämää!

Normaalia elämää taas ei ole se, että joka paikka täynnä paskaa ja roskaa, tyhjiä viinapulloja, tupakansavua ja hajua, ei huonekaluja, vauvalle ei puhdasta ylle, hygieniasta ei kuuloakaan jne. Tällaisia tapauksia neuvolantätit " kyttää" . Jos teillä on tällaista, niin ehkä sitten kannattaa yrittää kynsin hampain estää terkan kotikäynti, ettei lasta oteta huostaan.

Vierailija
15/41 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei halua, jos ei ole mitään salattavaa?! Ihan 100% varmasti ON jotain salattavaa, jos ei halua. Niin se vaan on.

t. 19

Vierailija
16/41 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin revin aika kovan stressin siitä terkan käynnistä.

En halua että meillä on huusholli sekaisin ku täti tulee. Ja siksipä aika kova homma siivoilla vauvan kanssa.

Yhden lapseni kanssa kävin neuvolassa sen ekan käynnin, koska oli joku kesäsijainen joka ei ollu edes innokas tuleen kotiin.

Ja tosiasia on, että kyllä vain terkat tsekkaa talon samalla. Fakta.

Eräällä mun ystävättärelle oli oikein huoneesta toiseen menny ja ihastellu ku on kiva talo ja plää plää...

Vierailija
17/41 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin meillä oli koira, joten siivoamista olisi riittänyt. Häpesin niin paljon karvapalloja nurkissa, ja sanoinkin tämän neuvolassa, ja sen, etten jaksa pitää suursiivousta viikon vanhan vauvan kanssa. En usko, että mua minään sosiaalitapauksena pidettiin siitä syystä, etten halunnut kotikäyntiä, kai ne nyt vähän osaa arvioida ihmisiä muillakin perusteilla (näkemättä kotia siis).

Vierailija
18/41 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sotkuinen koti, jota ovat hävenneet.

Kyllä mullakin oli ekan kanssa sotkuinen koti, siis pölyä nurkissa ja tiskejä tiskaamatta , puolipitoisia vaatteita tuoleilla, lehtikeräyspaperit oven suussa jne. " normaalia" sotkua, kun miehen kanssa keskityttiin itkuiseen vauvaan. Eikä hävettänyt. Kun tuo on sitä NORMAALIA sotkua, ei mitään narkkisten tai sosiaalitapausten touhua.

Toisen kanssa meillä olikin älyttömän siistiä, sillä olin tehnyt suursiivot ennen synnytystä ja eka kotikäynti oli jo 5vrk synnytyksestä. Nyt oli tiskikone likaisia tiskejä varten ja helppo vauva, jota " hoitaessa" ehti siivota hyvin.

t. 19

Vierailija
19/41 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään meinannu uskoa, etten häntä meille päästä. Sanoin sitten että yksityisestä neuvolasta tulee hoitaja käymään. Olin muutenkin osittain käyttänyt yksityisneuvolan palveluja, just sem kammoämmän takia.

Nuorimmaisen kaikki rokotukset hain yksityisen kautta, kun en hallunut sen teurastajan rokottavan mun lasta.

(HEh, oikeesti se nainen oli ihan väärässä ammatissa)

Vierailija
20/41 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta olin alapäästäni niin pahasti revennyt (ja sitten aukesivat vielä tikitkin), etten tosiaan olisi kävellen (tai autollakaan) päässyt neuvolaan. Sain melkeinpä rukoilla, että th tuli kotiin punnitsemaan vauvan ja opastamaan imetyksessä. Ihanaa kun tuli. Mutta nyt toisella kertaa tietysti menen omin voimin neuvolaan, mikäli vain pystyn. Enpä kammoa vieraita kodissani, eikä ole mitään salattavaa, mutta en halua turhaan kuluttaa niitä vähiä voimavaroja, millä täällä neuvoloita pyöritetään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi