Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vähentää LEMPEÄSTI tasan 1-v:n yöimetystä? Kokonaan lopettamisella ei ole kiire.

Vierailija
29.01.2011 |

Radikaaliin kerrasta poikki -unikouluun en ryhdy. Tytöllä taitaa olla eroahdistus, sillä hän on yötä päivää kovasti äidin perään ja kaipaa läheisyyttä.

Joinakin öinä hän imee vain 1-2 kertaa, mikä sopii minulle mainiosti. Toisinaan taas hän nukkuu hirveän levottomasit ja kaipailee rintaa jopa tunnin välein. Tätä ylenpalttista imemistä haluaisin vähentää.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamassa viikossa loppu mielenkiinto yösyönteihin. Ja ihan ilman itkuja.

Vierailija
2/5 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kelpaa pullo eikä tutti...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun meillä se kelpasi.

Jos teilla ei kelpaa niin tarjoa sitten mukista.

Vierailija
4/5 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen ei oikeasti tarvitse yöllä ruokaa, ei nuorempikaan vauva tarvitse yöllä ruokaa.

Lapsesi yöimettäminen on läheisyyden kaipuuta. Ja tapa; kun vähän unesta havahtuu, haluaa rintaa, se on tuttua ja turvallista.

Lapsen pitäisi oppia nukahtamaan itsestään. Se että havahtuu välillä hereille on normaalia, ei kukaan nuku taju kankaalla illasta aamuun. Mutta pitäisi oppia nukahtamaan itsestään.

Olen kuullut että ne äidit jotka ovat pitkän imettäneet ja sitten lopettaneet jossain vaiheessa - tilanne on ollu vaikeampi äideille itseilleen kuin lapselle. Lapsi on luopunut nopeasti ja ongelmitta, äiti on jäänyt kaipaamaan sitä tissittelyhetkeä.

Ja sen jälkeen on kaikilla yöunet parantuneet. Lapsi nukkunut illasta aamuun hyvin, äiti ollut levännyt ja jaksava kun ei tarvitse herätä vähän väliä.

Enpä tiedä miten sen lempeästi teet, kun ei tuon ikäinen osaa laskea, että ai jaa, olen jo tänä yönä kahdesti saanut tissiä, enempää ei kannata vinkua.

Minusta se on joko tai. Joko imetät öisin - tai sitten et.

Minun kokemus on, ettei se muuten toimi, kun ei tommosella ole sitä ajan tajua tai kykyä laskea, että se on vaan enää kahdesti yössä.. vaan tulee epäselvä olo, että kyllähän minä normaalistikin saan kun haluan, miksi en nyt.

Vierailija
5/5 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt lapsi 1v4kk. nukutaan perhepedissä. Jätin jokinaika sitten "nukahtamistissin" pois. (On siis nukkunut rinnalle.) Se on käynyt molempien lasteni kanssa yllättävän helposti. Sitten ole pikkuhiljaa venyttänyt rinnan antamista kohti aamua. Tällähetkellä saa rintaa aikaisintaan klo.13.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme